12 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op Fleuri25
Oh joh dat is wel lang inderdaad. Onze zoon heeft z’n fles binnen 5 minuten ...
5 minuten? Dat is andere koek haha!
Z'n vast voedsel gaat ook niet super, een paar hapjes brood, soms alleen een kwart korstje, fruit alleen door z'n yoghurt, en warm eten ook met gelukkig 4 of 5 hapjes. En dan soms ineens een dag dat hij bijna z'n lepel en schaaltje ook opeet 's avonds.
Het CB reageert heel wisselend. Van 'elk kindje heeft z'n eigen drinktempo' naar 'dan zal hij genoeg gedronken hebben' of 'dat klinkt niet goed, volgende keer even kijken of er een verwijzing nodig is'
2 dagen geleden
Misschien een ander merk fles/speen proberen?
Hier altijd al snelle drinker geweest, in begin fles leeg binnen max 15 min, nu op binnen 5 min (210+7) 🤭..
En anders kan het misschien ook zijn, dat hij zijn speciale dieetvoeding misschien niet zo lekker vind? Misschien eens kijken of je dat nog kan aanpassen?
2 dagen geleden
Dacht dat 15-20min echt wel de max is om een fles op te krijgen. Hier zo'n 10 min, ook dieetvoeding Nutramigen.
Het moet toch ook voor hem veel energie kosten zolang aan de fles.
Welke fles gebruik je? Grotere speen werkt dus niet..wat gek.
Andere houding van voeden? Op zijn zij, therapeutisch voeden?
En anders zou ik een andere fles kopen eens kijken of het daar beter mee gaat.
Dochtertje van vriendin had dit ook rond deze leeftijd en bij haar hielp de overstap van brown naar avent. Maar is voor iedereen anders natuurlijk.
Is de voeding te koud/warm?
Is het na zo'n lange tijd nog wel lekker om te drinken..
Preverbaal logopedist? Zou er wel wat mee doen inderdaad..erg lang voor jullie beiden.
2 dagen geleden
Zou je kindje de voeding misschien niet lekker vinden? En dat het daardoor dan lang duurt? Onze dochter kreeg ook tijdelijk een ander merk en dat ging ook moeilijk toen. Ze vond het gewoon goor denk ik. Nu drinkt ze weer nutrilon en is ze blij
2 dagen geleden
Geen tips, wel herkenning. Hier soms ook wel 60 minuten bezig. CB geeft dezelfde wisselende reacties. Wij wisselen nu wel eens af. Of we leggen hem even neer en proberen het na paar minuten weer.
Verschillende flessen en speenmaten geprobeerd. Ik snap je frustratie, zeker als je leest dat sommige binnen 5 minuten klaar zijn.
Is zijn groei wel goed? Ook een vrolijk kind?
18 uur geleden
Dank je wel allemaal voor het meedenken! We hebben al veel geprobeerd, ook veel dingen die jullie opperen..
Zijn groei is minimaal, vandaar ook de speciale voeding.
Deze krijgt hij al sinds hij 9 weken oud is, dus het lijkt me dat hij aan de smaak wel gewend is haha.
Ook drinkt hij hem al vanaf het begin op kamertemperatuur, warm is hij sowieso minder fan van.
Ik ga eens zoeken of ik nog een andere fles heb (we gebruiken nu Difrax, nadat hij de eerste week dr. Brown gehad heeft). Misschien dat de dr. Brown nu wel beter werkt, het is het proberen zeker waard
16 uur geleden
Wat energie en tijd rovend voor je en je kleine! Kan begrijpen dat je naar oplossingen zoekt.
Ik kan alleen vertellen wat ons heeft geholpen misschien heb je daar wat aan 🤍
Wij kregen als tip (van de pre logopedist) toen ons kindje weinig dronk om de melk echt warm te geven, dit zorgt voor druk in de fles, zodat de melk eruit wil en kan hij beter kan doordrinken. & van dezelfde vrouw; afleiden.. boekjes, knispers, etc..
bij ons heeft het echt heel goed geholpen
En misschien anders een doorverwijzing naar een pre logopedist? Die kan meekijken en tips geven!
Hou vol & Succes!!