16 Reacties

één maand geleden

Als die helemaal vers is , kan het niet zoveel kwaad. Zou het alleen niet nog een keer doen.

één maand geleden

Je kan er niets meer aan veranderen. Kans dat er iets gebeurt is erg klein. Niet teveel stressen ❤

één maand geleden

Reactie op Noiyah

Als die helemaal vers is , kan het niet zoveel kwaad. Zou het alleen niet n ...
Was van de visboer.. Neem aan dat dat vers is

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Je kan er niets meer aan veranderen. Kans dat er iets gebeurt is erg klein. ...
Jaa ik dacht echt shit toen ik dat las..

één maand geleden

Reactie op Anoeska91

Was van de visboer.. Neem aan dat dat vers is
Visboer heeft ook niet echt verse haring. Haring wordt 1 keer per jaar gevangen en dan ingevroren. Bij de visboer ontdooid. Dus het is niet helemaal vers. Maar 1 keer eten zal echt geen kwaad kunnen

één maand geleden

Denk dat 1x eten geen ramp is zou het iig ook bij 1x laten🙈, maar snap je wel. Bij elk dingetje waar ik zin in heb open k de app, lijkt net een obsessie... Mocht je echt teveel stressen bel je verloskundigenpraktijk zodat zij je passende advies kunnen geven.

één maand geleden

Reactie op Es2025

Denk dat 1x eten geen ramp is zou het iig ook bij 1x laten🙈, maar snap je ...
Ja ik hoorde via andere mensen dat je dus gewoon haring kon eten maar niet dus.. Ga morgen wel even bellen. Dank

één maand geleden

Reactie op Anoeska91

Ja ik hoorde via andere mensen dat je dus gewoon haring kon eten maar niet ...
Ik keek net op zwangerhap, en daar zag ik wel dubbele berichten staan; enerzijds dat haring niet kan, anderszijds dat zure haring wel kan en zoute niet. Lekker tegenstrijdig dus. Zoals al gezegd is: je kan er nu niets meer aan veranderen. Maar je kan altijd even bellen voor advies inderdaad:)

één maand geleden

Reactie op Fier

Ik keek net op zwangerhap, en daar zag ik wel dubbele berichten staan; ener ...
Ja ik ga morgen even bellen met de verloskundige. En stel tis idd niet goed dan niet meer eten

één maand geleden

Het is niet zoals met alcohol wat per definitie slecht is ongeacht de hoeveelheid. Met dit is het meer dat er een kleine kans is dat het slecht uitpakt maar geen zorgen, er is nu niks meer aan te doen dus wees niet te streng en zo leer je ook weer he :) denk dat de stress van zoiets meer kwaad kan dan het daadwerkelijke hapje.

één maand geleden

Hi! Ik eet af en toe ook haring en ik heb dit overlegd met mijn verloskundige. Het is prima om het af en toe te eten mits het dagvers is. (In Nederland zijn haringen van de visboer dagvers en dan is het oké, haringen uit de supermarkt zijn dus niet oké.) mijn verloskundige is ook de eigenaresse en zei dat zij het ook gewoon at tijdens der zwangerschap. Natuurlijk moet iedereen het zelfweten maar er zitten dus ook goede vitamines in.

één maand geleden

Ik eet gewoon haring, het moet wel echt heel vers zijn, dus ik vraag het altijd bij de visboer en zeg dat ik zwanger ben. Hetzelfde geldt voor paling. Er zitten zoveel goede vitaminen in. Zo af en toe moet dat echt wel kunnen hoor! In spanje bijvoorbeeld zouden ze het júist aanraden.

één maand geleden

Ik begrijp je zorgen maar probeer het een beetje te relativeren! Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik een aantal weken aan boord van een zeilschip. Het was daar ook min of meer eten wat de pot schaft, want de voorraadruimte is zeer beperkt. Op een avond hadden we iets met vis uit blik, wat volgens Zwangerhap ook een echte no go was. Ik meen sardientjes o.i.d. Mijn man is toen gaan Google-en wat het advies in andere landen is (UK, US).En wat bleek; daar was het zelfs een pregnancy-superfood! Met de kanttekening dat er idd kans is op zware metalen, maar dat de voordelen van Omega3 en gezonde vetten veel zwaarder wogen dan dat kleine risico op de ongezonde dingen. Dus sindsdien check ik ook altijd wat het WHO zegt, en voel me niet zo schuldig als er per ongeluk iets van de "zwarte lijst" gegeten heb

één maand geleden

Reactie op fleurtjebel

Ik eet gewoon haring, het moet wel echt heel vers zijn, dus ik vraag het al ...
Mijn verloskundige heeft gezegd niet doen, dus geen haring meer

één maand geleden

Reactie op fleurtjebel

Ik eet gewoon haring, het moet wel echt heel vers zijn, dus ik vraag het al ...
Oei ik zou paling zelf echt laten staan, vanwege de hoge kans dat er dioxines en andere vervuilingen in zitten. Zeker wetend dat palingen vaak in door industrie vervuilende wateren leven. Geen smakelijk idee! Hoewel ik ze normaal wel lekker vind

één maand geleden

Geen zorgen maken maar zou het niet meer eten. Hoe vers een vis ook is in rauwe producten bestaat altijd een kans op listeria.