19 Reacties
vorig jaar
Ik weet dat mijn vriendin ook toen ingeleid moest worden. Ik zou kijken naar de ontwikkeling van de groei, ik weet niet hoeveel echo's je nog hebt? Kijk 39 is prima maar merk je dat de baby nog meer achteruit gaat in groei dan is 38 ook een goede optie of juist week 40 als de baby harden gaat groeien. Het scheelt iig wel dat je makkelijker een klein kind eruit perst dan een groot kind.
vorig jaar
Is 2400 voor 36w niet gewoon normaal? Volgens deze app wel namelijk. Ik hoor zelf vaak dat deze gewichtsmetingen er heel veel naast zitten. Of baseren ze dit ook op groeiechoes? Sorry dit zijn meer vragen en geen antwoorden 😅
vorig jaar
Volgens die app die ergens werd gepost is het boven P10. Nog steeds wel wat klein, maar als ze zo verder groeit komt je bij 40 weken uit op 3kg (zou volgens die app ook net boven P10 zijn?). Zou het nog eens goed allemaal bespreken en de voor en nadelen van elke keuze overlopen.
En inderdaad. Buigt de groei af of de baby altijd zo klein?
vorig jaar
Reactie op Mysecret
Ik weet dat mijn vriendin ook toen ingeleid moest worden. Ik zou kijken naa ...
Ik krijg geen groei echo's meer omdat na 36 weken is de baby in het algemeen te groot om goed te meeten. Dus dat is lastig maar de groei van het buikje was nu iets minder en de rest zat wel redelijk op het eigen lijntje
vorig jaar
Reactie op Ikigai
Volgens die app die ergens werd gepost is het boven P10. Nog steeds wel wat ...
Dat is wel gek dat het in het ziekenhuis uitkwam op p 6. Nu vind het inleiden heel dubbel. Ik heb nog een dochter van 15 mnd waardoor het echt een stuk makkelijker is, ook omdat we een heel klein vangnet hebben. Mijn schoonouders zijn eigenlijk de enige waar ze terecht kan, maar die zijn in het weekend van 25/26 januari weg precies als ik 38+4 ben, heel onhandig en op dinsdag en woensdag passen ze op bij me schoonzus, die woont redelijk ver dus dat zou betekenen dat me dochter mee moet naar het ziekenhuis en dat ze dan haar daar komen ophalen. Plus ik heb gbs bacterie waardoor ik aan de antibiotica moet 4 uur voor de bevalling en de vorige bevalling is zo mega snel gegaan dat de verloskundige zich afvraagt of ik het ziekenhuis wel red. Dus heel dubbel want aan de andere kant wil je dat je lijf er klaar voor is waardoor je minder pijn ervaart en misschien ook beter voor de baby. Al moet ik zeggen dat dit hetzelfde was bij me dochter en ben toen half ingeleid en zij deed het echt veel beter buiten de buik, ze was niet afgevallen en kwam echt al snel aan. En het inleiden toen was heel fijn had 3 cm ontsluiting en hebben ze vliezen gebroken en alles kwam toen zelf opgang dus geen weeën opwekkers nodig gehad
vorig jaar
Reactie op babydreams
Is 2400 voor 36w niet gewoon normaal? Volgens deze app wel namelijk. Ik hoo ...
Ze baseren dit op metingen van het hoofdje, beentje en buikje. Vorige keer bij me dochter van 15 mnd hadden ze het ook goed. Die is geboren met een gewicht van 2.8 kilo met 39 weken. En ben 36+3 geen idee of dat dan nog uitmaakt
vorig jaar
Reactie op Mysecret
Ik weet dat mijn vriendin ook toen ingeleid moest worden. Ik zou kijken naa ...
Harder groeien zou ze sowieso niet doen, want de groei ging nu ietsjes achteruit en ik ben zelf ook klein en smal(woog 50 kilo voor de zwangerschap) en me man ook niet zo heel groot dus in dat opzicht klopt het wel
vorig jaar
Onze baby is ook op P6 gemeten deze week. Woog 2250gr met 36 weken. Dus ik krijg een Doppler om de doorbloeding van de navelstreng te meten, om te zien of de baby genoeg voedingstoffen binnen krijgt en over 2 weken opnieuw een groeiecho. Heb jij dat ook gehad of op basis van wat wordt nu besloten tot een inleiding?
vorig jaar
Reactie op MenMF
Harder groeien zou ze sowieso niet doen, want de groei ging nu ietsjes acht ...
