16 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Gamze_
Ik heb precies het zelfde… ik ben nu ook weer bijna een uur bezig. Overdag ...
Ja vreselijk morgen naar de cb eens over hebben en ook donderdag bij de osteopaat hopelijk dat die meer kan betekenen anders ga ik haar proberen op haar zij te leggen ik heb een zijligging kussen
9 maanden geleden
Reactie op Gamze_
Ik heb precies het zelfde… ik ben nu ook weer bijna een uur bezig. Overdag ...
Misschien dat het toch met de reflux te maken heeft dat het savonds meer op speelt
9 maanden geleden
Reactie op Gamze_
Ja zou kunnen.. gek he dat het precies elke avond zo is
Ja heel raar maar danbkomen ze meer tot rust
9 maanden geleden
Reactie op PatriesFH
Ik laat de kleine gewoon even in zijn bedje huilen. Tussendoor even bij hem ...
Hier zijn ze toch echt nog te klein voor? Ik zou wel je kindje pakken, troosten en dan weer terugleggen als ie weer rustig is. Ze kunnen zichzelf nog niet kalmeren als ze zo klein zijn. In slaap huilen is dan nog wel echt zielig…
9 maanden geleden
Ik heb daar persoonlijk een andere mening over. Want ik deed het in het begin ook telkens eruit halen omdat ik het zielig vond, maar had al gauw door dat mijn dondersteen daar misbruik van maakte en dan zijn ze toch ineens niet te klein en hebben ze het best door. Dacht ik neem toch het advies van me eigen moeder aan. En dat is er gewoon bij blijven zitten om te troosten en toch eventjes laten huilen, dat werkte hier direct. Sindsdien 5 a 10 minuten eventjes huilen en hij slaapt.
9 maanden geleden
Bij ons werkt een klein hydrofiel washandje op de ogen te leggen. Hij is dan binnen 5 minuten aan het slapen. Onze baby is mega alert en daarmee snel overprikkeld, dit werkt fijn om hem af te sluiten van de prikkels. Wiegen in de armen werkt namelijk niet
9 maanden geleden
Reactie op PatriesFH
Ik heb daar persoonlijk een andere mening over. Want ik deed het in het beg ...
Sorry maar dit hebben ze echt AB-SO-LUUT nog niet door. Dit besef hebben ze nog helemaal niet op deze leeftijd. Dat komt pas veel later dat ze door gaan krijgen 'als ik huil dan.....'.
Een baby kan helemaal nergens 'misbruik' van maken.
Ze stoppen met huilen als je ze oppakt omdat ze zich geborgen en veilig voelen bij jou.
Wauw mijn moederhart (en psychologen hart) breekt als in dit soort dingen hoor.
9 maanden geleden
Dat klopt, dan stoppen ze met huilen als je ze oppakt en op de dag pak ik hem zeker op, speel en knuffel ik met hem tussen de voedingen door. Alleen vind ik, en zo werkt het bij mij, dat als het bedtijd is tussen 19:00-20:00 troost ik hem door naast hem te zitten en hem met me handen te troosten en vaak valt hij dan al vanzelf in slaap en soms huilt hij dan weer en dat laat ik dat mag dan eventjes en valt hij ook vanzelf in slaap. Naar mijn mening mag je baby's ook ECHT wel even laten huilen hoor.
Een vriendin van mij heeft 2 kids waarvan de eerste door consultatiebureau werd geadviseerd het op deze manier te doen max 20 laten huilen en troosten bij het bed en bij haar volgende was dat ineens veranderd naar veel korter mogen huilen. Generaties daarvoor deden niks anders en die generatie inclusief mijn vriendin en ik hebben toch ook een MOEDERHART. Maar omdat jij een PSYCHOLOGEN hart hebt, ken jij MIJN kind beter ofzo!?
9 maanden geleden
Onze baby heeft 's avonds ook wel eens een huiluurtje. Volgens mij hebben veel baby's dat. Lekker je baby vasthouden en bij je houden. Onze baby slaapt in de avond lekker op mij totdat ik zelf naar bed ga. Persoonlijk zou ik mijn baby niet laten huilen in zijn bedje. Dat zou namelijk slecht zijn voor de hechting en baby's jonger dan 6 maanden kan je nog niet verwennen. Als je ze laat huilen leren baby's dat er niemand komt als ze huilen en dan huilen ze dus na een paar dagen niet meer. Vind ik echt heel zielig. Maar iedereen moet zelf weten hoe ze het aanpakken natuurlijk.
9 maanden geleden
Reactie op Joycani
Sorry maar dit hebben ze echt AB-SO-LUUT nog niet door. Dit besef hebben ze ...
Mijne ook 😞 Kindjes van deze leeftijd hebben nog helemaal geen benul van oorzaak-gevolg. En daarbij, huilen is hun enige manier om te communiceren.
9 maanden geleden
Reactie op PatriesFH
Dat klopt, dan stoppen ze met huilen als je ze oppakt en op de dag pak ik h ...
Het gaat mij er niet om dat je een kindje nooit even mag huilen. Want soms zijn de omstandigheden nu eenmaal zo. Ik heb 2 kindjes en soms moet de baby ook even wachten. Het huilen is de enige manier van communiceren.
Maar waar mijn psychologen hart van huilt en dat heeft helemaal niks met jouw kindje individueel te maken (zeg ik ergens dat ik jouw kindje beter ken dan jij?) Is het feit dat je zo'n negatieve intentie aan het huilen plakt. Alsof een baby kan manipuleren en ergens 'misbruik' van kan maken. Dat kunnen ze gewoon niet, dat besef is er niet, punt.
9 maanden geleden
Reactie op Joycani
Het gaat mij er niet om dat je een kindje nooit even mag huilen. Want soms ...
Ik gaf alleen me mening en deelde mijn ervaring en vind dat jij daar wat zwaar san tilt en heftig reageerd op mij. Want ik vind dondersteen en misbruik in dezelfde zin niet een " negatieve intentie" dat was ook zeker niet zo bedoeld. En aanval naar mij zeker, want waarom moet je ook " mijn psychologen hart" benoemen. Dat is toch helemaal niet relevant in dit verhaal. Einde discussie. Hiermee is de zaak gesloten!