28 Reacties

2 dagen geleden

Wij hebben veeeel te veel 😂😂 ik ben al 4-5 jaar aan het ‘sparen’ voor neutrale kleding 😅 durf niet precies te zeggen hoeveel we al hebben, maar zitten tegen de 30-40 setjes aan (maat 50 tot 62) denk ik, en dat is denk ik echt al veel te veel 😂🙈

2 dagen geleden

Ik had voor mn dochter in de eerste maten ongeveer 6 volledige setjes per maat (tot maat 62). Maar heb toen uiteindelijk nog wat bijgekocht omdat ik t zonde vond om zo veel kleine wasjes te draaien. Hangt ook van je kindje af. Wij konden vaak 2 dagen met een setje doen omdat ze bijna niet spuugde. Maar met een beetje pech moet je 3x per dag omkleden 😂

2 dagen geleden

Dit vind ik ook een moeilijke! Ik lees mee.

2 dagen geleden

Ik vind 6 setjes idd wat weinig hoor, zeker omdat baby's vaak onverwachts wat melk kunnen teruggeven. Misschien dat 7 broekjes wel voldoen, maar shirtjes zou ik wel bijna het dubbele in huis halen voor maat 50-56. Heel veel meer is ook niet echt nodig, want ze groeien in het begin heel snel!

2 dagen geleden

Ik heb voor mijn eerste kindje maar een stuk of 5/6 setjes gehad. Ik deed haar alleen nieuwe kleding aan voor de frisheid en omdat ik het leuk vond haar weer wat nieuws aan te doen, maar niet omdat het vies werd. Dit is zo per kind verschillend. Ik zou niet te veel kopen. Die eerste maten groeien ze vaak zo uit en bijkopen kan altijd als je toch iets mist.

2 dagen geleden

Koop een setje of 6-10. Het ligt echt heel erg aan je baby. Ze groeien ontzettend snel en het is zonde als je iets maar 1x aan kan. Ik moest elke dag 1 of 2 setjes aan, ook broekjes werden onder gespuugd of ondergepoept!

2 dagen geleden

Oh sorry ik klikte perongeluk op verzenden 😅 Ook waste ik wel elke zoveel dagen omdat we een flinke spuger hadden. Er gingen veel spuugdoekjes en hydrofiele doeken doorheen. Dat samen met kleding waste ik denk ik 2-3x per week. Koop liever iets te weinig dan teveel, je hebt super snel iets bijgekocht!!

2 dagen geleden

Wij hebben echt teveel, maar gelukkig kan veel worden doorgeschoven van onze eerste. Voor zijn geboorte had ik denk ik 10 tot 15 hele setjes, maar ik heb na zijn geboorte wel bij gekocht. 50/56 zat hij best lang in ondanks zijn geboortegewicht van 4020 bij 38 weken. We hebben na zijn geboorte ook nog veel bijgekocht omdat we dat ook gewoon leuk vonden, en we kregen ook nog eens heel veel van mensen, dus ik zou niet teveel kopen voor de geboorte. Een setje of 8 maximaal is echt meer dan zat, als je meer nodig hebt is het zo gehaald/besteld! En je komt er ook na de geboorte achter wat jij echt handig vind met aankleden, en wat je kindje fijn vind. De bouw van je kindje maakt ook nog uit, die van ons paste echt niet in de broekjes van noppies en de shirtjes van prenatal bijvoorbeeld. Dus teveel inslaan is echt zonde! 62 heeft hij praktisch overgeslagen, en 68 zat hij weer heel lang in, dus daar hebben we ook erg veel van.

2 dagen geleden

Meer dan ik me had voorgenomen 😅 Ik heb nu 5 overslag boxpakjes in maatje 50 en nog 3 heel simpele met romper en broekje als ziekenhuisoutfitjes die vuil mogen worden na de geboorte en later als reserve. In maatje 56 dacht ik ook boxpakjes te willen want zooo schattig, maar nu begin ik toch richting "echte" outfitjes te gaan met broekje, shirtje en truitje overheen dus denk dat ik dubbel koop gezien ik al 8 boxpakjes heb en dat eigenlijk genoeg is haha. Excuus naar mezelf is dat de boxpakjes pyjama's zijn en ik nog geen echte kleding heb en dus opnieuw mag kopen 😅 Hier let ik wel op kleur. Ik koop bewust enkel witte hydrofieldoeken/ washandjes en rompertjes (creme met kuikentjes tellen als wit toch haha). Ook mijn zwangerschapsslips (die vast zalig zijn in de kraamweek) zijn wit. Zo kan alles samen in de was, kan ik vaker wassen en heb je minder stuks nodig. Hier ga ik voor nu voor 6 rompertjes per maatje.

