10 Reacties

één maand geleden

Het gaat alleen maar erger worden, want je hormonen nemen toe. Sporten kan goed zijn maar je moet ook uitkijken met overbelasting. Eigenlijk moet je gewoon leven op 20% en zelfs dan op tijd pauze nemen. Ik ben zondag ook 24 weken ik heb geen idee hoe we dit nog 16 weken gaan uitzingen.

één maand geleden

Reactie op Mysecret

Het gaat alleen maar erger worden, want je hormonen nemen toe. Sporten kan ...
Pff deze reactie maakt het voor mij niet gerustellender. Nu 22 weken, ook hypermobiel en ik denk dat ik vanaf 16-18 weken echt last heb van mijn bekken

één maand geleden

Ik heb meralgia paresthetica. Mss moet je dat eens opzoeken en heb je hetzelfdz

één maand geleden

Reactie op Thomas1989

Pff deze reactie maakt het voor mij niet gerustellender. Nu 22 weken, ook h ...
Kijk ik zeg het maar eerlijk want je wordt pas beter na je bevalling en wanneer de hormonen je lichaam verlaten. Elke week nemen die hormonen meer toen, want ja er moet een meloen uit je poes haha 😂. Dus heel strak staan is niet handig.

één maand geleden

Wat voor mij helpt is om paar keer per week mijn man het gebied eromheen rustig/licht te laten masseren (dus onderrug, zijkant bovenbenen, heupen zijkant). En een kruik in mijn rug en dan goed rechtop zitten op de bank wil bij mij ook nog wel voor verlichting zorgen.

één maand geleden

Vorige zwangerschap ook gehad, al vanaf een week of 14/15. Intens veel pijn gehad tot de geboorte, toen was de zenuwpijn gelukkig meteen weg. Dit keer doe ik het veel (VEEL) rustiger aan en gaat het wel beter tot nu toe (afkloppen!). En dan bedoel ik echt: vooral thuiswerken, geen einden lopen, geen dingen tillen, overdag even liggen, etc.

één maand geleden

Reactie op ethrym

Vorige zwangerschap ook gehad, al vanaf een week of 14/15. Intens veel pijn ...
Hier exact dezelfde ervaring. 1e zwangerschap rond 13 weken al last van liezen en heupen (toen nog fysieke baan in de zorg en veel stress). Nu doe ik een stuk rustiger aan en heb ik minimaal last. Maar ik moet niet te lang lopen, of tussendoor ook echt even rust nemen door te zitten. Ook hier hypermobiel wat het allemaal lastiger maakt. Wel werd het bij mijn 1e zwangerschap beter toen mijn kindje ingedaald was, dat fixeerde mijn bekken weer iets. Dus toen kon ik weer wat lopen (vermeed ik echt toch zo'n 31 weken zwangerschap). Fietsen ging wel altijd nog.

één maand geleden

Reactie op Mysecret

Kijk ik zeg het maar eerlijk want je wordt pas beter na je bevalling en wan ...
Whahahaha

één maand geleden

Voor mij helpt het om magnesiumolie te smeren en in bad te gaan met magnesium. Dat helpt heel goed om je spieren wat te ontspannen. Verder echt essentieel om naar je lichaam te luisteren en echt regelmatig te rusten. Ik heb tips gekregen van de bekkenfysio hoe te zitten tijdens de pauze enzo hoe je je bekken echt even kan laten rusten. En op vrije dagen lig ik als mijn zoon slaapt ook echt even op bed of de bank. Als laatst gebruik ik een bekkenband als ik wat langer achter elkaar loop op werk of als ik met mijn zoon naar de dierentuin ben bijvoorbeeld. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook echt last van de zijkant bil en heup, dat heb ik gelukkig nu nog niet. Maar het gaat helaas alleen maar erger worden wat andere zeggen dus je moet echt leren hoe je efficiënt kan uitrusten zodat je het een beetje in de hand kan houden.

één maand geleden

Reactie op Bananababy

Hier exact dezelfde ervaring. 1e zwangerschap rond 13 weken al last van lie ...
Oh ja, hier ook inderdaad na indalen! Maar ja, dan beweegt het om andere redenen weer niet zo soepel allemaal 🫠