15 Reacties

16 dagen geleden

Ik ben bij onze dochter ingeleid omdat ze een week te laat was, dus inderdaad noodzakelijk Bij mij ging de bevalling als een speer. Ze was er met 3 uur. Uiteindelijk denk ik wel dat je moet doen wat je gevoel zegt. Tenzij medisch noodzakelijk en overtijd hoef je ook niet ingeleid te worden. Ik zou gewoon vooral bij jezelf blijven. Jij bent degene die het uiteindelijk moet doen en dan kan je je het beste op je gemak voelen

16 dagen geleden

Ik ben ingeleid en ging niet helemaal vlekkeloos, maar was medisch noodzakelijk. Waarom willen ze dit, want februari is nog wel even weg?

16 dagen geleden

Ik ben ingeleid omdat mijn vliezen aan de bovenkant gescheurd waren, en dus binnen 48 uur moest bevallen. Mijn bevalling ging ook als een speer in totaal precies 2 uur over gedaan. 11:00 uur ingeleid, daarna in een weeënstorm terecht gekomen, 3x persen en onze zoon was er om stipt 13:00 uur. Ik heb het als prettig ervaren omdat ik wist waar ik aan toe was. Wat geven ze als reden dat ze voorkeur geven aan inleiden.

16 dagen geleden

Zeggen ze bij voorbaat dat je ingeleid moet worden, zonder dat er sprake is van een medische indicatie of overtijd? Je bent pas 20 weken ofzo toch 😅? Ik zou de natuur lekker z'n gang laten gaan. Is veel beter voor je lichaam en voor het verloop van je bevalling, daar ben ik heilig van overtuigd. De ene medische ingreep leidt alweer snel tot een volgende. Verder zal ik er maar niet teveel over zeggen met mijn anti-dokter-brein-die-vindt-dat-ze-in-het-zkh-alles-doen-om-je-zsm-weer-weg-te-krijgen-en-je-daarom-volproppen-met-dingen-die-je-niet-nodig-hebt😅...

16 dagen geleden

Hoi. Je moet vooral doen wat goed voelt. Ik ben ingeleid bij mijn eerste zoon en hadden het op standje 10 gezet volgens mij. Ik wist niet wat me overkwam en deed heel veel pijn bij mij. Mijn tip is, zorg dat ze rustig beginnen als je het gaat doen. Ik heb uiteindelijk een keizersnee gekregen en nu opnieuw

16 dagen geleden

Ik ben bij mijn zoon ingeleid met 39 weken, omdat ik het mentaal niet meer aankon. Het duurde inderdaad toen best lang. Op zondag is er een ballonnetje geplaatst, die er op maandagochtend uitviel, maar toen had ik nog niet genoeg ontsluiting om de vliezen te breken, dus ik heb medicatie gekregen. Dat zorgde ervoor dat ik voorweeën kreeg. Toch heeft het nog tot woensdag geduurd voordat ze m'n vliezen daadwerkelijk konden breken. Mijn zoon is toen uiteindelijk om half 8 's avonds geboren. Ik was op het einde echt compleet uitgeput van ruim 50 uur weeën. Ik wil deze zwangerschap echt proberen te wachten tot het natuurlijk op gang komt.

16 dagen geleden

Uiteraard zien zij er een ‘medische’ noodzaak achter, namelijk dat ik 72u een infuus moet na de bevalling ivm immuunziekte, en ze daarom de bevalling willen ‘plannen’

16 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Uiteraard zien zij er een ‘medische’ noodzaak achter, namelijk dat ik 72u e ...
Maar alsnog geeft dit mijn voorkeur niet, en al helemaal niet na sommige verhalen 🤭 dankjewel voor het delen van jullie verhalen

16 dagen geleden

Ik ben bij mijn dochter ingeleid met 38 weken. Ik heb dit niet als vervelend ervaren. In de ochtend rond 8 uur begonnen met het eerste vaginale pilletje en om 19.11uur is mijn dochter geboren. Ik heb geen pijnstilling gehad omdat het snel ging en ik het ook niet echt nodig vond achteraf. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd zo verloopt maar nee… voor mij was het geen vervelende ervaring gelukkig. Ik zal nu ook weer met 38 weken worden ingeleid.

