29 Reacties

vorig jaar

9-10 minuten

vorig jaar

10 min volgens de eierkoker
Mijn diëtist gaf aan: doe maar 10 minuten, dan weet je zeker dat 't goed zit.

vorig jaar

Als het water kookt het ei erin leggen en 9 min. Dan issie perfect :)

vorig jaar

Ligt eraan op welke manier je je eieren kookt. Ik doe inderdaad 8 minuten en leg ze er dan in vanaf dat het water kookt. Dan vind ik ze zelf perfect. Niet helemaal doodgekookt, maar ook niet meer zacht

vorig jaar

Voor hardgekookt doen wij 8 minuten vanaf dat het water kookt. Ik eet hem zelf liever wat zachter dus ik kook hem meestal 5-6 minuten. Met 8 minuten is hij hier echt wel behoorlijk gekookt 🙊

vorig jaar

Reactie op Eeneneen

Voor hardgekookt doen wij 8 minuten vanaf dat het water kookt. Ik eet hem ...
Eens, 8 minuten vind ik alleen perfect in de zwangerschap 😂 anders doe ik ook rond de 6

vorig jaar

Reactie op Fier

Eens, 8 minuten vind ik alleen perfect in de zwangerschap 😂 anders doe ik ...
Ja ik doe in de zwangerschap ook gewoon 6 Max 🙈. Salmonella is niet gevaarlijk voor je baby, en voor mezelf ben ik er niet zo bang voor 😅 Wij hebben eigen kippen en ik gebruik die eieren normaal ook voor rauwe bereiding 🤷‍♀️

vorig jaar

7.5min. Dan is hij niet helemaal droog gekookt en een heel klein beetje smeuïg. Eiwit is wek volledig gestold dan. Dat vind ik sowieso goor als dat nog zacht is.

vorig jaar

Reactie op Eeneneen

Ja ik doe in de zwangerschap ook gewoon 6 Max 🙈. Salmonella is niet gevaar ...
Ik gebruik me eieren thuis nu niet vanwege pfas maar dat kan dus wel gewoon?

vorig jaar

Ik heb een eiekoker ideaal niet hoeven na denken over hoelang je ze moet koken 😁

vorig jaar

Reactie op springinhetveld

Ik gebruik me eieren thuis nu niet vanwege pfas maar dat kan dus wel gewoon ...
Het gaat bij eieren niet alleen om salmonella maar ook om listeria. Maar daarvan krijg je over het algemeen altijd een melding van van de winkel of de zwangerhap app als die gesignaleerd worden.

vorig jaar

Ik gebruik me eieren thuis nu niet vanwege pfas maar dat kan dus wel gewoon ...
Ja ligt een beetje aan de regio waar je woont denk ik, zuid-holland wordt op dit moment af geraden, en er wordt gedacht dat het te maken heeft met chemische bedrijven in de buurt (bijvoorbeeld. Chemours in dordrecht) Wij wonen in Brabant tussen de natura 2000 gebieden, en onze kippen scharrelen in ons eigen bos waar we ook voedsel verbouwen 🙊 Ik eet ze niet elke dag op t moment, maar ik durf het wel aan 🙂

vorig jaar

Reactie op Eeneneen

Ja ligt een beetje aan de regio waar je woont denk ik, zuid-holland wordt o ...
Ik woon in breda.. waat kun je terug vinden qua risicos ?

vorig jaar

Reactie op Cupcake19

Het gaat bij eieren niet alleen om salmonella maar ook om listeria. Maar da ...
Pfas is iets anders

vorig jaar

Ik woon in breda.. waat kun je terug vinden qua risicos ?
https://www.ggdzhz.nl/gezondheid-en-milieu/pfas-en-gezondheidsadviezen/veelgestelde-vragen/eieren-en-vis In deze link staan de antwoorden op de meeste vragen, zowel over het onderzoek in zuid Holland in 2023, als van het recentere onderzoek in oktober 2024!

vorig jaar

Ik gebruik deze als ik eieren kook! Erg handig. Het rood wordt steeds witter naarmate ze langer koken en zo kun je zien wanneer de eieren hardgekookt zijn.

vorig jaar

Reactie op mimi57

Ik gebruik deze als ik eieren kook! Erg handig. Het rood wordt steeds witte ...
Deze is ook ideaal

vorig jaar

Pfas is iets anders
Haha ja ik weet dat pfas iets anders is ;) maar dat artikel gaat dus over hobby kippen toch? Ik neem aan dat eieren die je in de winkel koopt niet in de categorie hobby kip valt?