41 Reacties
vorige maand
Mega herkenbaar. Hier precies hetzelfde verhaal net 9 maanden..
Ze trekt zich ook op in bed en kan dan niet zelfstandig terug.. ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee aanmoet.. ik denk maar zo, alles is een fase 🤣
vorige maand
Herkenbaar! Bij ons was het 2 weken vreselijk in de nacht
Uren wakker achter elkaar of ieder uur wakker. Nu maar 1 of 2 x sinds 2 nachten. Dus hopelijk was het dit
vorige maand
Hier net 8 maanden en de dagslaapjes gaan best goed, vaak 1,5 á 2 uur per slaapje en 2 slaapjes per dag. De nachten zijn draaaaaaama! Hij gaat om half 7 naar bed en wordt voordat wij op bed gaan rond 23:00 soms wel 4 keer huilend wakker en afgelopen 2 nachten was hij snachts zomaar 2 uur klaaaarwakker met somd echt brullen van het huilen 🤷♀️ wat doen jullie in zo’n situatie?
4 weken geleden
Ik zou een gat in de lucht springen als die van mij van 19:00 tot 3 in een ruk doorslaapt. Maar goed is ook net wat je gewend bent🫣 als dat steeds gebeurt en dan ineens niet meer valt het ook mega zwaar. Sterkte!
4 weken geleden
Yes hier hetzelfde. Al 3 weken drama in de nacht. Ze wordt heel vaak half mopperend wakker omdat ze haar speen kwijt is en sinds deze tijd ook standaard om 12, 2 en 4. En elke keer is het wel 1x raak met ruim 1,5 uur wakker zijn. Ben kapot
4 weken geleden
Reactie op Noel91
En overdag van 745 tot nu al wakker. Weigert al de hele dag te slapen. Biza ...
Jeetje.. dat is wel next level. Wat zwaar. Je hoopt dat ze zich snel herpakken, hiervoor wel goede slaapjes?
Het lijkt hier iets rustiger te worden, maar zelfstandig een dut doortrekken tot 1.5u/2u is er nog niet overdag
4 weken geleden
Reactie op Mamavan1🩷
Jeetje.. dat is wel next level. Wat zwaar. Je hoopt dat ze zich snel herpak ...
Ja echt zwaar 😵💫
Nee hij heeft 1 week gehad waarin hij doorsliep maar verder de afgelopen 9 mnd meerdere keren per nacht wakker en 1 a 2 flesjes.
Overdag ook heel wisselend. We hebben ook net een periode gehad dat hij overdag en snachts hysterisch huilend wakker werd maar wel de ogen dicht. Nachtmerries? Dat is net een week over en nu wil hij overdag niet slapen en snachts is hij opeens zo 2 uur klaarwakker.
Hoop dat het niet te lang duurt. Had vannacht 2 uur slaap van 3-5u. Heb urenlang met hem rondgelopen, krijsend. Hij is niet ziek, geen koorts, zo te zien geen tandjes.
Verlatingsangst? Aarghh 🥴
4 weken geleden
Reactie op Noel91
En overdag van 745 tot nu al wakker. Weigert al de hele dag te slapen. Biza ...
Heftig… Heb je het slapen ook op andere manieren geprobeerd? Waarschijnlijk wel.. Vanochtend wilde mijn baby ook niet zijn ochtenddutje doen (meerdere pogingen). Uiteindelijk ging mijn man maar met hem auto rijden (na 4,5 uur wakkertijd). Uiteindelijk wel een dutje van 60 minuten kunnen doen. Ik probeer vaak ook bij het weigeren van een dutje na 30 minuten (even rustig spelen, of wat eten, of gewoon naar buiten te kijken) opnieuw in bed te leggen. Soms speelt hij nog even maar valt dan zelf in slaap. Ze moeten gewoon even toegeven aan hun slaap.
Ik hoop dat het snel rustig voor jullie gaat worden. Hoe onschuldig en lief ze ook zijn, het kan soms wel even zwaar zijn. Hou vol!!