16 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Uiteraard zien zij er een ‘medische’ noodzaak achter, namelijk dat ik 72u e ...
Ohh jeetje wat vervelend! In dat geval is het op zich wel begrijpelijk I guess? En misschien ook fijn voor jezelf om het vooraf te weten, zodat je thuis ook kan zorgen dat de zaakjes op orde zijn. Maar toch zou ik vragen van joh, als ik gewoon wacht tot de weeën beginnen, hebben jullie dan geen tijd genoeg om het infuus en alles te regelen..? Misschien zit ik ernaast hoor en komt er meer bij kijken dan ik denk, maar als vrouwen een spoedkeizersnede of andere plotselinge medische noodzaak na de bevalling hebben, dan kan ook ineens vanalles geregeld worden toch 🙂. Dus ik zou het zeker proberen om het natuurlijk te laten verlopen. (Overigens werd bij een maatje van mijn vriend de inleiding twee keer uitgesteld wegens personeelstekort 🫠.. Dus wie heeft daar nu echt baat bij gehad.)

16 dagen geleden

Bij mijn dochter ingeleid op 39w wegens hoge bloeddruk. Maandag binnen gegaan en een ballonnetje geplaats, kwam in een enorme weeënstorm terecht zonder vordering in de ontsluiting 😅 rond de middag hebben ze wel de ballon kunnen uithalen en mijn vliezen kunnen breken maar bleef op 4 cm zitten. Uiteindelijk is ze de dag erna om 18u06 geboren. Ondanks de pijn en de 35u die ik er in totaal heb over gedaan kijk ik er wel echt positief op terug. Ik vond het best handig dat ik min of meer ging weten wanneer ze ter wereld ging komen, zo hebben we de dag ervoor nog heel het huis gepoetst en gemaakt dat we alle boodschappen in huis hadden enz 🙈

16 dagen geleden

Als ik niet was ingeleid, had mijn dochter er nog gezeten. Kindlief had geen haast 🤪. Ik ging best lekker, tot ik bij 5 cm een ruggenprik liet zetten, toen vielen mijn weeen stil en heeft het nog laaaaang geduurd, voordat ze de medicatie weer op peil hadden, zodat ze wel weer kwamen

16 dagen geleden

Reactie op Esmee2017

Als ik niet was ingeleid, had mijn dochter er nog gezeten. Kindlief had gee ...
Hahha hier nog een. Mijn zoon zat helemaal prima daar in mijn buik en is met 41+6 gehaald. Was zelf mentaal op, had weeën gehad en dacht toen echt nu gaat het gebeuren maar daarna niets meer gebeurd. Toen wilde het mentaal niet meer zo. Balonnetje geplaatst en de volgende ochtend had ik genoeg ontsluiting om de vliezen te breken. Zoon is 17u geboren. Wel flink weeën gehad (weeën storm misschien, geen idee). Met een TENS kon ik erdoorheen komen en vorderde de ontsluiting super snel en kon ik gaan persen. Ik heb het niet als vervelend ervaren, bij de tweede ga ik wel iets eerder de TENS aansluiten 😂

15 dagen geleden

Als ik mijn inleiding bespreek tijdens een biologie les neemt niemand meer kinderen. Ha ha. Maargoed ik ga je niet bang praten! Want elke bevalling is anders ook met een inleiding! Lees je gewoon goed in wat er allemaal kan gebeuren denk i k? Ik hoop nu dat het niet nogmaals zo hoeft en ik natuurlijk mag bevallen! Was medisch ivm te hoge bloeddruk dus moest worden gehaald met 37 weken

15 dagen geleden

Bij 3 zwangerschappen ingeleid vond het absoluut geen pretje bij de eerste gedaan zonder pijn medicatie waarbij de weeen opwekkers te hoog ingesteld was dik drama weeën die niet weggepuft konden worden vond het een regelrechte hel. Tweede zwangerschap ingeleid maar had al ontsluiting waardoor ze de vliezen konden breken hielp goed dus had ik een beetje weeen opwekkers nodig omdat mijn weeen niet constant waren. Derde liep ik een week overtijd gestript en deed niks dus ook ingeleid een stort bevalling met heel veel naweeen ook niet heel prettig. Kortom ik zou eens van het ziekenhuis in jouw geval willen weten waarom het persee een inleiding moet zijn want daarmee forceer je een natuurlijke bevalling is daar een reden toe?