9 Reacties

2 maanden geleden

Hey, ik ben zelf nog nooit bevallen want ben momenteel ook zwanger van mijn 1e en 2e kindje. Ik weet wel dat mijn moeder mij altijd heeft verteld dat toen zij zwanger was van mij ze verplicht was om een keizersnee te nemen ivm mijn broer die al eerder met een keizersnee was gekomen. Misschien kan je het vragen bij je gynaecoloog/ verloskundige, die weten er altijd het beste antwoord op🫶🏻

2 maanden geleden

Hoi hoi, Volgens mij zit de kans er inderdaad dik in dat jij mag kiezen gezien je eerste bevalling. Ik heb vorig jaar ook een (semi) spoedkeizersnede gehad en ik krijg gelukkig ook de keuze. Mijn kindje zal dit keer gehaald worden met 38 weken. Voor mij was het trouwens ook een hele opluchting! Ik roep al jaren dat ik liever een keizersnede zou willen 😂 vaginaal bevallen zag ik echt niet zitten. Nou heb ik ook nog eens het geluk gehad dat ik er totaal geen last van heb gehad. Weinig pijn en ik was binnen no time weer op de been!

2 maanden geleden

Hi, ik heb bij de eerste bijna 8 jaar geleden een geplande keizersnede gehad. Vond het herstel echt een hel. Mijn 2e dochter is 20 april ‘23 geboren via de natuurlijke weg. Hier ben ik super blij om en ook dat ik niet perce die keizersnede weer hoefde te doen want ik wilde dit dus ABSOLUUT niet. Nu ben ik 11 weken zwanger van de 3e en ik maak me nu al zorgen omdat ik zo graag natuurlijk wil bevallen 🥹

2 maanden geleden

Ik heb een keizersnede gehad in 2021. Die was gepland ivm stuitligging, maar mijn dochter wou er al eerder uit🤭 halve dag met weeën gelopen en toen gelukkig alsnog de keizersnede kunnen doen. Van wat ik weet mag je idd voorkeur geven aan weer een keizersnede. Mij was dit perfect bevallen😉 ik had een goed en snel herstel. Ik ga nu weer voor een keizersnede.

2 maanden geleden

Reactie op Rmcvh

Hi, ik heb bij de eerste bijna 8 jaar geleden een geplande keizersnede geha ...
Ik heb een spoed ks gehad bij mijn eerste en nu een wens voor een vbac. Ik heb heel veel podcast geluisterd en als het bij de tweede vaginaal lukt dan mag je er echt op vertrouwen dat dit je weer gaat lukken vrouw!! Ik snap je angst, en heel begrijpelijk, ik had zelf ook een vreselijk herstel. Maar je mag vertrouwen of je lijf! Je hebt het al gedaan bij de tweede 🙏🏼

2 maanden geleden

Reactie op PinkPowny

Ik heb een keizersnede gehad in 2021. Die was gepland ivm stuitligging, maa ...
Nou dat is het.. het voelde echt als een opluchting vooral na zooo een lange tijd met weeën.. ik had de laatste 6 uur alleen nog maar rugweeën dus ik was er echt klaar mee. Natuurlijk het herstel achteraf is niet zo fijn als een natuurlijke (denk ik).. maar het lijkt me fijn te weten dat ik niet zoveel maanden in de stress hoef te zitten over de angst van het bevallen

2 maanden geleden

Reactie op jasmijn1234

Ik heb een spoed ks gehad bij mijn eerste en nu een wens voor een vbac. Ik ...
Lief dat je dit zo zegt! I hope so! 🤞🏼 Ik kwam laatst bij de verloskundige voor de eerste echo en ik zei kan ik alvast een geboorteplan maken? 🤣 Voor de grap natuurlijk dus ze moest lachen. Ik zei als ik kan tekenen voor zo’n zelfde bevalling als de 2e doe ik het nu meteen. Met 41+4 ingeleid met ballon en ongeveer 24 uur later bevallen. Uiteindelijk in de avond wel een ruggenprik gekregen. Maar het was echt een topbevalling. Erna wel nog last van bekkenbodem en veel last van stuitje maar dat heeft tijd nodig gehad. Maar ik was gewoon op de been na de bevalling, ik kon alles zelf ook me kindje verzorgen. Bij de ks heeft dit echt geduurd pff

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn dochter (maart 2022) ook een spoedkeizersnede gehad omdat haar gezondheid in mijn buik achteruit leek te gaan tijdens de bevalling. Ik vond dit een vreselijke ervaring maar zou bij de volgende weer een keizersnede willen, alleen maar om die spoedkeizersnede te voorkomen. Dit besproken met de verloskundige en met 30 weken zwangerschap komt er een gesprek in het ziekenhuis met de gynaecoloog die de keizersnede van mijn dochter gedaan heeft. Vanuit daar mag ik de keuze maken (maar wel met voldoende informatie dus over de mogelijke scenario’s). Vanaf week 35 sowieso medisch en dus van de verloskundige over naar de gynaecoloog. Ik denk dat je het gewoon bespreekbaar moet maken.

2 maanden geleden

Je kunt het altijd aangeven, Dat anderen in je omgeving zonder van alles hebben gedaan is knap, maar wilt niet zeggen dat het voor jou de beste keus is. Persoonlijk ging mijn eerste met een keizersnede doordat ze mijn weeën gingen opwekken maar zijn hartslag ging steeds verder achteruit. We kregen toen de keuze om het te doen of nog even een kwartier af te wachten (keuze was erg snel gemaakt😉) Maar de tweede is wel vaginaal gelukt, lang leve een ruggenprik 😅