14 Reacties
25 dagen geleden
Mijn waardes liggen ook rond de 6 en moet ijzer tabletten slikken 2x per dag.
Ik had dus precies dezelfde twijfel na het googlen ervan maar vertrouw mijn gynaecoloog toch echt wel meer 😜
25 dagen geleden
Het hangt van je termijn af wat een ideaal / hoog genoeg Hb is. Dat kan je het beste aan je arts vragen. Mijn Hb is nu 7,7 maar ferritine (ijzervoorraad) dan weer heel laag. Daarom heb ik ferrofumaraat voorgeschreven gekregen; echt een paardenmiddel want veel meer mg ijzer dan Floradix. Maar daar kan je om vragen want het zet wel veel zoden aan de dijk :)
24 dagen geleden
Reactie op Wv1
Hoeveel weken ben je? Aan het begin van de zwangerschap had ik 6,8. Dat was ...
Ik ben nu 25 weken zwanger en heb een waarde van 6.9
24 dagen geleden
Update; vandaag de verloskundige gesproken. Alles boven de 6.5 is goed. Maar kan wel floradix gaan gebruiken.
23 dagen geleden
Het verschilt per persoon hoe je reageert op een bepaalde HB waarde. Wat voor een ander “normaal” is kan voor jou te laag zijn. Ik zat in het begin van mijn zwangerschap net op de ondergrens met mijn HB maar voelde mij zo beroerd en vermoeid. Volgens de HA en Ziekenhuis konden mijn klachten niet aan mijn HB liggen, want het zat randje ondergrens dus nog binnen de marge. Ik voelde aan alles dat deze waarde voor mij gewoon te laag was. Dus ik ijzer slikken en op mijn voeding letten. 3 weken later moest ik weer bloedprikken en mijn HB was iets gestegen ondertussen voelde ik mij ook al beter. Dus nogmaals klachten verschillen zo per persoon!
23 dagen geleden
Reactie op vph1990
Het hangt van je termijn af wat een ideaal / hoog genoeg Hb is. Dat kan je ...
Artsen kijken alleen naar maatstaven en marges. Je moet ook gewoon luisteren naar wat je lijf nodig hebt. Ik zat volgens de arts ook nog “goed” wel aan de ondergrens, maar hún vonden dat prima. Maar ik voelde mij toch beroerd en vermoeid etc. Op eigen ijzer gaat innemen en indd na aantal weken voelde ik mij stuk beter en was mn waarde gestegen. Maar volgens de arts hoefde ik me geen zorgen te maken hoor en kwamen mn klachten door de hormonen. Blabla😅 Luister gewoon naar je lijf!
22 dagen geleden
Ik heb een 4,9. Ik mocht gelijk aan het infuus want de medicijnen sloegen niet aan. Ze hopen dat ik de 6 bereik zodat ik meer energie heb