18 Reacties

2 dagen geleden

Het klinkt wel als buikgriep ivm krachtig spugen en onrustig. Heeft hij koorts?

2 dagen geleden

Dit klinkt wel als buikgriep. Ons zoontje heeft het vorige week ook gehad en heeft toen ook meerdere keren overgegeven. Dus als hij straks nog een keer gaat spugen dan weet je het zeker. Succes.

2 dagen geleden

Off topic, er zijn hele goede behandelingen voor emetofobie!!

2 dagen geleden

Reactie op anoniempje4321

Dit klinkt wel als buikgriep. Ons zoontje heeft het vorige week ook gehad e ...
En hebben jullie hem toen gewoon eten gegeven zoals normaal of even alleen melk ? Tot nu toe niet opnieuw gespuugd maar kan me voorstellen dat zn buikje mischien al leeg was, hij heb zover ik kon inschatten ook geen koorts maar dat g Heeft hij sowieso nog nooit gehad.

2 dagen geleden

Toen m’n zoontje buikgriep had had hij vooral heel veel diarree maar spugen was maar 1 x en ook echt krachtig. Het beste is om kleinere flesjes te geven en dan wat vaker. En wat water tussendoor. Als dat goed gaat kan je wat eten proberen.

2 dagen geleden

Reactie op liesjeluum

Off topic, er zijn hele goede behandelingen voor emetofobie!!
Ja, mijn fobie was echt een tijdje onderdrukt nadat ik het had gehad twee jaar geleden, ik had ook geen last meer van dwang tics in de winter of na contact met iemand met buikgriep, dus ik dacht dat ik er genoeg overeen was. Maar nu merk ik dat het toch echt nog wel diep zit, heb de hele nacht ook niet meer geslapen en alleen maar liggen trillen terwijl de kleine gewoon ligt te slapen in zn bedje hier😖 Heb er sowieso meer last van nu hij ook naar het kinderdagverblijf gaat sinds 2 maanden, ben elke maandag en donderdag weer bang dat die buikgriep mee neemt, en al helemaal nu ik ook nog is 32 weken zwanger ben. Heb jij toevallig behandeling gehad, of hoe weet je dit ?

2 dagen geleden

Reactie op Essjex

Ja, mijn fobie was echt een tijdje onderdrukt nadat ik het had gehad twee j ...
Ik ben psycholoog (nu thuisblijfmama overigens) dus ik weet het van mijn werk. Vraag zeker eens bij je huisarts waar je terecht kan! Het is heel naar dat het je zo bezig houdt. En die stress wil je nu ook niet natuurlijk, met dat baby’tje in je buik en dus ook nog een kleintje straks die ook wel eens zal spugen!

2 dagen geleden

Reactie op liesjeluum

Ik ben psycholoog (nu thuisblijfmama overigens) dus ik weet het van mijn we ...
Ja, ik hoopte altijd dat zodra de kleintjes het krijgen het steeds beter zou gaan want normaal zou ik niet eens in de buurt kunnen zijn van overgeven, en bij de kids dan doe je het toch want ja je hebt geen keus en je wilt ze helpen, maar de stres dat ik het zelf krijg blijft enorm. Zijn er meerdere vormen van therapie? Ik hoor altijd alleen over de exposure therapie en dat is waarom ik nog nooit de stap heb genomen 🫠

2 dagen geleden

Reactie op LvanB25

Toen m’n zoontje buikgriep had had hij vooral heel veel diarree maar spugen ...
Ja dat was ook waarom ik er nu zelf aan dacht omdat het er met een flinke golf uit kwam, en hij was gister op het kinderdagverblijf dus 1+1=2 in mijn ogen. Mag ik vragen of jullie het daarna ook hebben gehad ?

2 dagen geleden

Dat klinkt inderdaad als buikgriep. Vervelend! Je kan het ook krijgen, maar het hoeft niet. Goed je handen wassen kan helpen. Ik gaf mijn dochter zo veel mogelijk vocht en als voeding melk, banaan, rijst. Hopelijk is het snel voorbij!

2 dagen geleden

Reactie op Essjex

Ja dat was ook waarom ik er nu zelf aan dacht omdat het er met een flinke g ...
Ja.. ik heb het ook gekregen. 2 dagen later.

2 dagen geleden

Reactie op Essjex

Ja, ik hoopte altijd dat zodra de kleintjes het krijgen het steeds beter zo ...
Jahoor zeker. Ik snap dat je exposure therapie eng vindt, dat is nu eigenlijk juist het hele ding waarom het werkt natuurlijk. Maar je kan er ook EMDR voor doen!

2 dagen geleden

Onze dochter precies zelfde, 2 dagen flink min geweest. Ook buikgriep, gaat echt onwijs rond.

2 dagen geleden

Reactie op Mamavan1🩷

Onze dochter precies zelfde, 2 dagen flink min geweest. Ook buikgriep, gaat ...
Ik denk (🤞hoop) dat het toch geen buikgriep is hier, niet meer gespuugd, niks van ziek zijn en geen koorts. Denk dat ik toch die melk teveel gepushed heb en die wortel was sowieso een no go, veelste grote stukken dus daar is meteen wat van gezegd..

2 dagen geleden

Reactie op Essjex

Ik denk (🤞hoop) dat het toch geen buikgriep is hier, niet meer gespuugd, n ...
Ja ik vroeg me eigen idd af hoe er letterlijk stukken uit kwamen. Gwn zo doorgeslikt dan. Ook een aanslag op zo’n buikje zou je denken.

2 dagen geleden

Reactie op LvanB25

Ja ik vroeg me eigen idd af hoe er letterlijk stukken uit kwamen. Gwn zo do ...
Ja hij is 9 maanden en hij krijgt redelijk veel soorten eten voor zijn leeftijd, hij is ook erg groot en vind het lekker en doet dat super, maar dit waren letterlijk vierkante blokjes wortel in een formaat wat ik hem zelf nooit zou geven met zn twee tandjes... Helaas loop ik er wel vaker tegen aan dat schoonmoeder teveel eten geeft of dingen die echt niet kunnen..

2 dagen geleden

Reactie op Essjex

Ja hij is 9 maanden en hij krijgt redelijk veel soorten eten voor zijn leef ...
🙈

Reactie op Essjex

En hebben jullie hem toen gewoon eten gegeven zoals normaal of even alleen ...
Het overgeven was hier in de nacht. Dus heb toen alleen bv op verzoek gekregen. Hij kwam op een gegeven moment elk half uur voor voeding, maar toen was het overgeven al voorbij maar had hij denk ik wel nog pijn dus was vooral troost. Overdag had ik wel vaste voeding aangeboden, maar daar moest hij niks van hebben. De volgende dag at hij wel weer vaste voeding.