7 Reacties

5 dagen geleden

Wij hebben inmiddels een naam gekozen voor onze kleine man Zijn zus haar naam komt uit een van onze favoriete series en is een unieke, maar niet hele moeilijke naam, namelijk Melody Voor hem hebben we een naam uit mijn favoriete legende. De volledige naam is heel erg uniek. Omdat die naam wat langer is hebben we er een roepnaam bij, wat in principe een afkorting is van de volledige naam Bij beide kinderen hebben we gekeken welke namen we mooi vinden in onder andere series en boeken. Bij een paar hadden we een variatie erop gemaakt en bij een paar gewoon direct uit dat boek of de serie. Het is misschien niet de meest gebruikte manier maar voor ons werkt het heel erg goed 😊

5 dagen geleden

Ik had al voor mijn zwangerschap enkele namen die ik mooi vond, 1 waarvan ik echt dacht dat die het zou worden. Had toen foto's gegoogled van kindjes die de mijne zouden kunnen zijn en hierbij de namen gebruikte (zelf foto bewerkt ennerbij getypt 😅), hierdoor vielen wel enkele namen af! Nu ik zwanger ben toch een totaal andere naam gekozen. Een die al in mijn hoofd zat, maar nooit als mijn naam voelde. Nu klopt het gevoel wel helemaal. Als je tijdens de zwangerschap nog niet kan kiezen kan je ook wachten tot na de geboorte. Ik geloofde hier nooit in, maar nu denk ik echt dat de ouzzelstukjes ineen vallen als je je kindje ziet. En let niet op populariteit, zegt echt niets voor hoeveel kindjes met dezelfde naam zullen rondlopen in de buurt.

5 dagen geleden

Ik ben persoonlijk helemaal niet bezig met of een naam populair is. Ik vind het gevoel bij de naam belangrijk en of ik het vind passen. Buiten dat heeft iedereen natuurlijk ook een andere smaak. Ik hou zelf van stoer en kort. Mijn eerste zoontje heet Lio en mijn tweede zoontje gaat Joe heten.

5 dagen geleden

Wat vind je van Simon ?(Minder populair dan Milan maar valt in hetzelfde rijtje). Wij hebben niet echt een manier waarop we het aanpakken. Soms zitten we 's avonds op de bank en hoor ik iets op tv en dan zeg ik 'hmmm..Eline..?' en dan zegt vriend 'Hmmm.. Ja/Nee' en dan praten we ff over de naam 😅.

4 dagen geleden

Geen manier van aanpakken. Wij hebben ook nog niet de naam. Bij mijn zoontje hadden we uiteindelijk een lijstje van 5 en gingen gewoon op random momenten de namen uitspreken en wegstrepen. Uiteindelijk 2 overgehouden en die een aantal keer gebruikt en we zeiden tegen elkaar: als we er niét uitkomen wanneer hij geboren wordt dan kiezen we ter plekke. Maar uiteindelijk kwam dat gevoel van: dit is de naam! Nog voor de geboorte. (Pas bij week 32 ofzo) Zou me er sowieso niet teveel mee bezig houden, als je een gevoel hebt bij een naam dan is dat zo, populair of niet, dat maakt toch niet uit? Het is jullie kindje, en jullie kindje blijft super speciaal voor jullie, zelfs met een populairdere naam!🤗

4 dagen geleden

Reactie op LV00

Geen manier van aanpakken. Wij hebben ook nog niet de naam. Bij mijn zoont ...
Dat gezegd hebbende, was Milo 1 van onze 2 laatste namen🤭 Maar wij hadden toch hét gevoel bij de andere naam Dus super mooie naam! Milan overigens ook een hele mooie naam!

4 dagen geleden

Wij doen vooral namen opnoemen en dan kan de ander beoordelen wat die er van vindt. Of via de Kinder app swipen, hebben we ook gedaan vorige zwangerschap. Qua meisjesnaam liggen we veel meer op een lijn. Daar zijn we dan ook al over uit. Jongensnamen zijn echt drama. We hebben echt een andere smaak. Ik had nu gedacht om beiden een lijstje van bijv 5 namen te maken die je echt fantastisch vindt. En 5 namen die je oké vindt en aan zou kunnen wennen. In de hoop dat daar dan iets tussen zit🙃 Qua populariteit maakt me echt helemaal niets uit. We moeten de naam vooral zelf leuk vinden, moet passen bij de tweede naam/achternaam en ik vind het ook wel belangrijk dat het niet heel raar wordt in het Engels, omdat mijn familie Engelstalig is. Dat het niet helemaal klopt vind ik niet erg, maar het moet niet een rare betekenis krijgen dan.