9 Reacties

13 dagen geleden

Niet teveel is mijn tip. Zeker niet de grotere maten. Mijn zoon heeft met ander half al de lengte van 2,5 jaar. Als ik in voren had gekocht had ni茅ts geklopt per seizoen. Daarnaast voor de kleine maten; wat je zelf wil! Mijn zoon (ondanks groot) heeft een maand lang in 50 gepast, en achteraf had ik graag wat meer afwisseling gewild, ofwel meer kleding. Ik denk dat ik zo +- 4 boxpakjes, 4 broekjes en 6 truitjes had, maar had toch het gevoel alsof hij elke week hetzelfde droeg omdat je geregeld op de dag door ongelukjes/spugen weleens moet verschoneb

13 dagen geleden

Mij werd geadviseerd door de kraamzorg 5 setjes per maat

13 dagen geleden

Houd er rekening mee dat je ook nog wel wat zult krijgen van kraambezoek. Mensen geven graag kleine kleertjes. Zeker kleine sokjes en die worden niet snel vies bij die ukkiepukkies. Je kan online hele goede uitzetlijsten vinden. Prenatal bijvoorbeeld raad 6 stuks van alles aan. Houd er rekening mee dat je op 1 dag best door 3 setjes heen kan gaan, als je pech hebt met luierexplosies.

13 dagen geleden

Reactie op Theldwyn

Houd er rekening mee dat je ook nog wel wat zult krijgen van kraambezoek. M ...
Ik moet zeggen dat ik maar 2 tuinbroekjes heb gekregen, en dat waren ook nog eens al wat grotere maten! Ook knuffelz heb ik vrijwel niet gekregen. Dus ligt wellicht een beetje aan je omgeving! Ik had namelijk anders verwacht haha, iedereen zei: zo鈥檔 happy horse konijn moet je niet kopen want die krijg je gegarandeerd van iemand (vrienden had er 5 gekregen waarvan 2 dezelfde kleur). Wij 0!

13 dagen geleden

Zeker de kleine maatjes niet te veel. Denk idd ca 6-8 sets in mt 50 en 56 om mee te beginnen. Onze meid was vrij klein en heeft 2 maanden in mt 50 gezeten. Ik kleedde haar het liefst in een lange mouw romper met boxpakje. Hier had ik er zo'n 6 van en later nog een paar bijbesteld. Maar dat was puur omdat ik het leuk vond en wat afwisseling wilde, want ze was geen spuger en kon makkelijk 2 dagen met 1 outfit. We kregen heeeel veel in mt 62 en daar heeft ze uiteindelijk maar 1 maand in gezeten, dus veel niet kunnen dragen. Zou ook niet te veel vooruit kopen. Je gaat gaande weg je smaak ontwikkelen, maar je komt er ook achter wat voor soort kleding en van welke winkel enz je wel/niet fijn vindt. Zo vond ik bijv. boxpakjes heel fijn van mt 50-62 maar daarna werden het alleen nog maar broekjes met shirts.

13 dagen geleden

Oh en zeker in mt 50/56 zou ik echt aanraden om overslagrompers te nemen! En boxpakjes idealiter met rits ipv 100 knoopjes 馃槉

13 dagen geleden

Reactie op LV00

Ik moet zeggen dat ik maar 2 tuinbroekjes heb gekregen, en dat waren ook no ...
Wat een grappig verschil! Ik denk dat je gelijk hebt. Ik moet wel toegeven dat ik voornamelijk van m'n ouders en schoonouders veel heb gekregen. Ik was altijd blij dat mijn smaak wat betreft kinderkleren vrijwel hetzelfde is als die van m'n moeder. Wij hebben wel zo'n konijn gekregen. En een aap van VIB (die nu de favoriet is van mijn zoon).

13 dagen geleden

Ik weet overigens niet hoe groot de kindjes over het algemeen zijn in je familie, maar bij ons hebben ze allemaal hele lange benen, waardoor van die pakjes met voetjes eraan nooit passen. Ik heb bij een aantal van die pakjes de voetjes eraf gehaald, maar de meesten zijn ongebruikt gebleven

13 dagen geleden

Reactie op Theldwyn

Wat een grappig verschil! Ik denk dat je gelijk hebt. Ik moet wel toegeven ...
Ja je weet het sowieso niet van te voren natuurlijk! Ik had echt meer kleding en knuffels verwacht namelijk, maar nee! Dus het kan zomaar kloppen dat je wel veel krijgt, en zo niet, meeste is voortaan binnen 1 dag in huis! Lekker online shoppen als de baby slaapt馃き