36 Reacties
één maand geleden
Ja ik ook heel veel last van vandaag, vind het vrij frustrerend. Tis bij mij heel erg gekoppeld aan fysieke inspanning, maar dus zelfs als ik in bed lig en even omdraai wordt mn buik gelijk hard. Heb morgen gelukkig controle bij verloskundige dus gelijk even navraag doen
één maand geleden
Reactie op mickey23
Ja ik ook heel veel last van vandaag, vind het vrij frustrerend. Tis bij mi ...
Zo vervelend idd ik heb het ook met omdraaien in bed ect.. ben vandaag al 2 x in bad gegaan.
één maand geleden
Herkenbaar , ik heb er zelf veel last van (25 weken zwanger)
Vorig weekend naar de VK geweest en dit komt bij mij door teveel inspanning, ik moet iets rustiger aan doen.
Controles waren allemaal goed.
Als ik rustig zit heb ik het ook, maar zo lang het geen 5x in het uur is was het niet verontrustend zei de VK tegen mij.
één maand geleden
Heel herken baar lig op dit mo.ent in het ziekenhuis omdat ze willen uitzoeken waar het vandaan komt aangezien ik volledige bed rust heb gekregen van het ziekenhuis
één maand geleden
Reactie op springinhetveld
Heel herken baar lig op dit mo.ent in het ziekenhuis omdat ze willen uitzoe ...
Oh nee wat schrikken zeg! Gaat het een beetje? Zijn het echt al weeën? 😳
één maand geleden
Reactie op Cristel1991
Oh nee wat schrikken zeg! Gaat het een beetje? Zijn het echt al weeën? 😳
Nee ze geven nog een ontsluiting maar komen om de 7 min ongeveer en dat al de hele dag
één maand geleden
Ik herken het! Heb me er ook behoorlijk zorgen om gemaakt, maar bij een extra controle (incl cervixmeting) was er niets afwijkends te zien tov voorheen. Ik sta onder controle in het ziekenhuis en heb het uitgebreid met de gynaecoloog besproken en mij werd uitgelegd dat het per persoon en per zwangerschap verschilt in hoeverre een vrouw last heeft van harde buiken. Ook de periode waarin het begint zou erg uiteenlopen. Oorzaak zou kunnen zijn inspanning of stress. Maar het kan ook zijn dat de baarmoeder geprikkeld raakt door bijv bewegingen van de baby, of beweging in de darmen of een volle blaas (of blaasontsteking). Daar kun je dus helemaal niets aan doen. De baarmoeder is uiteindelijk een spier en kan daarom ook aanspannen door prikkels en hard worden zonder dat het schadelijk is, is me verteld. Deze info heeft mij geholpen iets minder in paniek te raken wat harde buiken betreft dus misschien dat iemand er hier ook iets aan heeft. Mij is uitgelegd dat pas zodra harde buiken meerdere keren per uur voorkomen en herhalen (bijv iedere 10 min) dat ik dan echt aan de bel moet trekken. Maar bij zorgen mag je altijd de verloskundige bellen, zodat ze bijv een extra controle kunnen doen.
En heel veel sterkte @springinhetveld ❤️ ik duim voor jullie!
één maand geleden
Heel herken baar lig op dit mo.ent in het ziekenhuis omdat ze willen uitzoe ...
Ja dit is heel heftig! Ik heb bij ons eerste kindje dit ook gehad.. vandaar dat ik nu ook echt bang ben voor herhaling.. en zo vroeg ook al😱
één maand geleden
Reactie op Jannie Bakker
Ja dit is heel heftig! Ik heb bij ons eerste kindje dit ook gehad.. vandaar ...
Even kleine update omdat ik dichtbij het ziekenhuis woon mocht ik gelukkig naar huis maar heb dus eergisteren nacht al in het erasmus gelegen vanweg me baarmoederhals die nog maar 18mm was vandaag was hij nog steed 20mm maar een paar min later weer 31mm dit komt omdat ik een funneling heb en dat is dus wel een dreiging vroeg geboorte vanaf nu moet ik elke week naar het ziekenhuis om het op te laten meten en mocht het weer zo erg zijn moet ik meteen weer naar het ziekenhuis de funneling is een complicatie die voorkomt bij mensen die al eens een vroeg geboorte hebben gehad en met mijn vorige zwangerschap is mijn dochter geboren met 32 weken en hebben ze me bij 25 weken weeen remmers moeten geven met longrijpers voor nu moeten we wel weer rekening houden met een eventuele vroeg geboorte maar hoe vroeg dat is de vraag en worden hele spannende weken dat ik de 37 weken niet redt om haar vast te houden is wel bijna een feit
één maand geleden
Even kleine update omdat ik dichtbij het ziekenhuis woon mocht ik gelukkig ...
Fijn dat je dichtbij het ziekenhuis woont en wel lekker naar huis mag.
En goed dat je zo in de gaten word gehouden 🙏🏻
één maand geleden
Reactie op mickey23
Wat fijn dat je weer naar huis mocht maar blijft dus een hele spannende per ...
Ja vannacht nog eeb keer wakker geworden van de pijn maar gelukkig weer in slaap gevallen en nu voel ik me wel redelijk er blijft toch wel een angst wat er komen gaat maar ja wordt goed in de gaten gehouden gelukkig
één maand geleden
Reactie op Anoniem5561
Ik herken het! Heb me er ook behoorlijk zorgen om gemaakt, maar bij een ext ...
Vandaag bij verloskundige geweest en die vertelde heel erg veel van ditzelfde. Hoef me pas zorgen te maken als het op weeen begint te lijken dus ritme + buikpijn. En volgens haar is het echt wel duidelijk wanneer het weeen zijn, zolang dat niet zo is geen zorgen om maken. Kan echt geen kwaad, ene vrouw heeft daar gewoon meer last van dan de ander. Ze gaf zelfs aan dat rust nemen niet perse hoeft te helpen omdat het gewoon soms meer voorkomt bij de een dan bij de ander, dus ik hoefde niets te veranderen of plat te gaan liggen ofzo
één maand geleden
Nou dames ik heb dus het ecoli bacterie/infectie opgelopen ga me niet vragen hoe maar het was zo erg verspreid dat ik aan de antibiotica moet.. en morgen weer een controle krijg in het ziekenhuis.. waarschijnlijk komen hier mijn harde buiken vandaan of van de antibiotica maar zeker weten doen we het niet.. heb dus nu een cervix lengte van 18mm met een funneling dus alles wordt echt streng in de gaten gehouden dat er een vroeg gebiirte aan zit te komen de kans is 75% dat dat gaat gebeuren..
één maand geleden
Nou dames ik heb dus het ecoli bacterie/infectie opgelopen ga me niet vra ...
Oh wat naar! Ecoli komt van nature in onze darmen voor en is de grootste veroorzaker van een blaasontsteking. Ik heb hem 3 weken terug ook gehad. Hopelijk gaat de antibiotica snel werken en blijft de baby nog even zitten. Veel sterkte, wat een spanning zo zeg