4 Reacties

2 maanden geleden

Hi Gerda, ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een kies moeten laten trekken. Het mag gewoon, je moet alleen aangeven dat je zwanger bent, dan doen ze vgm een lagere dosis verdoving en gebruiken ze een soort metalen schort voor röntgen foto’s. Ook mag je erna geen ibuprofen, maar paracetamol.

2 maanden geleden

Ben vorige week ook met pijn bij de tandarts geweest, heb meteen aangegeven zwanger te zijn en ze heeft verdoving gebruikt die ok was.

2 maanden geleden

Ja hoor dit kan zeker. Bij mijn eerste ook kiezen getrokken en gaatje gevuld. Verdoving kan geen kwaad😉 veel succes niks zo erg als tandpijn!

2 maanden geleden

He Gerda! Ik ben afgelopen week ook naar de tandarts geweest met een ontsteking rondom mn verstandskies. Wat een helse pijn! Ze adviseert om NIET de kies te laten trekken voor de 13weken echo. Niet zozeer om de verdoving, maar om een evt infectie en dat dit in je bloedbaan terecht kan komen. In deze prille fase van de zwangerschap waarbij alles nog zo in ontwikkeling is, is dat minder verstandig. Ik heb nu een spuitje meegekregen en waterstofperioxide. Dit moet ik mengen met water en het tandvlees rondom de kies schoonhouden. De pijn is al bijna weg! Thank God!