14 Reacties

2 dagen geleden

Baby's maken snel hoge koorts, dat is niet meteen om zorgen te hebben. Mijn baby had het ook al door een simpele verkoudheid. Mag je niet eens langskomen van je huisarts? Welke vaccinatie was het? Die tegen hersenvliesontsteking werd ik voor gewaarschuwd dat het een gemene vaccinatie is en veel kindjes last krijgen.

2 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Baby's maken snel hoge koorts, dat is niet meteen om zorgen te hebben. Mijn ...
Ik moet om 10:30 terug bellen om te kijken of hoe het dan gaat.. het was de dktp en pneu 馃槴

2 dagen geleden

Kleintjes kunnen ineens hele hoge koorts krijgen en dit kan ook ineens weer snel dalen. Goed letten op de signalen van je baby. Is hij nog alert? Heeft hij genoeg plasluiers? Gaat er nog genoeg in (voornamelijk melk)? Soms helpt het om vaker kleine beetjes aan te bieden. Je kleine vooral niet te warm aankleden en goed in de gaten houden. Zetpil mag meestal, dat helpt vaak (lees natuurlijk hoe vaak). En bij zorgen en vragen zou ik gewoon gelijk huisarts/cb bellen. Succes鉂わ笍 het is ook pittig, vooral de eerste paar keren.

2 dagen geleden

Reactie op Laura95San

Kleintjes kunnen ineens hele hoge koorts krijgen en dit kan ook ineens weer ...
Lief je berichtje! Hij is wel alert, drinkt goed zijn flesjes leeg.. hij heeft alleen geen plas luier meer gehad sinds gisteravond 18:00 馃様

2 dagen geleden

Reactie op Kelies

Ik moet om 10:30 terug bellen om te kijken of hoe het dan gaat.. het was d ...
Deze prik wordt met 3.5 en 12 maanden gegeven toch? Zit je dan wel in de juiste geboorteclub? Voor deze vraag maakt het natuurlijk niet uit, maar wellicht voor andere wel fijner voor je

2 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Deze prik wordt met 3.5 en 12 maanden gegeven toch? Zit je dan wel in de ju ...
Die krijgen ze met 3, 5 en 12 maanden.. wij doen vaccineren vanaf 6 maanden dus alles schuift een beetje op馃ゴ

2 dagen geleden

Daalt de temperatuur niet met paracetamol? Hier ook eens 39.8 gehad maar dat ging goed terug uit met paracetamol. Na 1,5 dag was het over. Heeft hij nog speeksel en vochtige oogjes? Geen plasluier meer sinds 18:00 is wel wat om extra op te letten. Hoe is zijn fontanel?

2 dagen geleden

Bij ons werd gezegd dat een lichte verhoging tot 38 graden koorts kon komen door vaccinaties, maar echt hoge koorts (zoals bij jou het geval is) door iets anders veroorzaakt wordt. Er gaan momenteel heel wat virusjes rond, dus grote kans dat hij zoiets te pakken heeft en dat dit nu toevallig na de vaccinatie is

2 dagen geleden

Geen ervaring mee, wij vaccineren niet.. maar e heerst ook 5e/6e ziekte. Tenministe bij ons hier in de omgeving wel.. Ook iets om in gedachten te houden. Sterkte en beterschap!

2 dagen geleden

Volgens mij is het een bijwerking koorts. Bel misschien even consultatie bureau. Ik denk dat het gewoon door die prik komt. Zolang hij goed drinkt en alert is is dat super maar zou nog wel Ff dat niet plassen in de gaten houden en voet bij stuk Houden bij die dokter.

2 dagen geleden

Reactie op Kelies

Die krijgen ze met 3, 5 en 12 maanden.. wij doen vaccineren vanaf 6 maanden ...
Ja dat zei ik haha. Aah dan schuift het idd op ja, ach maakt toch niets uit! Sneu dat hij zo鈥檔 hoge koorts heeft.. Gaat het alweer iets beter en een plasluier gehad?! 馃崁

2 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Ja dat zei ik haha. Aah dan schuift het idd op ja, ach maakt toch niets uit ...
Wat lief je berichtje! Gelukkig weer plas luiers gehad.. vanmiddag na gekeken bij de huisarts en net toch weer de hap gebeld omdat zijn temperatuur rond de 39.5 blijft ondanks de paracetamol 馃槹 Volgens hun nog niet zoveel om me druk over te maken zolang het onder de 40 graden blijft.. Paracetamol mag ik ophogen van 120 naar 180 dus dat ga ik zo maar lekker geven voordat ik hem naar bedje breng 馃槉 Hopelijk morgen een betere dag 馃馃徏馃槄

2 dagen geleden

Reactie op Kelies

Wat lief je berichtje! Gelukkig weer plas luiers gehad.. vanmiddag na ge ...
Oh gelukkig maar! Dat is al heel fijn en goed :). H猫 toch, blijft wel hoog zeg.. Is hij verder wel een beetje vrolijk? Hopelijk helpt de paracetamol ophogen en slaapt hij lekker vanavond! Ik duim mee dat morgen een betere dag is 馃崁