20 Reacties

16 dagen geleden

Ik heb het ook zo laag, heel af en toe bij m’n navel

16 dagen geleden

Ja hier ook! Enerzijds misschien ook logisch omdat je baarmoeder nu nog maar tot je navel komt (ik ben 20 weken). Ook op de echo's is elke keer te zien dat ze met de rug naar boven ligt, en dus met haar handjes en voetjes lekker naar beneden trappelen. Geniet ervan 🥰.

16 dagen geleden

Ik eigenlijk ook alleen maar laag. Of tenminste, daarvan weet ik zeker dat het de baby is. Mijn placenta zit aan de voorkant, dus ik denk dat ik het daardoor alleen voel als baby naar beneden trapt, daar zit de placenta niet. Ik voel wel de laatste dagen wat meer kriebels ook in mijn buik, maar durf niet met zekerheid te zeggen dat dat de baby is (vorige zwangerschap ook gevoeld, maar ook toen de baby er al uit was, dus denk dat dat nu het groeien van de baarmoeder is misschien)

16 dagen geleden

Mijn placenta ligt aan de achterkant en voel de kleine eigenlijk alleen rechtsonderin.

16 dagen geleden

Ik voel de baby op verschillende plekken in mijn buik. Dit gaat echt de hele dag door, regelmatig een paar keer achter elkaar wat dan ook echt minuten duurt. Volgens mij een hele drukke baby, wat me ergens ook wel weer zorgen maakt. Meer mensen die dit herkennen? Ik lees alleen maar verhalen van dat dames het een paar keer per dag voelen. Hier echt 50+ keer per dag, is dat wel normaal? Ben nu 21+6, placenta ligt achter en ben verder ook erg slank, misschien dat dat ook mee werkt. Verloskundige zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken maar dat doe ik stiekem toch wel een beetje

16 dagen geleden

Ik heb ook dat ik het bijna alleen maar onderin mijn buik voelt (ben nu 18+6). Heel af en toe ergens anders. Ik vroeg me ook af of dit wel 'normaal' was maar ben blij te lezen dat ik niet de enige ben :)

16 dagen geleden

Reactie op sannnne97

Ik voel de baby op verschillende plekken in mijn buik. Dit gaat echt de hel ...
Als je placenta achter ligt voel je de kleinste bewegingen al hadden ze tegen mij gezegd. Ik voel precies hetzelfde (k ben 21+5). En maakte me ook zorgen. Positieve is de baby beweegt.

16 dagen geleden

Ik weet waar haar hoofdje ligt (links onderin als ik naar beneden kijk) en die blijft idd ook op dezelfde plek meestal. Heb niet het idee dat ze veel draait bijv

16 dagen geleden

Ik voelde haar eerst ook steeds op dezelfde plek, nu is dat wel anders 😅 komt ook wel!

16 dagen geleden

Reactie op sannnne97

Ik voel de baby op verschillende plekken in mijn buik. Dit gaat echt de hel ...
Hangt er denk ik ook wat van af hoe iemand telt. Als je mij vraagt hievaak ik de baby voel dan zal ik zeggen 2-3 keer per dag. Ik tel de beweegmomenten, niet elke beweging afzonderlijk.

16 dagen geleden

Ik had dit in het begin tussen week 18-week 20 ook, vaak onderin mijn buik of beetje schuin onder. Nu (week 22) verplaatst het zich meer. Dus weet niet hoe ver je bent maar denk dat het wel normaal is?

16 dagen geleden

Mij is aangegeven dat het echt nog geen probleem is, pas bij 28 weken moet je de baby dagelijks voelen, en niet perse op een andere plek. Ik voelde haar gisteren ineens minder, had toevallig een echo, maar ze lag in stuitligging wat verklaarde waarom ik haar niet meer goed kon voelen, haar beentjes zitten in mijn bekken als het ware. Voor mijn gevoel is ze nog niet echt gedraaid. Maar don’t worry, pas bij 28 weken moet je aan de bel trekken als je haar 1 dag niet hebt gevoeld. Ze gaf me wel aan als je de baby meerdere dagen niet voelt, je wel eventjes moet bellen.

16 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hangt er denk ik ook wat van af hoe iemand telt. Als je mij vraagt hievaak ...
Ik tel eigenlijk niet, dat is ook echt niet bij te houden omdat het echt de hele dag doorgaat

16 dagen geleden

Reactie op Es2025

Als je placenta achter ligt voel je de kleinste bewegingen al hadden ze teg ...
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben

16 dagen geleden

Reactie op sannnne97

Ik voel de baby op verschillende plekken in mijn buik. Dit gaat echt de hel ...
Nee hoor! Ik voel haar sinds 17 weken elke dag, en nu met 20 weken voel ik haar meerdere keren en idd vaak een paar minuten achter elkaar. Placenta ligt ook achter, ik ben niet per se slank. Bij de 20 weken echo vroeg de echoscopiste zelfs 'je zal haar wel veel voelen zeker? Je placenta ligt ver maar achter' 😊.

16 dagen geleden

Reactie op sannnne97

Ik tel eigenlijk niet, dat is ook echt niet bij te houden omdat het echt de ...
Kan het ook zijn dat je tussendoor je darmen/ maag voelt?

16 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik had dit in het begin tussen week 18-week 20 ook, vaak onderin mijn buik ...
Ben nu 21+3! Echt heel heel heel toevallig vanmiddag voor het eerst links naast mijn navel gevoeld, dit ook vanaf buiten kunnen zien 🥰

16 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Kan het ook zijn dat je tussendoor je darmen/ maag voelt?
Die voel ik ook wel eens ja, maar weet het verschil wel te voelen 😊

16 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Nee hoor! Ik voel haar sinds 17 weken elke dag, en nu met 20 weken voel ik ...
Oh fijn om te lezen! Heel erg herkenbaar. Geeft toch een beetje geruststelling ofzo haha