60 Reacties

één maand geleden

15 weken en ik ben 3 kilo afgevallen.. is dit normaal? Ik weeg 89 kilo nu en ben 1.61

één maand geleden

Reactie op Nina24A

15 weken en ik ben 3 kilo afgevallen.. is dit normaal? Ik weeg 89 kilo nu e ...
Ja hoor, het gebeurd vaker dat je in het 1e trimester afvalt of nog niets aan komt. Dat trekt wel weer bij in het 2e trimester. Als je je zorgen maakt kan je het altijd overleggen met je verloskundige.

één maand geleden

12+4 weken en ben eigenlijk op hetzelfde gewicht gebleven (schommelt per week, naar beetje minder, beetje meer). Niet misselijk geweest en op een kleine week tijdens week 5 na, een normaal eetpatroon gehad.

één maand geleden

14+5 weken, 3,4 kg aangekomen

één maand geleden

15 weken en 2,5 aangekomen

één maand geleden

Ik ben 15+3 en ik ben 1,3 kg afgevallen.

één maand geleden

Dit is voor mij toch wel een dingetje. Ook al weet ik dat we een wondertje krijgen en daar zijn we super blij mee. Maar ondanks dat moet ik wel echt aan de kilo's wennen. 29+5 en ben 12 kilo aangekomen. Het doet mij goed om te weten. Dan sommige ook echt veel zijn aangekomen. Het gaat er bij mij niet om of ik het er straks weer af krijg. Maar meer voor de baby. Heel gek allemaal, kan dat gevoel ook niet goed plaatsen

één maand geleden

15+1 en 2 kg aangekomen. Verloskundige gaf aan dat dit voor dit termijn helemaal prima is.

één maand geleden

Ik schrik echt van hoeveel ik ben aangekomen in verhouding tot jullie 🙈 Je lengte speelt denk ik ook mee; voor iemand van 1.55m is 5kg natuurlijk meer (in verhouding) dan voor iemand van 1.85m. Ik ben nu ruim 7 kilo aangekomen en ben 1.80m. Ik vind dat best lastig maar probeer het maar te accepteren…

één maand geleden

Reactie op Nina24A

15 weken en ik ben 3 kilo afgevallen.. is dit normaal? Ik weeg 89 kilo nu e ...
Dat is in het eerste trimester wel normaal. Door de misselijkheid ben ik 7 kilo afgevallen en de verloskundige zei dat ik mij geen zorgen hoef te maken omdat de baby wel pakt wat het nodig heeft. Ik slik wel vitamines bij. (Morgen 12 weken)

één maand geleden

Reactie op Fleuri25

Ik schrik echt van hoeveel ik ben aangekomen in verhouding tot jullie 🙈 Je ...
Fijn om te lezen dat ik dit ook ervaar

één maand geleden

Reactie op Fleuri25

Ik schrik echt van hoeveel ik ben aangekomen in verhouding tot jullie 🙈 Je ...
Ik ben 158 en met 14 weken 5kg aangekomen. Natuurlijk speelt lengte een rol. Als ik zo lang was als jij was het waarschijnlijk inderdaad 7kg geweest😊 Niet te druk maken zolang je maar gevarieerd en daar hoort taart ook bij😋

één maand geleden

15 weken en 1,5 kg aangekomen

één maand geleden

Reactie op Yvon93

Dit is voor mij toch wel een dingetje. Ook al weet ik dat we een wondertje ...
Hey, gewoon even om zeker te zijn. Je weet dat je nu in de februari 2025 groep zit? Als je al 29+ weken bent dan hoor je denk ik eerder thuis in de oktober groep? Ik denk dat je daar meer ervaringen van vrouwen die even ver als jou zitten kan lezen ☺️ het is nu een beetje raar om aangekomen gewicht op 12 à 15 weken te vergelijken met iemand die 29 weken is. Ook andere zaken worden anders ervaren doorheen de zwangerschap. Alvast nog een fijne laatste trimester gewenst!

één maand geleden

12 weken 3,5 kilo, geen last van misselijkheid gehad dus kon goed eten🤣

één maand geleden

Reactie op Lola Van de peppel

12 weken en 3,5 kilo🫢
Hier ook!

één maand geleden

13+1 zwanger en ruim vier kilo aangekomen. Maak me er ook onwijs druk om dat het zo "veel" is. Van wat ik kan vinden is dit wel echt bovengemiddeld voor het eerste trimester 😭

één maand geleden

Reactie op Yvon93

Dit is voor mij toch wel een dingetje. Ook al weet ik dat we een wondertje ...
Ik was bij de eerste tm week 41 22 kilo aangekomen, veel maar ook veel vocht op t eind, vonden de artsen allemaal normaal 😊

één maand geleden

16w en 1,3 kilo aangekomen laatste 2/3 weken, was eerst afgevallen 2 kilo.