26 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Ninne85

Wat leuk om te lezen. Heb nog geen ervaring, maar een zoon van bijna 8, een ...
Wat leuk! Op alle vlakken zelfde leeftijden dus! Leuk en je hebt gelijk, heb alles even moeten laten bezinken en denk er nu net zo over!

4 maanden geleden

Onze oudste is 16, de tweeling is 8 en de voor nu nog jongste is 7.. voordat hij 8 is, zal ook hij grote broer zijn. Het verschil zit em bij ons in het (erg) jonge ouderschap en we hebben daarna echt de tijd genomen om van onze oudste te genieten. Iedereen is hier dol op elkaar, soms wil de oudste iets te veel bemoeien met onze opvoeding haha maar dat doen pubers. Het komt wel goed. Straks zal je zien dat jij niet eens de kans krijgt om je baby vast te houden met zulke leuke broers / zussen van 8 en 10. Oh en ik zelf was 10 toen mijn jongste broer geboren werd, was mijn beste vriend ☺️.

4 maanden geleden

Ik scheelt 10 en 8 jaar met mijn broers, nu hebben we wel veel aan elkaar, maar als kind was het niks aan . Zelf daarom echt bewust gekozen om vlot op elkaar kindjes te krijgen.

4 maanden geleden

Ik heb twee zussen van 16 en 15 jaar ouder en een broer van 11 jaar ouder. Als kind was er zodoende vaak iemand die een spelletje kon doen of mocht ik mee ergens heen. En als je dan groot wordt, wordt je steeds gelijkwaardiger en is t alleen maar leuk. (Nu ja... gelijkwaardig... mijn zussen worden oma nu, en ik mama, haha!)

4 maanden geleden

Hee Beanie, ik snap je verschil. Ik vind het nu al met 5 jaar/7,5jaar er straks tussen. 8 jaar is weer wat extra. Ik heb dus nog geen ervaring ermee, maar denk zelf nu wel dat het fijn is dat ik straks geen drie kleine kinderen hoef te verzorgen in de ochtendspits. De oudste zijn toch wat zelfstandiger, waardoor ze gaan buiten spelen etc en wij daardoor net even wat meer rust en ruimte hebben voor nr 3. Ja wij hebben wel andere auto nodig, en vakanties of dagjes uit om iedereen tevreden te houden is wel iets wat mij ook bezig houdt.. en aan de andere kant denk ik, de ene keer wat meer gericht op de een en de andere keer weer op de ander. Als er maar genoeg 1 op 1 aandacht en liefde is zal het vast goed komen 😊

4 maanden geleden

Reactie op Mabel90

Hee Beanie, ik snap je verschil. Ik vind het nu al met 5 jaar/7,5jaar er s ...
Lief! Dat is zeker waar! Kids zijn er ongelooflijk blij mee, dus dat is al een grote plus!