3 Reacties

4 dagen geleden

Hoi het geneurd altijd tussen de 30 wn 38 weken dus ik weet noet hoever je bent want de pij die je benoemd heb ik ook maar ik ben 28+4 en de VK vertelde mij dat het te maken heeft met je bekkenbodem die heel week wordt in dat geval is rust en een warm bad een aanrader succes!

4 dagen geleden

Hoeft niet altijd, het kan helaas ook pas bij de bevalling gebeuren

4 dagen geleden

Kan goed al hoor! Mijn oudste lag met 27 weken bijna volledig ingedaald, en tijdens mijn vorige groeiecho met 27 weken konden ze ook de hoofdomtrek nog amper meten omdat mijn kindje al zo diep in mijn bekken ligt, ze konden zijn gezichtje ook al niet meer echt zien. De echoscopiste zei ook al meteen "oei, die zul je goed voelen met lopen" 😅. Je kan bij je volgende afspraak even vragen of de verloskundige kan voelen hoe je kindje ligt. Naast dat het ongemakkelijk is heeft het trouwens wel voordelen, de kans dat ze nog draaien is veel kleiner als ze al vroeg laag liggen bijvoorbeeld. En hoewel het onderin vervelend kan voelen als ze zo laag liggen, scheelt het vaak wel pijn in je ribben/maag en blijft ademhalen wat makkelijker 😅 Het hoeft trouwens niets te zeggen over wanneer je bevalt, vroeg ingedaalde kindjes zijn lang niet altijd vroeg geboren kindjes.