9 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben met onze eerste gekozen voor een opvang met een mooie buitenruimte. Veel gras. Ook een voordeel is dat ze een overdekte speelplek hebben buiten, dus ze dan sowieso elke dag naar buiten, zelfs als het giet. We hebben op meerdere plekken gekeken, maar uiteindelijk gekozen met ons gevoel.

3 maanden geleden

Ik zou niet specifiek naar ervaringen van ouders uitgaan. Overal een rondleiding aanvragen en zelf gaan ervaren! Als pm’er kan ik je alleen dat meegeven. Zelf je eigen gevoel laten spreken, de opvang kiezen die voor jullie het beste voelt 😊

3 maanden geleden

Ik zou voor je bezig gaat zijn met welke opvang, eerst eens alle opvangen aanschrijven en vragen voor een rondleiding. Niet om je bang te maken maar in 2022 toen ik 10 weken zwanger was, heb ik 5 kdv’s aangeschreven (en ik woon in een klein dorpje), waar er 4 al aangaven geen plek te hebben tegen de tijd dat mijn kindje opvang nodig zou hebben.. Mijn zoontje zit om deze reden nu ook in een ander dorp op de opvang die gelukkig wel plek hadden. (De ene van de 5 in eigen gemeente die wel plek hadden had ik helaas een minder prettig gevoel bij) Dus eerst kijken welke eventueel plek hebben, en dan daarop kiezen. Anders wordt je dalijk vanuit een site verliefd op een opvang die geen plek blijkt te hebben en dat is zonde. Ps. Meld je ookal zeker aan voor kraamzorg! Die zitten ook snel vol.

3 maanden geleden

Reactie op LV00

Ik zou voor je bezig gaat zijn met welke opvang, eerst eens alle opvangen a ...
Ps. En dus inderdaad ook met gevoel kiezen! Wij hebben absoluut geen spijt van de opvang in het andere dorp dus kiezen met ons gevoel was voor ons het beste! Succes!🙏🏻

3 maanden geleden

Ohja en wellicht is dit nog helpend! Hier kan je inspectierapporten opzoeken van de KDV’s: https://www.landelijkregisterkinderopvang.nl/pp/#/ Al moet ik zeggen dat onze opvang de link naar hun inspectierapporten gewoon op de website heeft staan. Dus wie weet de KDV’s bij jou in de buurt ook wel!

3 maanden geleden

Reactie op LV00

Ik zou voor je bezig gaat zijn met welke opvang, eerst eens alle opvangen a ...
Daar hebben we het geluk dat de twee opvangen in onze wijk beide relatief korte wachtlijsten hebben, alleen kiezen is toch lastig..

3 maanden geleden

Reactie op Boymama2

Daar hebben we het geluk dat de twee opvangen in onze wijk beide relatief k ...
Oh wat fijn!!! Dan zou ik gewoon een rondleiding aanvragen bij beide en op gevoel afgaan!

3 maanden geleden

Ik heb nr 2 inmiddels aangemeld bij dezelfde opvang als mijn zoon, hoewel die in een andere plek naar school zal gaan rond de tijd dat de baby naar de opvang gaat. Gewoon erg fijn gevoel bij onze huidige opvang en op loopafstand van huis. Gezien de wachtlijsten ed zou ik snel navraag doen voor een rondleiding en dan je keuze maken. Ik moest tijdens corona een keuze maken en mocht alleen van buiten naar binnen kijken en in de tuin. Dat was ook heel gek, maar de kindjes waren heel lief en vrolijk en de leidsters kwamen ook allemaal even zwaaien. Dat vond ik een fijn gevoel, plus heel kleinschalig, dus veel aandacht voor de kindjes.