27 Reacties

23 dagen geleden

Je kan het wel proberen denk ik hoor een klisma. Maar om dit te voorkomen. Drink je genoeg? Zeker >2 liter. En je kunt probiotica slikken. Ik heb ook snel last van obstipatie als ik zwanger ben maar met probiotica geen last van :)

23 dagen geleden

Microlax is prima hoor! Dat werkt z’n weg wel omhoog, even opletten dat je m ingeknepen weer eruit haalt, anders zuigtie alle vloeistof weer terug op. En probeer je voeten op een verhoging te zetten wanneer je naar het toilet gaat, rustig de tijd voor nemen!

23 dagen geleden

Lactulose werkt bij mij meestal na 2 dagen. Ik neem wel 15ml per dag, geen 40ml. Hoe dan ook super vervelend

23 dagen geleden

Elke dag 2 kiwis eten werkt bij mij altijd top. Succes!

23 dagen geleden

Ik zit ook aan de probiotica, drink een liter roosvicee lacto (de pruimen versie) en probeer iedere dag een kiwi te eten. Heel vervelend die obstipatie! Hopelijk ben je er snel vanaf en anders even langs de huisarts.

23 dagen geleden

Ik gebruik psyliumvezels, dit helpt bij mij zolang ik 2 zakjes per dag neem. Metamucil heet het, een oranje doos.

23 dagen geleden

Reactie op Lisaenfabian

Elke dag 2 kiwis eten werkt bij mij altijd top. Succes!
Ik ben allergiesch voor kiwi

23 dagen geleden

Laatst had ik er ook last van en at gedroogde pruimen. 10 stuks en dat hielp bij mij

23 dagen geleden

Ik had er laatst ook vreselijk last van. Tot enorme pijn.. huisarts heeft toen aangeraden om laxeertabletten te nemen. 3 dagen hielp het niks. Vervolgens moest ik dan maar laxeersiroop in nemen voor 4 dagen, ook dit hielp helemaal niks.. ik werd wanhopig, vroeg me af of het wel een verstopping was.. Op den duur de verloskundige gebeld ( ook weer op verzoek van de huisarts want ze konden niks vinden ) De verloskundige dacht ook aan een verstopping en zei dat ik elke ochtend op een lege maag 2 kiwi's moest eten ( of yochurt met chiazaad eten ) ik heb gekozen voor de kiwi's, het duurde een paar dagen maar alles is nu weer op volle gang en ik heb nergens meer last van gelukkig! Ik ben zo blij met deze simpele oplossing, 2 lekkere kiwi's elke ochtend, ik heb de gold variant. Is wel iets duurder maar ik vind ze veel lekkerder Ik hoop dat het bij jou ook snel op gelost is.. ik weet hoe vervelend het kan zijn..

23 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Je kan het wel proberen denk ik hoor een klisma. Maar om dit te voorkomen ...
Wat voor probiotica gebruik jij? Ik gebruik normaal die flesjes jakoeld maar dacht op vakantie zo een heel pak hale is niet handig. Maar dit ook nooit verwacht. Heb een microlax gedaan en heel blij dat er eindelijk al wat uit is

23 dagen geleden

Reactie op Ckuiper

Ik had er laatst ook vreselijk last van. Tot enorme pijn.. huisarts heeft ...
Helaas hier allergisch voor kiwi

23 dagen geleden

Elke dag 2 eetlepels lijnzaad en een (half) magnesium supplement + een dadel doet hier de truc! Veel water drinken en je voeten op een krukje (als je op de wc zit) gaat het allemaal veel makkelijker!

23 dagen geleden

Ik had ook alles geprobeerd! Vezels , lactulose en zakjes van de huisarts niks hielp. Behalve als ik smorgens op de lege maag een flinke eetlepel olijfolie nam! Kwam gewoon normaal uitziende ontlasting uit!

23 dagen geleden

Reactie op MenMF

Ik ben allergiesch voor kiwi
Een kiwi allergie bestaat niet. Je kunt wel reageren (bijvoorbeeld prikkeling op je tong) als je bijvoorbeeld hooikoorts hebt. Ik heb dit met groene kiwi bijvoorbeeld maar met de gele niet. Maar verder werkt bij mij kiwi of pruim niet laxerend. Dus ik zou het toch voor nu in een klysma zoeken zodat je er nu vanaf komt en daarna voeding of probiotica nemen om obstipatie te voorkomen. Veel drinken en vezels eten!

23 dagen geleden

Reactie op MenMF

Wat voor probiotica gebruik jij? Ik gebruik normaal die flesjes jakoeld maa ...
Ik heb probiotica pillen van Flindall. In Yakult zit een hoop suiker en heb nog nooit iemand gehoord die dit hiervoor gebruikt. Volgens mij kun je dan net zo goed gewoon kwark of melk enzo eten/drinken als je die bacteriën binnen wil krijgen 😅

23 dagen geleden

Koffie op de nuchtere maag in de ochtend?

23 dagen geleden

Ik zou klysma even overleggen met verloskundige. Zelf ook gebruikt maar kreeg advies daarmee op te letten. Afhankelijk in welk trimester je zit ivm prikkeling van de baarmoeder.

23 dagen geleden

Reactie op iowe

Elke dag 2 eetlepels lijnzaad en een (half) magnesium supplement + een dade ...
De zwangerhap zegt wel wat over “beperkt” lijnzaad innemen bij zwangerschap. Ik ben er om die reden mee gestopt. (Wil niet bemoeien, maar zeg het toch maar wel even).

23 dagen geleden

De ochtend starten met lauw water met citroen. Dit zet de darmen aan het werk. Je kunt de darmen zien als opgedroogd zeewier die door het water weer lekker gaan bewegen. Pas 30 minuten daarna je ontbijt pakken voor optimale vertering.

23 dagen geleden

Reactie op MenMF

Wat voor probiotica gebruik jij? Ik gebruik normaal die flesjes jakoeld maa ...
De (relatief lage hoeveelheid) bacteriën die in yakult zitten overleven het zure milieu in je maag niet en zijn dus al dood voor ze in de darm aankomen. Helaas geen probiotisch effect dus, maar wel veel suikers. Er bestaat helaas geen goedkope goede probiotica.