22 Reacties
vorig jaar
Aaahw beterschap wat heftig ☹️
Helaas kom ik niet verder als films netflix kleuren en uhm ja spelletjes op je telefoon
vorig jaar
Aaahw beterschap wat heftig ☹️
Helaas kom ik niet verder als films netflix ...
Ik kom ook niet verder als dat 🥲 schermtijd moet echt naar beneden 🫣
vorig jaar
Oh wat naar voor je!
Ik zou gaan voor haken; super eenvoudig om te leren en dan kan je toch zelf nog wat dingen maken voor je baby, zoals knuffeltjes en dekentjes ☺️
vorig jaar
Ik zou toch praten met die psycholoog, je hoeft er niet doprheen te zitten om dit te doen. Liever voorkomen hé 😉
Mijn mama had haar volledige zwangerschap platte rust in het ziekenhuis. Toen is ze gaan borduren, een stuk of 100 zakjes met een beertje van een 5 tal centimeter groot op! Is mijn doopsuikerzakje geworden.
Je kan ook een babydekentje of slofjes gaan breien?
vorig jaar
Denk dat ik dan toch maar eens ga haken en breien.. Word natuurlijk vanzelf leuker als je iets voor je kindje maakt 😊
vorig jaar
Reactie op Miracle2025
Denk dat ik dan toch maar eens ga haken en breien.. Word natuurlijk vanzelf ...
Ja haken is echt heel leuk! En online zijn heel veel leuke goedkope of gratis patronen te vinden die niet al te moeilijk zijn (op stip&haak bijvoorbeeld). Die heb je zo door 😁
Ik lig ook heel veel op bed deze zwangerschap, en ik vermaak me met lezen, haken, puzzelboeken (die van murdle zijn echt een aanrader!), spelletjes op de Nintendo switch, en kleuren.

vorig jaar
Reactie op Miracle2025
Denk dat ik dan toch maar eens ga haken en breien.. Word natuurlijk vanzelf ...
Wat naar dat je een ongeluk hebt gehad! Lijkt me heel heftig, zeker met een zwangerschap.
Uiteindelijk misschien toch goed om te kijken naar een psycholoog/slachtofferhulp. Misschien met maar een paar keer praten dat het al wat lichter voelt. En mijn eigen ervaring leert dat als je kleintje er eenmaal is, je helemaal geen tijd meer ervaart voor deze selfcare dingen.
Ik heb tijdens mn vorige zwangerschap een geboorteposter geborduurd. Doe het nu ook voor de tweede. Het is zoiets als onderstaand . Je koopt het patroon en dan kwestie van borduurstof en garen halen. Het heeft me echt wel +100uur gekost, maaar het is enkel een kruissteek dus geen hogere wiskunde. Uiteindelijk een mooi resultaat wat ook echt een herinnering blijft

vorig jaar
Mocht je van spelletjes houden kun je ook kijken naar boardgamearena, dit is een website waar je bordspellen online kunt spelen met random(of vrienden) andere mensen.
Ik heb ook een tijdje weinig gekund en toen had ik wel zo'n soort bed tafeltje die je over je heen kan zetten. Maakte tekenen/puzzelboekjes/puzzelen/spelletjes enz een stuk makkelijker. Ook voor eten makkelijk trouwens.
Heel veel beterschap!!
vorig jaar
Beterschap!
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-omgekeerde-kleurboek-voor-volwassenen/9300000135500851/?bltgh=g41LCXWqzfrfQaoTLlxLSg.2_25.27.ProductImage
Puzzelboekjes zou je ook nog naar kunnen kijken. Zoals sudoku
vorig jaar
- nintendo switch
- kleurboeken
- bullet journaling
- alvast in een bulletjournal je eigen baby boek indeling maken
- haken
- breien
- zelf kerstkaarten maken
- make up oefenen
- digitale fotoalbums
- foto’s van je telefoon sorteren
- digitaal recepten boek maken
- mediteren en ademhalingsoefeningen
- geboortekaartjes adressen alvast in excel / website zetten
- bevalplan maken
- verlanglijstjes maken op www.lijstje.nl
- filmpjes kijken over newborn verzorging
- random Reddit post lezen https://www.reddit.com/r/zwangerNL
- Vinted advertenties uploaden (moet iemand anders wel even foto’s maken)
vorig jaar
Ts, Ik ben zo benieuwd wat je als een van de eerste dingen hebt gedaan nav de tips die gegeven zijn?! Ik werd zelf helemaal enthousiast van sommige ideeën. 😆
vorig jaar
Reactie op Lisaenfabian
Ts, Ik ben zo benieuwd wat je als een van de eerste dingen hebt gedaan nav ...
Heb mijn mama gister naar action gestuurd voor wat haakwerk maar vind het toch tegenvallen.
Fotoboek heb ik gister besteld en een hoop foto’s naar kruidvat gestuurd om te laten printen.
Ben aan een lijstje begonnen voor m’n vluchttas en hoop snel weer naar boven te kunnen zodat ik weer kan rommelen op de babykamer.
Puzzelen, spelletjes en kleuren deed ik al.
vorig jaar
Hee, wat vervelend! Als je hoofd leeg is, zou je bijv. online een cursus kunnen doen om je hersenen te stimuleren. Kan zowel hobbymatig, voor je werk of een taal zijn.
vorig jaar
Er is bij mij een kans dat ik de laatste maand(en) van mijn zwangerschapterug in mijn rolstoel moet. Daarom heb ik allerlij klusjes opgespaard voor mijn nesteldrang die zittend kunnen.
Ik heb vilt gekocht om een mobiel te maken. Als naald en draad voor jou geen optie is kun je ook lijmen.
De kleine heeft ook nog een speenkoord nodig, alle hobby spullen kan via de post bezorgd worden.
Er staan tal van diy videos op YouTube voor baby sokjes, slofjes, wanten en mutsjes.
Waar ik ook mee bezig ben is de vervanging van beschuit met muisjes. Ik wil iets waarbij ik na het kraambezoek niet mijn hele huid moet stofzuigen vanwege de ontsnapte muizen.

vorig jaar
Reactie op Ninia
Er is bij mij een kans dat ik de laatste maand(en) van mijn zwangerschapter ...

Ik -moet- even wat kwijt. Ik heb ook gezocht naar leuke ghibli mobiel’s maar het enige waar ik op uitkom is letterlijk inderdaad zelf maken met eventueel patronen. ik zou zeggen dat dit een mooie tijdsbesteding is, ookal is de reden waarom natuurlijk niet wat je wil….