5 Reacties

2 maanden geleden

Ik herken dit zo ! Ik ben ook 9+4 een ook heel bang hiervoor na alle artikelen

2 maanden geleden

Hi hi lieve mama to be, ik kan me heel goed vinden in jou verhaal. Ik ben vandaag 9.6 weken zwanger en heb een prachtige eerste echo gehad waarop alles goed was en zelfs al een bewegend kindje was te zien! Ik heb ook totaal geen klachten, helemaal geen zelfs. Ik vind het zo spannend of de termijnecho goed gaat zijn maar ik probeer de spanningen zo veel mogelijk los te laten door echt te zoeken naar de leuke dingen die mij te wachten staan. Ik ben bijvoorbeeld al veel opzoek naar namen en kleurtjes voor de babykamer, zodat ik echt de positieve hoop behoud. Klinkt natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar dit helpt mij echt enorm! Wanneer heb je je volgende echo? Ik 18 juli pas... dan kunnen een elkaar een beetje door die tijd heen helpen🥰

2 maanden geleden

Mijn eerste tip zou in ieder geval zijn: stop met googlen en misschien uit zelfbescherming ook deze 24Baby app even niet meer openen. Je leest hier natuurlijk ook verhalen met slechte afloop. Probeer je te focussen op hoe groot de kans is dat het goed is (die is namelijk echt heel hoog), ga lekker bewegen, bezig zijn met leuke voorbereidingen etc. En als je dan in een betere mindset bent, bescherm dan je eigen energie tegen verhalen die je van slag maken. Later in je zwangerschap gaan vrouwen je ongevraagd ook hun (horror)bevallingsverhalen delen. Ook dan is het goed jezelf hier tegen te wapenen zodat je in je eigen positieve flow blijft. En met betrekking tot je klachten, die komen en gaan. De ene dag heb je ergens meer last van dan de andere. Ook zullen klachten helemaal verdwijnen en daarvoor krijg je ineens iets nieuws terug. Heb vertrouwen, in jezelf en in je baby! 🫶🏻

2 maanden geleden

Ik begrijp je angst en heb het zelf ook een beetje. Maar mensen die een slechte tweede echo hebben hebben veel meer de behoefte om hun hart te luchten hier dan mensen bij wie alles goed gaat, wat ‘de standaard’ is. Bedenk je eens dat iedereen met een goede tweede echo hier een topic zou openen, dat zou complete chaos zijn qua aantallen! Dus ook al lees je alle verhalen over goede tweede echo’s hier niet terug, probeer in gedachten te houden dat dat in veruit de meeste gevallen de situatie is en dat dat voor jou ook de meest aannemelijke uitkomst is.

2 maanden geleden

Hoi hoi, Dat weet je niet of alles goed is. Ik zou echt stoppen met googelen want de antwoorden ga je toch niet krijgen. Ik verbaas me altijd een beetje over vrouwen die blijven testen en zich zorgen maken over afnemende symptomen. Het zegt namelijk allemaal precies niks en het is zo zonde omdat je vergeet te genieten van je zwangerschap. Dit is nu mijn tweede zwangerschap zonder symptomen. Geniet ervan zou ik zeggen! Mijn eerste zwangerschap is zo fijn geweest maar is misgegaan met de bevalling met 41+3 weken. Wat ik daarmee wil zeggen is dat er 300 miljoen dingen kunnen misgaan waar wij geen controle over hebben. Geniet ervan en heb vertrouwen 😉