20 Reacties

één maand geleden

Ik zou zeker niet langer wachten nee! Het is echt onwijs druk. Tijdens mijn vorige zwangerschap hadden we geluk dat 1 opvang snel plek had. Maar kregen ook berichten dat er wachtlijsten waren tot feb 2024 (schreven ons in in dec 2022). Nu een paar weken geleden ingeschreven bij 1 opvang. Bij de ander hebben we volgende week een rondleiding staan en hopen ons dan ook gelijk in te schrijven (die hadden al wel aangegeven dat ze plek hebben wanneer we willen starten met opvang, maar kan inmiddels veranderd zijn natuurlijk) Kortom: je kán geluk hebben dat je ergens snel terecht kan. Maar over het algemeen is het ontzettend druk in opvang land. Dus ik zou niet langer wachten.

één maand geleden

Ik ben overigens nu 9+5. En ingeschreven bij 7+2

één maand geleden

Ingeschreven met 4 weken al. Bij mijn zoon ook gedaan. Ingeschreven april 2023 en 1 juli 2024 is hij nu gestart 🥲

één maand geleden

Ik heb ons zoontje ingeschreven toen ik 6 weken zwanger was en deze nieuwe spruit ook weer rond die termijn. Heel vroeg, maar het is erg druk op de kinderopvang. Zou dus zeker al gaan inschrijven ☺️

één maand geleden

Met 7 weken na de eerste echo! Zou echt zo snel mogelijk doen, er zijn zoveel wachtlijsten overal

één maand geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-februari-2025/meld-je-aan-voor-opvang-xl3PpJ0 Zie dit topic van mij 😋. Haast je vooral!

één maand geleden

Wij hebben deze kleine al met 5 weken ingeschreven bij dezelfde opvang als zijn broer, die opvang is enorm gewild en onze oudste zit ook nog eens op gewilde dagen, we waren net op tijd en de jongste kan dalijk vanaf juni terecht (met 4 maanden dus) mei ging al niet meer lukken 😅 Het verschilt volgens mij wel echt per regio hoe druk het is, maar ik zou zeker niet te lang wachten 😅

één maand geleden

Ik woon in amsterdam, en voor sommige kinderopvang is de wachttijd hier >1 jaar, dus ik heb me ingeschreven bij een paar al.

één maand geleden

Wij al voor de eerste echo ingeschreven en moeten alsnog 7 maanden wachten! Zou het dus zsm doen! Je zit er vaak niet aan vast als de zwangerschap toch onverhoopt mis gaat

één maand geleden

Hier ook flinke wachtlijsten en vriendinnetjes hadden zelfs moeite met het plaatsen van hun 2e kindje (terwijl je dan vaak juist voorrang krijgt). Wij zitten toevallig bij een opvang waar het allemaal wel mee valt qua drukte en hebben ons met 9 weken ingeschreven en gewoon plek op de drukke dagen. ☺️

één maand geleden

Ja heel snel inschrijven! Wij verwachten onze tweede en kreeg met 10 weken zwangerschap te horen dat er heel 2025 geen plek is op de dinsdag en donderdag, te bizar. Maar gelukkig was er wel plek op maandag voor ons beide kindjes, dan maar schuiven naar een andere dag.. en dan maar afwachten of er nog plek vrijkomt op dinsdag of donderdag..

één maand geleden

Met 8 weken! En toen was het al een grote uitdaging om er eentje te vinden die plek heeft rond eind april 2025. De meeste hadden pas september/oktober 2025 pas plek. Dus wacht niet te lang!

één maand geleden

Ik hoorde dat het hier in de buurt geen probleem is, zou meteen plek zijn volgens enkele buren... er is plek vanaf januari 2027 🤣 heb er eentje gevonden in een aangrenzend dorpje en die wilde ik sowieso het liefst door de groene omgeving, maar ik zou toch echt gaan rondbellen als ik jou was!

één maand geleden

Meteen na de positieve zwangerschapstest heb ik me ingeschreven en toen gaven ze aan dat ze waarschijnlijk wel plek hebben. Maar dat was dus al een jaar van tevoren voor wanneer het zou starten (juni 2025)

één maand geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik ga op onderzoek uit.

één maand geleden

Wij hebben vorige week pas ingeschreven (11+5) voor de vrijdag en er is pas eind juli plek. Helaas moeten we hierdoor bijna 3 maanden overbruggen.

één maand geleden

Ligt wel aan waar je woont. Ik kom uit noorden, in friesland. We hebben bij meerdere opvangs gekeken waarvan twee zelfs nu gelijk wel plek hadden.

één maand geleden

Wij hebben ook al ingeschreven, bij mij op het werk. Daar wordt plek gemaakt omdat werknemers voorrang krijgen 🙈. Maar ook in het dorp waar we wonen! Maar bij beide een standaard mail gekregen dat er een wachtlijst is en wanneer er plek is, je dan ook pas wat hoort. Beide ook grote organisaties, misschien scheelt dit ook

één maand geleden

Het is wel verstandig om in te schrijven. Ik heb ook al ingeschreven en kon gelukkig terecht op de dagen die ik wou. Ze zeiden tegen mij dat er op sommige dagen al een wachtrij is van 6 maanden.

één maand geleden

Wij hebben ons al bij 1 ingeschreven, een half jaar vantevoren word er dan pas gekeken of er plek is. We gaan nog bij 2 andere kijken, waarvan we ons ook al bij 1 net hebben ingeschreven 😅