8 Reacties
10 dagen geleden
O ik ben vandaag 28+1 . Dus nog veel te vroeg om echt iets van oefenweeen ofzo te hebben.
10 dagen geleden
Hm wat vervelend! 28w lijkt me idd een beetje vroeg voor oefenweeen. Ik weet nog van mn vorige zwangerschap dat ik rond die termijn ook heeel veel harde buiken had, ook in rust. Leek toen door de snelle groei te komen. Kreeg toen vooral mee om erop te letten dat de harde buiken niet regelmatig werden en niet pijnlijk. Als dit wel zo is, direct ad bel trekken.
Sterkte!
10 dagen geleden
Ik heb 2 weken echt mega veel last van harde buiken gehad, kindje ligt helemaal rechts, in stuit en mijn rug en bekken deden echt pijn. Ik ben naar de chiropractor gegaan en heb zelfs mijn huis gepoetst vandaag en geen harde buik te bekennen!! Lijkt wel of ik mij fysiek fitter voel ofzo (mag ook wel eens na 26 weken maar wellicht heb jij er ook baat bij)
10 dagen geleden
Ik ben nu 25 weken en 3 dagen zwanger. De harde buiken begonnen bij mij met 20 weken. Regelmatig echo’s gehad en baarmoedermond gecontroleerd, bloedonderzoek gehad. Er is niets aan de hand. Artsen staan ook voor een raadsel. Denk dat het toch per persoon en zwangerschap verschilt. Bij twijfel gewoon aan de bel trekken bij je verloskundige of gynaecoloog.
10 dagen geleden
Ik heb ook heel veel harde buiken al weken. Mijn baarmoeder is waarschijnlijk gewoon gevoeliger, helemaal van bepaalde houdingen. Wel is het echt belangrijk dat ze niet meer dan 6 keer per uur zijn, geen bloed of vochtverlies en dat ze geen pijn doen. Maar als je je zorgen maakt moet je dit gewoon zeggen tegen de verloskundige en dan kan je vast even langskomen
10 dagen geleden
Reactie op Miesvdv
Ik heb ook heel veel harde buiken al weken. Mijn baarmoeder is waarschijnli ...
Ja zelfde hier inderdaad! Heb het ook vanaf 18 weken de hele dag/nacht door maar ze zijn niet regelmatig of pijnlijk. Mijn baarmoederhals lengte is wel een keer opgemeten voor de zekerheid maar deze was nog perfect. Waarschijnlijk ook gewoon een gevoelige baarmoeder.
10 dagen geleden
Dank jullie wel voor de reacties. Ik mocht (moest) toen ik het aangaf bij mijn verloskundige idd even langs de verloskundige poli in het ziekenhuis. Alles is gelukkig goed. Superfijn, maar ik voel mezelf wel echt een hypochonder tijdens deze zwangerschap.
9 dagen geleden
Reactie op judithlouise
Dank jullie wel voor de reacties. Ik mocht (moest) toen ik het aangaf bij m ...
Ah fijn dat je direct langs kon bij de poli! En snap je gevoel heel goed, je leest ook zoveel verschillende dingen over die harde buiken. Ik probeer het ook los te laten, maar soms wel lastig