5 Reacties

4 dagen geleden

Hoihoi, ik denk met dit termijn dat je darmen vooral van slag zijn van de verschillende hormonen die in hoge concentratie aanwezig zijn in je lichaam. Wellicht heeft de huisarts iets voor de obstipatie

4 dagen geleden

Ik heb 1 keer een harde buik gehad enige tijd alweer geleden. Je merkt het echt wel! Helemaal geen fijn gevoel. Nu voelt het regelmatig hard in de avond, vooral na het eten dus zijn dan echt de darmen die opspelen denk ik. Heb ook zitten googlen hoor enkele dagen geleden 😅, maar voelt nu niet als een band die wordt aangetrokken, gewoon hard en opgezet en dan dus vooral in de avond na het eten.

4 dagen geleden

Ja mijn darmen hebben het zwaar, maar ik moet ook zeggen dat ik dit weekend gemeenschap (meedere keren) heb gehad en dat kan daar ook mee te maken hebben las ik ergens. Maar normaliter ga ik naar de wc elke ochtend voor een nummer 2 dat doe ik nu al twee dagen niet. Dus vandaag maar wat pruimen en banaan gekocht. Helpt meestal wel ...

4 dagen geleden

Bij mij voelde (en zag) ik de harde buik echt dat mijn baarmoeder een bal vormde

3 dagen geleden

Dankjewel allemaal voor jullie reacties! ❤️ Ik heb nog een extra echo gehad vandaag (sta onder controle in het ziekenhuis). Ze vonden het beter als ik nog een keertje terugkwam met mijn opgeblazen buik. Omdat ik het lastig vind te onderscheiden kreeg ik als tips mee: - Zolang de buik nog goed meegeeft/meeveert is het waarschijnlijk geen harde buik en hooguit een opgeblazen buik (wsl dus door een probleem in de darmen). Dus kreeg als tip mee goed veel water te drinken en vezels te eten. - Een echte harde buik “veert” niet mee en voelt hard en verkrampt aan. Wanneer dit af en toe voorkomt is dit niet erg, maar wanneer je in bijv een uur tijd terugkerende harde buiken hebt (bijv een uur lang iedere 8 minuten) dan is het tijd aan de bel te trekken. - Als je er af en toe last van hebt kan het helpen op je zij te gaan liggen en je buik te verwarmen met een kruik.