15 Reacties
vorig jaar
Wij hebben dezelfde smaak geloof ik. Wij hebben al een Juda, en je andere namen vind ik allemaal ook leuk. Abel staat voor ons ook in de top 3 voor onze tweede zoon. (Alleen in het land waar ik woon klinkt het te veel als papa .. daar twijfel ik dus nog over)
Jidde vind ik echt een leuke. Is dat een afgeleide van een Bijbelse naam?
Klinkt stoer, grappig en lief tegelijk.
Als jij nog tips hebt voor namen in deze categorie die niet met J beginnen, laat maar weten! (We willen liever geen twee namen die veel op elkaar lijken)
vorig jaar
Reactie op Fier
Ik vind het allemaal leuke namen die in de titel staan :)
Geen idee of je n ...
😊 mijn neef kreeg een poos geleden een baby en die heet ook Jona. Dus die valt af voor ons. Wel erg leuk inderdaad. En een vriendin van mij heeft een zoontje gekregen vorig jaar met de naam Josiah🥲 Jafeth stond ook lang op mijn lijstje al voor ik trouwde haha, maar toen kreeg mijn beste vriendin een zoontje en die heet Jeftah. Vond het te veel op elkaar lijken. Verder vind ik Aron ook erg leuk, maar iemand die ik goed ken heeft in augustus haar zoontje zo genoemd. Haha dus die namen gaan allemaal niet door. Alhoewel erg leuk💙
vorig jaar
Reactie op LvanB25
😊 mijn neef kreeg een poos geleden een baby en die heet ook Jona. Dus die ...
Dat lijkt me zo naar als iemand die dichtbij staat dezelfde naam (of een die er erg op lijkt) bedacht heeft.
Ik bedacht ook de naam Jaron nog, heb ik ook eens voorbij zien komen. Maar dat lijkt dan wellicht teveel op Aron😅
Ik ben blij dat ik niet echt mensen in de omgeving heb die eerder uitgerekend zijn dan ik. Als wij nu andere namen zouden moeten bedenken, zou ik dat echt heel lastig vinden 🙈
vorig jaar
Reactie op mayo123
Wij hebben dezelfde smaak geloof ik. Wij hebben al een Juda, en je andere ...
Wat leuk! Ik zoek een naam met een J of A. Maar er zijn nog meer Bijbelse mooie namen , ik kan er indd wel een paar noemen. Geen voorkeur voor letter? Dan vind ik Micha of Boaz ook erg mooi. Noël vind ik ook tof. Is niet perse bijbels maar betekend geboorte en leid af van de geboorte van Jezus.
De naam Jidde is een relatief zeldzame naam en kan verschillende oorsprongen hebben, afhankelijk van de context en cultuur. Er zijn echter een paar mogelijke herkomsten:
Bijbelse oorsprong: De naam kan een afgeleide zijn van het Hebreeuwse woord "Jadid" (יהדיד), wat "geliefd" of "dierbaar" betekent. Dit komt voor in de Bijbel, bijvoorbeeld als onderdeel van de naam "Jedidiah," die een geliefde van God betekent.
Nederlandse of Friese oorsprong: In Nederland en Friesland wordt de naam soms als een afkorting of variant van andere namen gebruikt, zoals Jiddik of Jitske, die ook een Friese invloed kunnen hebben. In dit geval zou de naam kunnen afstammen van een traditionele naam die in de regio voorkomt. Hidde komt er volgensmij ook vandaan. Ook fries.
vorig jaar
Reactie op Fier
Dat lijkt me zo naar als iemand die dichtbij staat dezelfde naam (of een di ...
Jaaa is echt teleurstellend hahaha maar betekend wel dat je een leuke smaak heb :)
Ik denk als ik Jidde doe dat hij ook lekker uniek is.
Jaron kwam de moeder van Aron ook als tip mee. Maar vind hem net niet ofzo:)