7 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben sinds 2 dagen ook weer super misselijk, precies hetzelfde als bij mijn vorige zwangerschap. Toen duurde het tot 13/14 weken dus ik zie ook al enorm op tegen de komende tijd. Ook mijn bevalling was niet fijn, dus ook dit vind ik spannend. Al ben ik daar nu nog niet zo erg mee bezig. Ik heb wel gelijk de huisarts gebeld voor medicatie tegen de misselijkheid. Dat werkte de vorige keer ook redelijk, dus hopelijk nu weer. Ik kan nu namelijk geen hele dagen op de bank en op bed liggen nu er een peuter rondloopt.

4 maanden geleden

Reactie op Leo7

Ik ben sinds 2 dagen ook weer super misselijk, precies hetzelfde als bij mi ...
Ik ben ook gisteren bij de huisarts geweest voor medicatie. Ik krijg iets sterkere wat ik anaal gebruik ipv te slikken. Heb jij vitamines kunnen innemen ik kotste dat allemaal weer uit.

4 maanden geleden

Die misselijkheid is inderdaad echt verschrikkelijk. Welke medicatie hebben jullie gehad? Ik heb bij mijn vorige zwangerschap emesafane geslikt maar dat hielp amper. Werd er wel heel moe van.

4 maanden geleden

Reactie op Marieke8585

Die misselijkheid is inderdaad echt verschrikkelijk. Welke medicatie hebben ...
Ik had ook emafasene die hielp mij ook niet. Kon niet kotsen bleef misselijk en werd moe hahaha. Ik heb nu iets anders ik haal het morgen pas op en dan weet ik wat het is.

4 maanden geleden

Heb hetzelfde.. Ben nu 5+5 maar ben zo erg misselijk dat ik gewoon niks meer kan doen.. ik kan morgen zetpillen ophalen bij de huisarts ervoor.. volgende week weer werken en vrees dat het anders niet gaat lukken😵‍💫 bij vorige zwangerschap duurde het ook tot 14/15 weken maar weet wel dat het toen niet zo heftig was als nu.. het is nu gewoon continu zo heftig 😵‍💫😢

4 maanden geleden

Ik heb ook weer emafasene gekregen, die had ik de vorige keer ook. Ik weet van de vorige keer nog wel dat het bij mij het beste werkte om het in de avond in te nemen voor het slapen gaan. Als ik het overdag in nam, werd ik er juist heel suf van. Dat ga ik nu dus weer doen in de hoop dat het helpt. De afgelopen 2 dagen was ik vrij, en moet morgen weer werken. Ik wil me liever niet ziekmelden, maar ik weet ook niet of het gaat lukken.

4 maanden geleden

He ladies, hebben jullie een beetje een netwerk waarin je hulp kunt vragen? Echt goed om daar aan te bouwen, nu maar juist ook als t goed gaat met je. Lijkt me echt heel pittig die misselijkheid en ook een peutertje bij je. En voor degenen die bang zijn hoe de zwangerschap en bevalling deze keer zal gaan: Tweede keer bevallen is voor je lichaam al een heel ander verhaal! Maar jij bent nu ook ouder en wijzer, je weet wat je wel en niet wil... Het overkomt je allemaal wat minder. Klinkt misschien een beetje moederend dit maar: blijf vertrouwen 🤍 dit zou juist wel eens een prachtige ervaring en bevalling kunnen worden! Zo ontzettend jammer van je kostbare energie om al die maanden in angst te leven. Desnoods een goede professional inschakelen die jou kan helpen hierin! 'What if I fall?' 'Oh darling, but what if you fly?'