24 Reacties

2 maanden geleden

Nee johhh kan geen kwaad is juist beter want ze zien alles goed

2 maanden geleden

Hi! Ik heb met 7+5 een inwendige echo gehad, uitwendige echo lukte niet omdat mn blaas eerst te vol zat en na plassen te leeg 😜. Ik heb geen problemen gehad daarna en het kan ook zeker geen kwaad anders zouden ze dat natuurlijk niet doen 😊

2 maanden geleden

Ik heb ooit een inwendige echo gehad en begon spontaan te bloeden, wat resulteerde in een miskraam helaas. Heb toen besloten nooit meer inwendig te doen. Nu met 6 weken vroege echo gehad en aangegeven dat ik niet inwendig wou en dat was helemaal geen probleem! Prachtige echo gehad. Dit was mijn ervaring, kan voor iedereen anders zijn natuurlijk!

2 maanden geleden

Kan echt geen kwaad hoor.. 28 juni eerste inwendige echo gehad alles was prima, maar ik had een slechte uitslag op uitstrijkje gehad en daardoor hebben ze dinsdag bioptes genomen van de baarmoeder.. (8,4 weken zwanger nu) voor de gynaecoloog begon met bioptes nog keer naar ukkie mogen kijken via een inwendige echo! Zo leuk als je dat hartje ziet knipperen 🥰🥰 heel veel succes 💪

2 maanden geleden

Hier gewoon een goede ervaring met een inwendige echo! Heb volgende week een 9 weken echo. Zit dan net rond de overgang van inwendig naar uitwendige echo. Ik heb zoiets: het maakt me niet uit welke manier, zolang we het maar goed kunnen zien 🥰.

2 maanden geleden

Ik heb ooit een inwendige echo gehad en begon spontaan te bloeden, wat resu ...
Ik snap heel goed dat dat een hele nare ervaring was, maar ik vind het wel een beetje bangmakerij (ondanks je disclaimer aan het eind van je berichtje). Een inwendige echo kan namelijk geen miskraam veroorzaken. Dat dat bij jou gebeurd is, is echt super verdrietig, maar wel stom toeval. On topic: ik heb meerdere inwendige echo's gehad. Kan inderdaad geen kwaad en is, wat mij betreft, niet pijnlijk o.i.d. Mijn ervaring is ook dat de verloskundige je niet onnodig gaat kwellen met inwendig en dat alleen zal doen op een termijn waarop inwendig het meest te zien is, zoals dat bij 7 weken is. Ik sluit me aan bij wat dutch-baby zegt, ik heb het het liefst op de manier dat ze het het best kunnen zien.

2 maanden geleden

Ik heb ooit een inwendige echo gehad en begon spontaan te bloeden, wat resu ...
Wat naar van je miskraam! Maar denk alsjeblieft niet dat het door die echo komt. Is sowieso puur toeval. Ze gaan niet tot in je baarmoeder, onmogelijk zelf. Het is echt niet anders dan een penis tijdens de seks. En dan zelf veel dunner en minder "geweldadig" dan een man met zijn penis bij je binnen gaat. Maar je kan inderdaad uitwendig vragen, kans is er dan wel dat ze geen duidelijk beeld krijgen.

2 maanden geleden

Dank jullie wel voor de lieve en nuttige reacties dames, enorm gewaardeerd. ❤️ Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap !🤰🏻

2 maanden geleden

Reactie op LaDiieY

Kan echt geen kwaad hoor.. 28 juni eerste inwendige echo gehad alles was pr ...
Ah, hopelijk valt het allemaal mee en heb je een hele fijne zwangerschap! Jij ook veel succes 🥰

2 maanden geleden

Ja deze week gehad alleen was er niks te zien dus uiteindelijk toch uitwendig gekeken en toen was er wel iets te zien. Wel minder scherp beeld maar toch een eerste fotootje.

2 maanden geleden

Hi :) bij mijn vorige zwangerschap heb ik inwendige echo's gehad, ik vond dat erg spannend ivm een verleden van sexueel geweld. Misschien ook fijn om te weten dat je ook zelf de echo kop in mag brengen als je dat vraagt en dat het eigenlijk maar een klein stukje je lichaam in hoeft. Viel me echt reuze mee! Succes en een goede echo gewenst :)

2 maanden geleden

Reactie op DS4

Ja deze week gehad alleen was er niks te zien dus uiteindelijk toch uitwend ...
Hier ook! De uitwendige pretecho's waren meteen duidelijk. Bij de inwendige echo had ze meer moeite het te vinden (met 8 weken!) En bracht het amper in beeld. Maar ik weet dat mijn baarmoeder naar achter gekanteld ligt. Normaal ligt die naar voor, rustend op je blaas. De mijne staat meer rechtop tegen mijn darmen aan. Logisch dus dat inwendig moeilijker gaat. Misschien heb je dit ook? Kan verder geen kwaad, blijkbaar zouden 1 op de 10 vrouwen dit hebben.

2 maanden geleden

Ik heb donderdag een echo gehad met 7+1 weken. Deze was uitwendig en duidelijk te zien !

2 maanden geleden

Gisteren ook met 7 weken een echo gehad. Was een uitwendige echo waarop je het hartje duidelijk zag kloppen ondanks dat mijn baarmoeder naar achter ligt

2 maanden geleden

Ik heb gister met 8wkn een echo gehad, en op mijn verzoek gewoon uitwendig gedaan. Alles was perfect zichtbaar! Misschien mede dankzij volle blaas 👌. (Inwendig kan geen kwaad hoor, maar vanwege een eerdere onprettige ervaring wilde ik dit absoluut niet. Ik had dan twee/drie weken uitgesteld.)

2 maanden geleden

Ik heb gister mijn eerste echo gehad en was ook inwendig. Het is mij echt 100% meegevallen. Ik heb aangegeven dat ik het spannend vond en er wat angst voor had. De verloskundige was daardoor extra lief en betrokken. Heel bijzonder, want ik heb hierdoor een prachtig kloppend hartje gezien en dat had ik voor geen goud willen missen 💕

2 maanden geleden

Afgelopen dinsdag een inwendige echo gehad voor het eerst. Het valt echt mee, dat ‘staafje’ gaat er helemaal niet diep in en binnen 10 minuten was het weer klaar. Doe een jurkje aan die over je knieën hangt, dat vond ik zelf echt heel prettig.

2 maanden geleden

Ik heb donderdag een echo gehad met 7+1 en deze was uitwendig. Ze zette het echo apparaat erop en ze kon het direct zien.

2 maanden geleden

Ik vond het echt niks voorstellen, niks ontprettigs, ze doen er ook glijmiddel op dus het ging zo naar binnen en ook echt maar een klein stukje . Merk er nauwelijks wat van en heb een aantal inwendige echo s gehad :)

2 maanden geleden

Vorige week een inwendige echo gehad, geen enkel probleem! De verloskundige liet me ook heel erg op m’n gemak voelen. Tip: doe lekker lange blouse of jurkje aan, als je dan uitgekleed bent aan de onderkant voel je je niet zo naakt :)