Onze dochter van net twee jaar slaapt al maanden ineens heel slecht. Waar ze eigenlijk al een jaar lang van 19 tot 6.30 / 7.00 sliep slaapt ze sinds onze vakantie twee maanden geleden heel slecht. Ze was op vakantie ziek èn het was niet donker te krijgen dus ze kom steeds niet in slaap vallen waardoor ik haar weer in slaap ben gaan wiegen. Toch sliep ze dan slecht en was ze telkens 5.30 wakker.
Eenmaal thuis ging ze vrijwel meteen over naar een peuter bed (open) en daar begon het drama pas echt. Urenlang savonds een hysterisch kind omdat ze niet wilde slapen , maar daarnaast ook elke ochtend vanaf 4 uur klaarwakker. Terug naar het ledikantje hebben we niet gedaan omdat ik zwanger ben en haar niet meer er in en uit kan tillen. Nu zijn we weer weken verder en slaapt ze prima in haar bedje, en is het in slaap vallen een stuk rustiger en korter, maar is ze elke ochtend voor 5 uur wakker. Ik denk zelf dat dit een slaapregressie is, die na de vakantie thuis begon en samenviel met de overgang naar het grote bedje.
Daarnaast merkt ze denk ik ook dat er een baby aan komt en is ze nog oververmoeid van alle afgelopen weken slecht slapen . Ze komt er dus maar moeilijk uit en blijft elke ochtend moe maar te vroeg wakker worden.
Mn man is radeloos en denkt dat dit voor altijd zo blijft 😂 zijn hier mamas die kunnen beamen dat een slaapregressie rond twee jaar nu eenmaal echt een draak is en lang duurt ?