Ha dames, ik ben heel benieuwd of jullie er bewust wel of niet voor kiezen om jullie kind(eren) mee te nemen naar de eerste echo.
Ons kindje is 15 maanden en zal het niet begrijpen dus voor haar doen we het niet, maar ze heeft die dag geen kinderopvang en qua tijdstip en reisafstand vind ik het lastig om de schoonouders te vragen om op te passen. Alternatief is dan dat mijn man thuisblijft maar ik wil hem er juist graag bij hebben. We neigen er dus naar om ons dochtertje mee te nemen, en haar in de kinderwagen te laten zitten zodat ze de echokamer niet terroriseert.
Wat is jullie ervaring met het meenemen van kinderen naar echo’s, zorgde het voor veel onrust? En was het voor jullie vervelend of juist fijn? En wat vond de echoscopist ervan? En hebben jullie nog tips hoe kinderen enigszins vermaakt kunnen worden of rustig kunnen blijven tijdens zo’n echo?
Ik ben me er natuurlijk van bewust dat het slecht nieuws kan zijn en tijdens de echo, maar dan biedt haar aanwezigheid misschien ook juist wat troost en luchtigheid. Bij de 13 en 20 weken echo’s zou ik haar niet meenemen.