32 Reacties

8 maanden geleden

Ik vraag me vooral af waarom je dit zou willen geven? Je baby heeft dit niet nodig en je laat hem/haar wennen aan zoet. Melk is echt nog genoeg. Mocht je al met hapjes zij begonnen kun je water aanbieden.

8 maanden geleden

Ik dacht dat water pas bij 6 maanden werd aangeraden. Die oefenhapjes vervangen met 4 maanden nog geen voeding en krijgen daarom nog voldoende vocht binnen met de melk die ze krijgen. Daarnaast snap ik echt niet waarom je zo vroeg al met zoetigheid zou willen beginnen.

8 maanden geleden

Huh, nee...

8 maanden geleden

Reactie op Lisaenfabian

Ik vraag me vooral af waarom je dit zou willen geven? Je baby heeft dit nie ...
Als zij dit wil gebruiken dan is dat helemaal prima zij weet het beste voor haar kind! tuurlijk het is niet nodig maar als zij dit wil uitproberen dan is de keus aan haar. zoals ze al aangeeft vraagt ze raad aan ons en zegt ze het ook “af en toe” te willen geven

8 maanden geleden

meestal verdun je het sap idd met water! maar haast er niet mee met het geven dat komt allemaal nog wel ❤️🙂

8 maanden geleden

Waarom zou je dit in godsnaam willen… laatst begon iemand (anders?) ook al over appelsap geven aan de baby. Dat was jij misschien ook? Dan wil je het wel heeeel graag haha. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt.

8 maanden geleden

Reactie op Fier

Ik dacht dat water pas bij 6 maanden werd aangeraden. Die oefenhapjes verva ...
Eens, maar liever water dan appelsap dacht ik 😆

8 maanden geleden

Reactie op Lisaenfabian

Eens, maar liever water dan appelsap dacht ik 😆
Eens 😂

8 maanden geleden

Reactie op Na’ilah

Als zij dit wil gebruiken dan is dat helemaal prima zij weet het beste voor ...
Wij mogen dan toch ook vraagtekens hebben? Ze vraagt om advies, wij vragen waarom ze dat zou willen.

8 maanden geleden

Reactie op Na’ilah

Als zij dit wil gebruiken dan is dat helemaal prima zij weet het beste voor ...
Ik zou op dit vlak niet gaan zeggen dat iedereen het beste weet voor hun kind. Als een mama haar 1 week oude baby fristi gaat geven ga je ook niet zeggen dat het prima is want mama weet wat goed is?

8 maanden geleden

Ik zeg toch ook niet dat ik het ga geven alleen om advies omdat er op de fles staat 4 maanden en ik heb nog 3 kinderen van 19 en 2 van 15 en die kregen volgens mij toen ook al sap en als ik zie hoe groot ze nu zijn geworden

8 maanden geleden

Reactie op mirandadez

Ik zeg toch ook niet dat ik het ga geven alleen om advies omdat er op de fl ...
Ze zullen er vast ook wel op groeien. Maar het is niet per se goed voor ze op die leeftijd al. Je vraagt om advies, wij stellen ook vragen. Ik snap oprecht niet waarom je het zou willen. Dus daar vraag ik en anderen naar. Wat is de reden dat je dit zou willen? Mijn advies; doe het niet.

8 maanden geleden

Reactie op mirandadez

Een baby van 4 maanden drinkt nog niet eens water, laat staan appelsap. Dus nee, ik zou het absoluuut niet geven aan een baby. Ook niet af en toe. En ja tuurlijk worden ze ook groot als je ze wel appelsap geeft, ze gaan er niet dood van nee. Maar het is alles behalve gezond en vooral heel onnodig als je het mij vraagt. En als je later besluit sap te gaan geven zou ik het zeker aanlengen met water ja.

8 maanden geleden

Reactie op mirandadez

Fabrikanten gaan je zo snel mogelijk hun producten willen verkopen. Wat op een verpakking staat is een erg slechte raadgever. Zeker zullen ze er groot van worden, maar nodig is het niet. Gezond ook niet. Een baby kent enkel wat je ze geeft, je baby heeft nu geen idee wat appelsap is. Waar je nu dus best aan doet is je baby de pure smaak van eten en drinken (melk en water) leren kennen. Zo geef je ze een veel betere basis voor de rest van hun leven. Eens verwennen met wat appelsap kan als ze wat ouder zijn. Appelsap/ siroop is geen voeding, het is snoepgoed.

8 maanden geleden

Zou persoonlijk de appelsap even overslaan. Wist je dat er in appelsap meer suiker zit dan in cola? Zo gezond is t dus helemaal niet. Alleen melk is echt voldoende. En misschien af en toe een klei slokje water vanaf 6 maanden zodat ze kunnen oefenen met uit een beker drinken :) maar zou niet al starten met zoveel suiker voordat een baby überhaupt smaken leert kennen.

8 maanden geleden

Nee zeker niet geven. Ook niet af en toe. Een baby heeft dit echt niet nodig. Zit enorm veel (natuurlijk en toegevoegde) suikers in. Die 4 maanden is een leuke truc van de fabrikant. Ken je de insta van happje? Daar staat veel uitgelegd over babyvoeding door een kinder diëtiste. Zij heeft ook al eerder iets gedeeld over deze sapjes. Ze hebben ook een (super fijne) app voor als je wil gaan starten met hapjes

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik zou op dit vlak niet gaan zeggen dat iedereen het beste weet voor hun ki ...
hier gaat het niet om een kind van 1 week op de fles van de appelsap staat zelf al dat het te gebruiken is vanaf 4 maanden dus dat zii hier vragen over heeft hoe ze dit moet geven en of ze het zal doen is dan ook echt prima. het is niet alsof ze iets wat voor 8+ maanden aan een baby van 4 maanden geeft. nogmaals heb het haar zelf ook gezegd dat het beter is om met de appelsap te wachten

8 maanden geleden

Persoonlijk zou ik het niet geven al is mijn kindje 4 jaar oud. Sap zit bomvol suikers.

8 maanden geleden

Reactie op Na’ilah

hier gaat het niet om een kind van 1 week op de fles van de appelsap staat ...
Wat al raar is dat het op zo'n verpakking staat, gezien water eigenlijk pas mag vanaf 6 maanden. Dus ja als ze het wel.met 4 maanden geeft, doet ze eigenlijk ook iets geven wat nog niet geschikt is voor de leeftijd. Water vult het buikje, waardoor minder melk gedronken wordt en hij/zij belangrijke voedingsstoffen mist. Dus water wordt al niet aangeraden, laat staan diksap/appelsap etc

8 maanden geleden

NEEEEEE 😩😩💞💞😭❤️aub niet doen haha! Dit mag echt niet, je mag ook geen water geven. Je kind mag alleen melk en per keer goed bijhouden wat je geeft. Ga je tussendoor ook sap en water aanbieden kan je ervoor zorgen dat je kind een water vergiftiging krijgt. Dit is dus echt absoluut niet toegestaan als je met een arts gaat overleggen. Met 6 maanden kan je voorzichtig slokjes water aanbieden, dus je kind ook nooit vanuit het niets een fles water geven. Ik heb dit namelijk zelf een keer gedaan, het wat 30+ graden hitte, mijn kindje was al ruim 6 maanden, achteraf kwam ik erachter dat dit helemaal niet mocht. Ik dacht als we naar buiten gaan slim een flesje water, maar zo werkt dat niet. Beter iets extra melk aanbieden en je kindje uit de ergste warmte houden.