36 Reacties
één maand geleden
Reactie op springinhetveld
Nou dames ik heb dus het ecoli bacterie/infectie opgelopen ga me niet vra ...
Oohh jeetje wat heftig, hopelijk blijft je kindje nog even doorgroeien bij mama❤️ mag ik vragen wat je bedoelt met een cervix lengte en funneling, en hoe je daarachter bent gekomen, of kwam je daar pas achter doordat je met harde buiken naar het ziekenhuis bent gegaan?😘
één maand geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Oohh jeetje wat heftig, hopelijk blijft je kindje nog even doorgroeien bij ...
Ja hoop het ook... de lengte van een cervix (baarmoederhals) is normaal boven de 35mm ik heb dus een funneling cervix een funneling is een opening van de baby naar beneden in de baarmoederhals zal er een foto bij voegen.. door de funneling een soort van trechter in je baarmoederhals zorgt ervoor dat je cervix verkort wordt eigenlijk is het gewoon een zwake baarmoederhals met een grote kans op vroeg geboorte omdat uit eindelijk de vliezen naar buiten gedrukt gaan worden en de baarmoederhals verstrijkt dit is meestal een complicatie als je een eerdere vroeggeboorte heb gehad en helaas heb ik dat met 32 weken.. ik zelf kwam er achter toen ik in het ziekenhuis belandde met hele pijnlijke harde buiken
één maand geleden
Ts harde buiken kan o.a. veroorzaakt worden inderdaad door stress, teveel inspanning masr vaak ook door een blaasontsteking. Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik bij 30 weken een blaasontsteking die vele harde buiken veroorzaakte. Daar kan je altijd extra controle op laten doen. Vaak voelt een blaasontsteking anders tijdens een zwangerschap, waardoor je het misschien niet herkend.
één maand geleden
Reactie op Bosje02
Ts harde buiken kan o.a. veroorzaakt worden inderdaad door stress, teveel ...
Inderdaad een ecoli bacterie heb je i derdaad ook bij blaasonsteking en kan dus ook harde buiken veroorzaken bij mij is het dus het geval dat ik geen blaas insteking heb maar het bij me baarmoedermond zit onder aan mijn buik en in mijn darmen en bloed dus ecoli hoeft dus helaas niet alleen in de blaas te zitten ik heb dus alles behalve een blaasontsteking 😪😪
één maand geleden
Reactie op springinhetveld
Ja hoop het ook... de lengte van een cervix (baarmoederhals) is normaal bov ...
Jeetje sterkte en hopelijk blijft de baby nog een tijdje zitten ❤️
één maand geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Jeetje sterkte en hopelijk blijft de baby nog een tijdje zitten ❤️
Hoor het ook
één maand geleden
Reactie op LV00
Ja heftig is het zeker.. ja ecoli heb ik wel heeeel veeel klachten van gehad diaree buikpijn harde buiken misselijk spugen weeen activiteiten dus ja een berg ellende gelukkig heb ik er nu minder last van op de diaree en buikpijn na.. na alles was dus mijn cervix nog maar 18mm gelukkig is het nu redelijk stabiel..
5 dagen geleden
Ik was vandaag bij de verloskundige en afgelopen week drukke week gehad en daardoor ook weer veel meer last van harde buik. Vorige keer was t niet echt een probleem maar nu raadde ze toch aan om t rustiger aan te gaan doen en ook te kijken of ik minder kan gaan werken. Vind dat zoooo ingewikkeld. Mn hoofd gaat alles prima maar dat je lijf dan niet wil 😩 ga morgen maar even met mn manager kijken wat handig is qua werk maar wel echt lastig
5 dagen geleden
Reactie op mickey23
Hoe is t nu? Zit de baby nog veilig in je buik? 🤞🏻
Gelukkig wel ben nu 28 weken en hopelijk zit ze nog even maar mijn cervix wordt wel elke keer korter dus hoop van zege.. hopelijk haal ik minimaal 32 weken dat is het termijn waar mijn dochter ook werd geboren..
5 dagen geleden
Reactie op Bosje02
Ts harde buiken kan o.a. veroorzaakt worden inderdaad door stress, teveel ...
Dit!