Maar dan zou ze gewoon genetisch klein zijn (net als jullie); dat is geen reden om in te leiden.
vorig jaar
Ik word komende zondag ingeleid. Uit de groeiecho’s bleek dat de kleine steeds verder van haar lijn afzakte. Ik zat laatst op p5 en de doorbloeding van de navelstreng neemt verder af. Druk bij de placenta neemt toe en bij het hoofdje af. Rek is er helaas dus een beetje uit. Nu elke dag ctg in het ziekenhuis om te blijven monitoren dat het goed gaat.
vorig jaar
Reactie op bobbie3000
Onze baby is ook op P6 gemeten deze week. Woog 2250gr met 36 weken. Dus ik ...
Ik heb iets meer dan de helft medicatie gebruikt waardoor de navelstreng minder goed kan werken, dus krijg standaard doppler metingen, dat is ook de rede dat ik in het ziekenhuis onder controle ben. Met 20 weken was de baby meer rond gemiddeld en toen nam de groei ineens af met 26 weken besloten de medicatie te stoppen. Maar er werd aangegeven door de psychiater dat de kleine bloedvaten in de navelstreng minder doorbloed kunnen zijn door de medicatie en dit dus niet zichtbaar is via een echo. Maar toen ik stopte ging de groei iets vooruit en nu bij deze laatste groei echo was het buikje weer wat afgenomen in groei. Maar voor nu lijkt de doppler meeting wel goed te zijn. Het enige wat heel gek was, ze ging iets meeten volgensmij de hartslag en die leek onregelmatig dus toen heeft ze een andere arts erbij gehaald en die ging heel veel dingen meeten en toen leek alles heel regelmatig te zijn. Ze zei soms als ze drinken of de hik hebben kan het iets onregelmatig zijn. Maar hierdoor moet ik volgende week sowieso wel weer terug voor de doppler meeting en hartslag meeting. Plus ik krijg nu stress van het onverwachte van wanneer zou de bevalling kunnen beginnen en heb ik dan wel oppas voor mijn kindje van 15 mnd en alles plus moet dus sowieso in ZH bevallen door de medicatie en gbs bacterie
vorig jaar
Reactie op MenMF
Ze baseren dit op metingen van het hoofdje, beentje en buikje. Vorige keer ...
Ah oké! Ja jeetje je zit in een lastige situation inderdaad. De beslissing is natuurlijk helemaal aan jou en dat maakt het vaak ook zo stressvol (vind ik dan altijd). Heb je het er met je partner over gehad? Want vindt/denkt die?
vorig jaar
Reactie op babydreams
Ah oké! Ja jeetje je zit in een lastige situation inderdaad. De beslissing ...
Mijn partner heeft echt geen mening en hij zegt ik vind het fijner voor de baby met 40 weken inleiden dan is ze er misschien meer klaar voor maar voor jou is misschien met 38 weken fijner
vorig jaar
Hi, ik ben ingeleid bij onze eerste met 37/3 omdat ze heel klein werd geschat. Ze is geboren met 2160 gram. P1 was dat. Bij mij werkte de placenta niet goed meer en hebben we daarom besloten haar te halen omdat ze het beter had buiten mijn buik dan er in, en ik graag natuurlijk wilde bevallen en ze daar sterk genoeg voor moest zijn.
Belangrijkste is hoe het voor jullie voelt en bedenk maar zo dat je kindje echt zo goed als af is met dit termijn! Vraag jezelf af wat je kindje ‘wint’ met nog een paar weken extra in je buik. Sterkte in elk geval met de keuze en je bevalling 🫶🏻
vorig jaar
Reactie op Judithrox
Hi, ik ben ingeleid bij onze eerste met 37/3 omdat ze heel klein werd gesch ...
Jaa het voordeel voor mijn lijf is vooral dat je mogelijk minder pijn ervaart als je niet ingeleid word. Ik wil sowieso geen ruggenprik vorige x ook niet gehad. Ben toen half ingeleid met 39 weken baby was aan de kleine kant en er was weinig vruchtwater. Me eerste dochter is toen geboren met 39 weken maar het grote voordeel was ik kwam aan met 1.5 cm en na een half uur had ik al 3 cm (ze gingen een tweede keer voelen, omdat ze twijfelde voor een ballonnetje) en toen werden me vliezen 1. 5 uur later doorgebroken(de beval kamer moest nog klaargemaakt worden) dat was om half 1 en om 3 uur had ik al 10cm zonder weeën opwekkers of iets, mijn lijf leek er gewoon al echt klaar voor te zijn. En zo zou ik het precies weer willen maar ja geen garantie natuurlijk daarom wil ik denk ergens richting de 39 weken ingeleid worden dan is je lijf er misschien meer klaar voor dan met 38 weken