21 Reacties

9 dagen geleden

Neehoor, niks ad hand. Ik ben 17+5 en ook pas 2kg erbij. Vorige x kwam ik totaal maar 9kg aan waarvan het meeste vanaf de 30weken

9 dagen geleden

Je vk weet dit het beste hoor, maar ik ben bij m'n vorige zwangerschap niks aangekomen tot week 20 ongeveer. Daarna ging het alsnog hard, kilootje of 20 erbij, maar die waren er ook meteen weer af binnen twee weken na de bevalling 😅. Niet iedereen komt aan. Als je veel eet maar wel gezond, kan je lichaam het gewoon goed aan, en je baby ook :).

9 dagen geleden

Hoii, ben 19+5 en ook 2 kg bijgekomen. Heb mn 20 weken echo ook al gehad. En alles is goed gelukkig. Ik ben juist heel blij dat het niet zo snel gaat, omdat ik al overgewicht heb.

9 dagen geleden

Hangt er ook vanaf wat je startgewicht is en of dit al laag of hoog is, dus valt niet zo veel over te zeggen op deze manier!

9 dagen geleden

Ik ben van mezelf al zwaarder, ben nu 16+5 en 2,6 kilo afgevallen zelfs 😅

9 dagen geleden

Ik ben met 18 weken ook niet/ amper aangekomen (3 kilo met 6 weken, 1 is er weer af en begin te twijfelen of die 2kg een schommeling van mijn analoge weegschaal is, want op de weegschawl bij de gynaecoloog zat er maar 0,8kg bij en dit was met kleding in de namiddag). Mijn zus zegt ook pas later in de zwangerschap te zijn aangekomen. Mijn buik groeit enorm dus maak me zelf geen zorgen.

9 dagen geleden

Ik ben 18 weken zwanger en bij is er pas 1,5 kg aan. Deze week was ik 500 gram afgevallen. De verloskundige vond het momenteel nog geen probleem. Met name omdat de baby wel aan zijn/haar trekken komt :)

9 dagen geleden

Ben met 17 weken ook pas 3/4kg bijgekomen. Deze week zelfs afgevallen. Vond ik zelf heel raar overigens.

9 dagen geleden

Nee, het maakt echt niet uit.

9 dagen geleden

Reactie op ethrym

Nee, het maakt echt niet uit.
Nog even ter verduidelijking: je hoeft je er echt geen zorgen om te maken. Vorige zwangerschap kwam ik ook niet aan (uiteindelijk 7 kilo, waarvan het meeste in het derde trimester) en nu ook niet. Vorige keer een gezond kind van 3250 gram op de wereld gezet. Ik ben deze zwangerschap nu met 16 weken nog steeds 2,5 kilo lichter dan voor de zwangerschap terwijl ik niet spuug en veel eet. Dus gewoon loslaten! 🙏 Als je ineens veel afvalt of de verloskundige vindt dat je buik niet voldoende groeit dan is dat een ander verhaal natuurlijk, maar bottom line: dat je niet (veel) aankomt betekent niet meteen dat je kindje niet goed groeit 🥰

9 dagen geleden

Ben momenteel 19 weken en 4 dagen en woog voor de zwangerschap maar 48 kilo inmiddels bijna 10 kilo aangekomen, denk dat dit erg persoonlijk is

9 dagen geleden

17 weken en nog niets aangekomen… 🫣 Wel last gehad van een snel werkende schildklier tussendoor dus dat is waarschijnlijk de oorzaak geweest.

9 dagen geleden

18 weeken en ook nog bijna 2kg. De kind is nog heel klein dus dat komt later.

8 dagen geleden

Ik ben nu 18+4 en weeg 4 kilo minder dan voor de zwangerschap, daar hang ik al een paar weken op. Mijn buik groeit door (had bij alle zwangerschappen een grote buik, maar de weegschaal blijft gelijk. Bij mijn tweede ben ik eerst 9 kilo afgevallen (toen gaf ik veel over), aan het eind van de zwangerschap was ik maar 4 kilo zwaarder dan ervoor. Hij is helemaal gezond en met een mooi gewicht geboren. Niks om je zorgen om te maken, de kleine pakt wel wat hij/zij nodig heeft

8 dagen geleden

Maak je maar niet teveel zorgen hoor, je kan het even met je verloskundige overleggen, maar je kindje komt echt niet zo snel wat te kort. Extreem voorbeeld, maar ik ben sinds het begin van de zwangerschap 12 kg afgevallen, en mijn kindje groeit tot nu toe bovengemiddeld! (Ik krijg wel extra echo's om het in de gaten te houden) Ook als jij afvalt pakt jouw kindje echt wel wat het nodig heeft ❤️

8 dagen geleden

3,5 a 4 kg met 17 weken. En ben juist blij want vorige zwangerschap had ik er toen al 7 kg aan. Uiteindelijk 24 kg en ging er moeilijk af..

8 dagen geleden

Hier ruim 19 weken zwanger en iets lichter dan voor de zwangerschap (was wel heel erg afgevallen, door de sondevoeding weer aangekomen en sinds die sonde eruit is blijf ik stabiel). Ik zou er lekker nog even van genieten; zal die extra kilo’s meedragen maakt het alleen maar zwaarder lijkt me zo.

8 dagen geleden

Ik ben 17 weken en 1 kilo aangekomen, normaal bmi. Ook nooit overgeven, dus nooit gewicht verloren. Volledig stabiel. Maar er vormt zich wel langzaam een buikje! Ik geniet er nu van dat ik goed in mijn vel zit. En probeer me niet druk te maken wat ik niet kan veranderen. Anders maak ik me druk als ik denk dat ik teveel aan kom, of te weinig aan komen. Lees: je kunt je altijd druk maken. Maar ik vind het wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben!

8 dagen geleden

Hier 17+6 en 4 kilo minder dan start zwangerschap. Ik ben erg misselijk geweest en heb nog steeds moeite met eten. De kleine groeit goed dus ik maak me nog geen zorgen. De gewichtstoename komt vast nog

3 dagen geleden

Ik ben morgen 20 weken en nog niets aangekomen.. heb al vanaf begin zwangerschap nergens last van en alle echo’s zijn goed ! Ook 20 weken echo was keurig .. verloskundige zegt ook ziet er netjes uit en je gewicht dat is niet erg hoor zolang de baby het goed doet is het prima #dushetzalwel