4 weken geleden
Hier ook.. overdag korte dutjes, ‘s avonds om de 1,5 uur wakker. Soms echt vechten tegen dr slaap…
De laatste nachten leggen we dr bij ons neer, dan slaapt ze door en wij dus ook. Dát we slapen vinden we maar even belangrijker dan dat zij in dr eigen bed/kamer slaapt…
4 weken geleden
Reactie op Joyce.1995
Hier ook.. overdag korte dutjes, ‘s avonds om de 1,5 uur wakker. Soms echt ...
Dit is nu ook onze tactiek.. we leggen haar eerst in eigen bed, maar zodra ze wakker wordt snachts nemen we haar mee. Maar moet bekennen dat dit inmiddels al 3-4 weken duurt. Ik weet ook niet wanneer ze uit regressie moet zijn of dat dit nu haar gewenning is
4 weken geleden
Reactie op Mamavan1🩷
Dit is nu ook onze tactiek.. we leggen haar eerst in eigen bed, maar zodra ...
Ja wij doen hetzelfde idd, altijd standaard beginnen in eigen bed. Ene keer slaapt ze er wel n hele nacht, want we proberen wel altijd in bed te troosten als ze wakker wordt, maar als dat niet lukt pakken we dr bij ons.
4 weken geleden
Reactie op Joyce.1995
Ja wij doen hetzelfde idd, altijd standaard beginnen in eigen bed. Ene keer ...
Helpt hier niks,ook tussen ons in is het drama.
Vannacht ook ieder uur huilend wakker, terwijl hij bij ons lag. Eruit, sussen, lopen valt hij weer in slaap. Vanaf 4uur klaarwakker en aan het kletsen. 5uur maar naar beneden gegaan. We zijn echt kapot, dit is echt niet leuk meer. Amper in staat om nog te werken.
Gister overdag 3 dutjes 1x een uur en 2x 30min.
Pffft
3 weken geleden
Wordt het al bij iemand beter? Hier zijn de slaapjes overdag echt meer dan hopeloos.. denk aan 45min max. En ‘s nachts wordt onze dochter regelmatig huilend wakker en zit/ staat ze in haar bedje. Bij neerleggen slaapt ze gelijk weer.
We worden er hopeloos van omdat het al wat langer duurt.. en ik ga zelfs twijfelen of alles wel goed is 😅
3 weken geleden
Reactie op Mamavan1🩷
Wordt het al bij iemand beter? Hier zijn de slaapjes overdag echt meer dan ...
Hier ook nog hopeloos.
30-45 hooguit en vaak word hij krijsend wakker alsof hij een nachtmerrie heeft. Op de opvang weten ze zich geen raad ermee, heel lastig. Savonds gaat het vanaf bedtijd 19u tot ca 22u goed..in 1 ruk. Daarna ieder uur of 1,5u wakker. Soms 2 uur klaarwakker midden in de nacht.
Het is een fase.....het is een fase.
🥴
3 weken geleden
Reactie op Noel91
Hier ook nog hopeloos.
30-45 hooguit en vaak word hij krijsend wakker also ...
Oh dit is zo herkenbaar, echt alles wat je zegt! Ik krijg soms echt gevoel dat ik iets niet goed doe 🙊 iemand zei vandaag nog tegen me; het duurt wel lang, misschien moet je met haar naar osteopaat”. Nou dan ga je helemaal twijfelen
3 weken geleden
Reactie op Mamavan1🩷
Oh dit is zo herkenbaar, echt alles wat je zegt! Ik krijg soms echt gevoel ...
Ja precies, iedereen heeft er een mening over.
Wij leggen hem dan maar tussen ons in als het echt helemaal hopeloos is om iig nog iets slaap te pakken.
Gelukkig lees ik zóveeel topics hierover, we zijn niet alleen... echt een fase. Maar leuk is anders. Het kan soms zo ontzettend zwaar zijn. Houd mij er maar aan vast dat het beter word..ooit.
3 weken geleden
Reactie op Mamavan1🩷
Wordt het al bij iemand beter? Hier zijn de slaapjes overdag echt meer dan ...
Zelfde!!