9 Reacties

9 dagen geleden

Van waar je twijfel?

9 dagen geleden

Mooie Bijbelse naam 💙

9 dagen geleden

Ik vind het een hele mooie naam, maar als ik 'm zou horen krijg ik toch eerder associaties bij een meisje. Bij Noël, wat ik overigens ook een erg mooie naam vind, denk ik wel aan een jongen.

9 dagen geleden

Reactie op KVS95

Ik vind het een hele mooie naam, maar als ik 'm zou horen krijg ik toch eer ...
Naël is uniseks (komt van Nathanael) en in Frankrijk wordt de naam juist vaker gegeven aan jongens, dan aan meiden. Dat geldt overigens ook voor Noël, maar ik ken zelf enkel vrouwen met de naam Noël.

9 dagen geleden

Reactie op KVS95

Ik vind het een hele mooie naam, maar als ik 'm zou horen krijg ik toch eer ...
Ja volgens mij wordt het toch meer aan jongens gegeven de naam dan aan meisjes

9 dagen geleden

Reactie op Forumlid

Van waar je twijfel?
Of ik de naam wel echt leuk vind....

9 dagen geleden

Reactie op sann1409

Of ik de naam wel echt leuk vind....
Dat is een gevoel en een gevoel moet soms ook groeien. Ongevraagd advies: Misschien de naam een tijd gebruiken wanneer je het over de baby hebt met je partner (als je die hebt) of wanneer je tegen je baby praat (in gedachten) of de naam fysiek/beeldend maken, bijvoorbeeld door de naam te plaatsen op een geboortekaartje. Zo gaat de naam leven en kan je vrijblijvend kijken of dit de naam voor je/jullie is. Ik vind het een mooie naam. Nathanael vind ik ook mooi. Noël vind ik ook mooi, maar heeft voor mij persoonlijk net wat minder glans. Het gaat er natuurlijk om wat voor jou/jullie mooi en passend is, dus succes met het maken van een keuze.

9 dagen geleden

Reactie op Forumlid

Dat is een gevoel en een gevoel moet soms ook groeien. Ongevraagd advies: ...
Geboortekaartje met de naam heb ik inderdaad al laten maken... dankjewel 😁

8 dagen geleden

Mooie naam, mijn eerste zoontje heet Noël 🥰 ook een mooie variant