7 Reacties
12 dagen geleden
Dit is precies onze situatie! Bij ons begon het ook allemaal na onze vakantie, waarin hij ziek was en we naast hem gingen liggen totdat hij sliep.. Sinds onze thuiskomst, zo’n vier weken geleden, is slapen een drama. Waar we hem eerst gewoon in bed konden leggen en hij zelf rustig in slaap viel (en sliep van 7.00 tot 7.00), moeten we er nu weer naast liggen, handje vast houden en duurt het heel lang voordat ie eindelijk slaapt. ‘s Nachts wordt ie wakker en valt pas weer in slaap als een van ons naast hem komt liggen. En om 5 uur begint de dag 😅 Geen tips, wel een en al herkenning en benieuwd hoe ik deze situatie kan veranderen..
12 dagen geleden
Hier ook sinds een week veel gedoe met in slaap vallen. Huilen, boos, wil steeds nog even knuffelen en kusjes krijgen of liedjes zingen. Wij gaan daarom nog niet over op een nieuw bed en houden de speen voor het slapen. Is anders icm zwangerschap en straks te veel veranderingen tegelijk niet te doen.
12 dagen geleden
Hier begon de ellende ook een maand voor zn tweede verjaardag en het lijkt nu pas beter te gaan met 2 jaar en 4 maanden. Wekenlang tussen 5.00 en 6.00 wakker en overig gedoe.
Uiteindelijk hielp het bij ons naar mijn idee wel wat om de middagslaap korter te maken, van 2uur naar max 1.5uur.
Dus ja, het is een draak en eentje van de lange adem 😅
12 dagen geleden
Heel herkenbaar dit, onze zoon is inmiddels 2 jaar en 10 maanden. Ik kan je man geruststellen dat dit voorbij gaat😂. Anyhow, deze leeftijd vond ik echt 1 van de meest frustrerende leeftijden qua slaapregressie, hij heeft hier toch wel enige weken geduurd.. Wat bij ons heel goed werkte is zoals hieronder staat het middagslaapje inkorten met een halfuurtje. En wat je ook doet met het bedtijdritme, wijk er niet vanaf. Maak geen uitzonderingen en verander teveel want dat werkt nu echt averechts. Succes!
11 dagen geleden
Wij hebben dit ook gehad met onze dochter. Vooral dat het in de avond heel lang duurde voordat ze insliep (meestal rond 6u/6:15 wakker). Zoals eerder ook gezegd zijn wij haar vanaf toen eerder gaan wakker maken bij het middagslaapje (na 1,5 uur).
Dat hielp enigszins.
Inmiddels zijn we maanden verder (ze is nu 2j en 10 maanden) en slaapt ze sinds een paar weken overdag niet meer. Nu slaapt ze 's avonds pas echt weer goed (lees: de klok rond).
9 dagen geleden
Bij ons heeft het juist geholpen om net even een half uurtje later naar bed te gaan. Ons zoontje sliep ook altijd vanaf een uurtje of 19hr tot 07, maar het naar bed brengen werd drama en vervolgens vroeg wakker.
Wij gaan nu pas rond 19.30 naar boven en dan is alles donker en stil rond 20hr.. Nu slaapt hij vaak door tot 07.30!