2 Reacties
20 dagen geleden
Ik denk dat elke kraamzorg op hun eigen manier de intake doet. Maar mijn ervaring is dat ze eigenlijk je verwachtingen gaan bespreken, wat verwacht je, wat wil je, wat wil je eventueel absoluut niet, heb je bijvoorbeeld specifieke wensen. Ze zullen ook gaan bespreken wat je in huis moet hebben, bijvoorbeeld: heb je 1 wc, en is je slaapkamer boven zo’n wc stoel. Alles wat je moet aanvragen voor een eventuele thuis bevalling. Ook zullen ze geheid wat over het bedrijf vertellen en hoe zij werken. Dit was in ieder geval bij ons zo. Wij hadden geen specifieke vragen we lieten het maar over ons heen komen de eerste keer. Wel hadden we aangegeven dat een heel gereformeerd persoon, niet bij ons zou passen. Maar dat was meer uit respect dat we dat aangeven, omdat mijn man best grof in zijn taalgebruik kan zijn en we het vervelend zouden vinden als iemand anders daarom zich niet op haar gemak zou zijn.
20 dagen geleden
Ik heb er alleen ervaring mee vanuit mijn werk, maar wat ik vanuit daar gewend ben, is dat er allereerst gekeken wordt hoe het met je gaat, waar wil je bevallen? Wie en wanneer belt kraamzorg? Hoeveel uren kraamzorg heb je recht op / spreek je samen af? Wat moet in de vlucht koffer, heb je een kraampakket aangevraagd etc. Oja en ook of er bepaalde 'regels' zijn in huis die voor jullie belangrijk zijn. (Bijv bidden voor het eten, maar ook zoiets als schoenen uit bijvoorbeeld) Gewoon dat ze daarvan op de hoogte zijn en en je dat niet nog allemaal moet uitleggen als je net bevallen bent. Stukje over klossen bestellen (welke maat bijv). Dat soort dingen. Zal per organisatie inderdaad wel wat anders zijn. Ik zou zeggen, laat het vooral op je af komen. Je kan evt de website van je kraamzorg alvast bekijken en daar informatie lezen. Mocht je vanuit daar nog vragen hebben, kan je die voor jezelf opschrijven