2 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Wij hebben veeeel te veel 😂😂 ik ben al 4-5 jaar aan het ‘sparen’ voor neu ...
Valt mee toch, 30-40 setjes over 3 maten is 10-13 per maat. Veel van wat ik nu heb was ook reeds gekocht voor ik daadwerkelijk zwanger werd 😇

2 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Valt mee toch, 30-40 setjes over 3 maten is 10-13 per maat. Veel van wat i ...
Ja als je het terug rekent valt het inderdaad wel weer mee 😂

2 dagen geleden

Wij willen niet weten wat het geslacht is. Lijkt me een mooie verrassing tijdens de bevalling maar de keerzijde is dat ik dus niks kan aanschaffen voor de eerste maatjes. Ik maak zelf een neutraal pakje als geboortepakje en dan haal ik nog 2 neutrale setjes bij denk ik. De rest is zo bijbesteld of als kraamcadeau

2 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Meer dan ik me had voorgenomen 😅 Ik heb nu 5 overslag boxpakjes in maatje ...
6 rompers per maat vind ik dan weer veel te weinig. Aan t begin hebben ze vaak spuitluiers dus paar x per dag een schone romper.. minimaal 10 vond ik wel fijn. Ik waste echt wel vaak maar toch hou ik echt niet van t idee dat de rompers op zouden kunnen raken

2 dagen geleden

Ben 17 weken, maar heb nog niks gekocht haha. Komt wel!

2 dagen geleden

Reactie op Toettied

Wij willen niet weten wat het geslacht is. Lijkt me een mooie verrassing ti ...
Wij wisten het geslacht bij mijn vorig kindje ook niet, en nu weer niet 🤷‍♀️. Ik was/ben gek op de neutrale tintjes dus hier nog wel flink ingeslagen alsnog 😂. Maar na de geboorte shoppen is ook heerlijk, dan kan je ook echt kijken wat je bij je kindje vind passen 🥰

2 dagen geleden

Reactie op Becky24

6 rompers per maat vind ik dan weer veel te weinig. Aan t begin hebben ze v ...
Mijn zus zei dat het goed was, heb de rompertjes van de 3 outfitjes voor het ziekenhuis er niet bij gerekend dus eigenlijk 9 in maat 50 nu. Kan altijd bij bestellen als het nodig is en de kans is groot dat ik me nog laat verleiden door wat leuks haha had graag nog eentje met een leuk kraagje gehad, maar was uitverkocht toen ik wilde bestellen en nu helemaal van de site verdwenen 😢

2 dagen geleden

Reactie op Becky24

6 rompers per maat vind ik dan weer veel te weinig. Aan t begin hebben ze v ...
Ook dat verschilt per kindje, ik denk dat t max 1x per week/2weken was dat we de poep in de romper hadden. Maar had later wel goedkope rompers gekocht van de action (die ook top zaten) om ook in de auto/ luiertas en bij de opa’s en oma’s standaard een schone romper te hebben liggen. Dacht mocht ik het ooit vergeten mee te nemen dan is dat wel handig 😂 Maar echt als je wat te kort komt heb je t ook binnen no time besteld, of je stuurt je partner of iemand van de familie even op pad om wat te halen :)

één dag geleden

Bij de eerste wilden we niet weten wat het werd, dus alles neutraal gekocht. En daarna kregen we van alles in jongensversie. Tweede zwangerschap wisten we dat we een meisje kregen dus toch paar meisjes dingen aangeschaft en na de bevalling kregen we meisjesdingen. Derde zwangerschap (12 jaar later) hebben we bekend gemaakt dat het een jongen werd. Ik had de meeste babyspullen van de oudste 2 nog. Dus heb toen weinig gekocht. Bovendien vind ik de babykleding van nu echt niet mooi. Heb met moeite een eerste pakje kunnen vinden. Later nog wel wat vrolijke scandinavische kleding voor hem gekocht. Bovendien past deze kleine man niet in de meeste kleertjes van zijn grote broer, omdat hij een heel andere bouw heeft. Nu dus zwanger van nummer 4. We weten nog niet wat het wordt. En behalve dat ik een paar dingen gekocht heb vanaf maat 62, omdat de outlet er mee stopte en #4 in de winter wordt geboren i.p.v. de zomer, heb ik nog helemaal niets gekocht. #4 Komt om in de kleren van zijn broers en zus!

één dag geleden

Reactie op Ikigai

Mijn zus zei dat het goed was, heb de rompertjes van de 3 outfitjes voor he ...
Voor sommige kindjes is dat ook gewoon genoeg hoor! Wij hadden geen spugertje, en zelden (misschien 1 keer per 2 weken ofzo?) Een doorlek of spuitluier. Nu hij een dreumes is is alles binnen een paar uur smerig, maar als klein babietje bleef alles eigenlijk keurig schoon 🙂

één dag geleden

Kan alleen maar zeggen teveel 😂😂 Heb al 15 broekjes ofzo kan het elke keer niet laten liggen 🙊🙊