5 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb volgende week de eerste echo. Onze zoon (12 maanden) gaat dan wel mee. Vooral om de praktische reden dat het normaal mijn vrije dag met hem is en we geen zin hebben om opvang te regelen met een smoesje. Voor de 13 en 20 weken echo gaan we wel oppas regelen. Maar dan kunnen we er ook gewoon eerlijk over zijn! Denk dat ze het bij de verloskundige praktijk alleen maar heel leuk vinden. Ze waren tenslotte ook bij zijn geboorte ;)

4 maanden geleden

Wij hadden bij onze tweede de oudste (toen ook rond de 15 maanden) gewoon mee .. De echoscopiste vond het geen probleem. Wij hadden hem niet in de kinderwagen, dat zou ik inderdaad wel doen, want hij liep wel lekker rond te rennen daar en daardoor kon mijn man dus ook niet rustig kijken.. Deze keer nemen we beide kinderen ook gewoon weer mee (3 jaar en 15 maanden), maar we doen de jongste wel in de kinderwagen! Met een speeltje en ik neem zeker wat te eten mee.. een appel is hier altijd een perfect afleiding, daar zit hij lekker lang vanaf te eten :)

4 maanden geleden

Ik heb onlangs een echo gehad alleen mijn dochter is wel een stuk ouder namelijk 6. Mijn dochter heeft mij "betrapt" tijdens het testen en heb haar zelf gevraagd of ze mee zou willen naar de echo. De echoscopiste vond het prima en vertelde onze dochter ook wat er precies te zien was. De komende echo's gaat zij niet mee maar wel naar de geslachtsbepaling. Het is meer wat je zelf fijn vind maar is ook zeker afhankelijk van de leeftijd van je kindje. Die van mij bleef heel braaf zitten maar dat zal met een 2 jarige of jonger heel anders zijn..

4 maanden geleden

Bij onze verloskundige is het heel normaal dat broertjes en zusjes mee komen. Zowel in de wachtkamer als behandelkamer is een speelhoekje. Dus het zou geen probleem zijn. Onze zoon is 2 en een half dus wij kiezen ervoor hem bij de eerste echo niet mee te nemen. Hij kan namelijk nog geen geheimpje bewaren. Vanaf de termijn echo mag hij overal mee naartoe, dan mag de hele wereld het wat ons betreft weten

4 maanden geleden

Gisteren onze tweeling ook meegenomen. Was geen probleem. De echo's worden bij ons in het ziekenhuis gemaakt, niet bij de verloskundige. Maar het was prima. Er was vooraf genoeg te spelen en tijdens waren ze onder de indruk van hoe donker het werd, dat de televisie zo mooi was. Het woord baby werd wel bewust niet gezegd, ze zijn 3,5 en vertellen alles aan iedereen😅 ze hebben nu geen idee waar ze naar hebben gekeken. Daarna zijn we naar een binnen speeltuin gegaan om daar de focus op te leggen😉