13 Reacties

12 dagen geleden

Heyy dat maakt helemaal niks uit hoe groot je buik is maar snap hoe je je voelt heb zelf ook nog niet echt een grote buik vergeleken met andere dames

12 dagen geleden

Heel herkenbaar. ik heb me echt druk gemaakt over mn buik die niet echt leek te groeien, toch kan het ineens snel gaan. Ook is elke zwangerschap anders. Ik heb nu ook niet het idee dat mn buik per se groter wordt, maar de vorm van de buik is wel meer aan het veranderen, waardoor het wel meer een zwangerschapsbuik aan het worden is (was het al wel, maar nu duidelijker). Vandaag 19+4

12 dagen geleden

Reactie op Fier

Heel herkenbaar. ik heb me echt druk gemaakt over mn buik die niet echt lee ...
Goed om te lezen dat ik niet de enigste ben inderdaad ja als je Googlet krijg je gelijk de ergste dingen dus dat doe ik maar niet

12 dagen geleden

Hier hetzelfde verhaal! Vandaag 22+5 en sommige mensen geloven niet dat ik zwanger ben. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook al veel dikker rond deze periode. De baby voel ik al wel heel veel bewegen en zover ik weet gaat het goed dus probeer er niet teveel op te focussen. En misschien is het na deze zwangerschap makkelijker om van de zwangerschapskilo’s af te komen🤷🏼‍♀️

12 dagen geleden

Hier vandaag 21+4 en kreeg de opmerking van mn moeder “voor 5mnd heb je een kleine buik als ik het vergelijk met de hele vrouwelijke kant van de familie”. Daarentegen was mijn schoonmoeder ook “klein” tijdens haar zwangerschap, in vergelijking met haar heb ik dan echt al wel een grote buik… Dus zolang de vk er bij iedere controle niets van vind en ik mezelf goed voel is het alleen maar fijn! Je blijft wat mobieler dan wanneer je tonnetje rond bent en nog maanden moet…

12 dagen geleden

Reactie op CBG98

Hier vandaag 21+4 en kreeg de opmerking van mn moeder “voor 5mnd heb je een ...
Zou er idd de voordelen van in gaan zien! Ik ben nu 21 weken en ik kan al bijna niet meer scheren daar beneden 😂..

12 dagen geleden

Reactie op MommyofJayson

Hier hetzelfde verhaal! Vandaag 22+5 en sommige mensen geloven niet dat ik ...
Dat vooral😃

12 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Zou er idd de voordelen van in gaan zien! Ik ben nu 21 weken en ik kan al b ...
Hahaahahah ja das is ook een ding 🤣🤣🤣

11 dagen geleden

Reactie op Lara27

Goed om te lezen dat ik niet de enigste ben inderdaad ja als je Googlet kri ...
Ik weet niet hoe je googled (of heb je het dus niet gedaan en ben je hier bang voor?), maar als ik het google krijg ik geen enkel horror vethaal, enkel uitleg waarom het zou kunnen en de grootte van je buik van veel factoren afhangt. Als je kindje groeit maakt het echt niets uit wat je buik daarbij doet ❤

11 dagen geleden

Het zelfde hier. Ik heb een gewone bouw en ben vrij lang. Nu met truienweer zie je al helemaal niks. Als ik het iemand vertel en erbij zeg hoe ver ik ben krijg ik een soort scheve look en “zie je niet hè?!”. Je hoort mensen zeggen dat vervelend is dat ze reacties krijgen hoe groot ze zijn. Maar ik heb liever dat dan dit… voel me niet zwanger en maakt me mega onzeker. Mijn verloskundige zegt dat het niks zegt over groei, meer over je eigen bouw, hoeveel je sport en hoeveel ruimte je baby heeft.

11 dagen geleden

Ik ben zelf 1,63 en voor mijn zwangerschap sporten ik 7 dagen in de week kracht training dus ik was heel fit ja dat is ook zo maar toch maakt het je wel onzeker

11 dagen geleden

Er bestaat ook een zwangerschap die meer naar binnen groeit. Dan zie je soms pas aan je einde van je zwangerschap een buik. 🙈

11 dagen geleden

Reactie op Lara27

Ik ben zelf 1,63 en voor mijn zwangerschap sporten ik 7 dagen in de week kr ...
Ik sportte ook 4 dagen in de week krachttraining dus me verloskundige zei “wacht maar”, op een gegeven moment geven je spieren het op en groeit je buik heel snel. Moeten nog even geduld hebben denk ik dan 🤷‍♀️ maar ken het gevoel, je bent zeker niet alleen. Kijk vooral niet in die groep van “show je buik”, ik heb niks te showen ook haha dus zet er ook niks in, lijkt meer alsof ik iets teveel pasta op heb ‘s avonds… Bij de echo was alles goed en liep ie zelfs paar daagjes voor, dus ik probeer daar maar aan te denken.