659 Reacties
5 maanden geleden
Ook ik sluit me hier aan, vorig jaar juli MA 9 wk met medicatie en 2x Hysteroscopie ivm resten. Januari 2024 weer MA, medicatie en 2x Hysteroscopie. Twee weken geleden eindelijk ‘schoon’ verklaard en nu weer een positieve test. Vandaag 4+0. Heb een gezonde dochter uit 2021. Vandaag mag ik van de Gynacoloog starten met Ascal. Merk dat ik erg gespannen ben of het deze keer wel goed mag gaan, dat overheerst nu even. Fijn dat er een topic is om met elkaar in gesprek te zijn. Echo nog niet gepland. Ik wens jullie allemaal heel veel geluk deze zwangerschap 🍀
5 maanden geleden
Reactie op Lisa1S
Een tweeling, wat bijzonder… was het een spontane miskraam of kwam je er bi ...
Nou ik merkte toen aan alles dat het niet goed zat en op een echo zagen we dat de termijn niet klopte met de grootte van het vruchtje. Kort daarna stopte het hartje. Pas bij de gynaecoloog kwamen we erachter dat het een tweeling geweest was. Bij de splitsing niet goed gegaan waarschijnlijk.
5 maanden geleden
Reactie op Lousb12
Hmm jaa echt verdrietig zulk nieuws bij een echo. Ik heb echt wel een klein ...
Ja ik begrijp je helemaal.. de paniek is hier inmiddels toegeslagen. Mijn kwaaltjes worden minder en hoewel ik weet dat dat kan en niks hoeft te betekenen, ben ik in mijn hoofd al helemaal bezig dat het (weer) niet goed is. We hebben net een extra echo ingepland bij het pretecho bureau voor dinsdag om alvast te kijken en (hopelijk) gerust gesteld te worden. Maar mijn hoofd neemt nu echt een loopje met me 😢
5 maanden geleden
Lieve allemaal,
Ik heb in januari ook een miskraam gehad. Na 6 weken kreeg ik een miskraam.
Nu ben ik weer zwanger en ik voel me vreselijk door de misselijkheid, moeheid en hoofdpijn.
Ik merk zelf dat ik de controle wil loslaten. Dus ik heb juist het tegenovergestelde van wat sommigen van jullie beschrijven. Ik heb twee vroege tests gedaan en daar was een licht streepje te zien. En daarna nooit meer getest.
En wat betreft de echo: ergens wil ik het dus heel graag horen. Weten dat “het goed zit”. Ik ben nu 6 weken. Precies de week waar het vorige keer werd afgestoten. Maar iets in me zegt ook: Ga lekker als je 10 weken bent.
Ik heb ook nog geen contact gehad met een verloskundige oid. Misschien toch uit een soort angst..
Meer die dit herkennen?
5 maanden geleden
Hoi!
Ik ben er echt net achter gekomen dat ik weer zwanger ben, zit nog een paar dagen voor mn menstruatie, maar duidelijk positieve test.
Begin dit jaar, januari, ook zwanger geweest, met 11 weken helaas te horen gekregen dat er geen hartje meer klopte. Groei was gestopt tussen de 9 en 10 weken.. lichaam stootte niks af dus met medicijnen moeten opwekken.
(Zwangerschap is voor ons sowieso medisch, dus elke 2 weken echo)
En nu, zwanger! Zo blij... en tegelijk zo bang ook, als de testen positief blijven komende week de gynaecoloog weer bellen en echo plannen. Vind het echt doodeng, zo bang dat het weer niet goed gaat😩 durf ergens gewoon niet écht blij te zijn, ookal is dit echt de grootste wens die we hebben.
Ik duim voor iedereen🤞🤞
5 maanden geleden
Wij hebben ook afgelopen zomer een miskraam gehad, ook tijdens de 2e echo te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte... enorm heftig, ik had idd ook nog alle symptomen, dus we zagen het totaal niet aankomen... de miskraam kwam uiteindelijk pas met 12 weken.
Nu ook voor het eerst weer zwanger en uitgerekend in februari. Ik herken zo wat je schrijft! Wij zitten ook zó erg in spanning voor de eerste 2 echo's... de eerste vitaliteitsecho hebben we op 19 juni, hopelijk krijgen we dan goed nieuws te horen 🤞🍀
5 maanden geleden
Hoi, afgelopen april heb ik een MA gehad. Nu in de 2e ronde erna alweer zwanger. vandaag 4 weken en ik zou 15 februari uitgerekend zijn. Het voelt erg gek. Kort geleden nog zoveel verdriet gehad en nu alweer zwanger. Wij zijn er uiteraard blij mee en ik merk dat ik niet echt angst heb. Had ik niet verwacht 😅 misschien komt dat wel richting de eerste echo. Die was de vorige keer goed en toch was het kindje gestopt met groeien 2 dagen erna.
5 maanden geleden
Reactie op littledutchess
Hoi!
Ik ben er echt net achter gekomen dat ik weer zwanger ben, zit nog ee ...
Mijn recente verhaal is exact hetzelfde als dat van jou. Ik heb alleen 17 mei (!) Nog een myosure behandeling gehad om miskraamresten de verwijderen en nu drie weken later alweer zwanger 🥹
Hier ook medische zwangerschap ivm APS (3 miskramen hiervoor gehad en 1 dochtertje van nu 16 maanden).
Heel herkenbaar hoor die angsten. Ik heb a.s. maandag een afspraak met de gynaecoloog, ga ik ook psychologische hulp vragen om deze zwangerschap mentaal ok door te komen 🤞🏻
5 maanden geleden
Reactie op Joycani
Mijn recente verhaal is exact hetzelfde als dat van jou. Ik heb alleen 17 m ...
Ik bel maandag de gynaecoloog ook om te overleggen, mocht het goed blijven gaan heb ik zelf ook aangegeven al eerder dat ik ook naar de pop poli wil. Liever alle lijntjes uitstaan en misschien niet zoveel nodig dan dat het ineens moet..
Heel veel succes voor jou🌈😍🍀
5 maanden geleden
Reactie op Lisa1S
Hoe gaat t met iedereen hier? Hier nu vandaag 6 weken, wel gevoelige borste ...
Ik heb dezelfde kwaaltjes als jij. Wel veel nachtmerries en zweten 's nachts. Verder weet ik qua hormonen af en toe niet wat ik met mezelf aan moet 😅. We hadden gezegd te wachten met vertellen tot 12 weken. Toch dit weekend spontaan aan mijn ouders verteld. Ze hadden het vermoeden al en zo hoefden we niet meer moeilijk te doen haha.
5 maanden geleden
Reactie op Lisa1S
Hoe gaat t met iedereen hier? Hier nu vandaag 6 weken, wel gevoelige borste ...
Ik ben nu 5 weken en heb ook dezelfde kwaaltjes en helaas al veel last van bekkeninstabiliteit dus probeer nu al heel veel op mijn houding en dergelijke te letten in de hoop dat het niet te erg wordt.
Wij hebben het nog niet verteld. Durf dat ook nog niet zo goed. Vorige keer hebben we het best wel snel verteld aan mensen die dichtbij ons stonden. Was aan de ene kant fijn om ook steun van iedereen te krijgen toen het mis ging. maar wil niet te enthousiast zijn met vertellen nu uit angst dat het weer mis gaat.
Jij het nieuws al gedeeld?
5 maanden geleden
Reactie op Lisa1S
Nee hier ook nog niet, wacht denk ik tot na de 2e echo… 9 juli is die, dus ...
Ja precies. Daar twijfelde ik ook over inderdaad. Mensen die dichtbij ons staan vertellen we het denk ik na de eerste echo. Ook vanwege de pijnklachten denk ik niet dat ik t langer kan verbergen