4 Reacties

茅茅n maand geleden

Wij hebben nu twee rondleidingen gehad en om 10.30 nog eentje. Voor ons ook de eerste keer en zat ook echt van waar moet ik aan denken?!?! Wij hebben met name vragen gesteld over of er rekening gehouden wordt met dieet (vegan), of wasbare luiers een probleem is, hoe het zit met veiligheid, hoeveel schermtijd de kinderen daar krijgen, met welke pedagogische overwegingen ze te werk gaan, etc. Maar heel veel hiervan werd ook door hen al verteld, dus het is denk ik ook een kwestie van gevoel.

茅茅n maand geleden

Ik vraag ook wat voor soort groep het is (verticaal, horizontaal), hoeveel kindjes in een groep, hoeveel leidsters en hoeveel wisselingen daar in zitten. En goed kijken hoe alles eruit ziet, ook buiten als ze buiten kunnen spelen

茅茅n maand geleden

Wij hebben bij de eerste vooral gekeken hoe de sfeer was, en dingen gevraagd die voor ons echt belangrijk zijn zoals borstvoedingsbeleid (Mijn zoon van bijna 1,5 krijgt nog bv), gezond eten beleid (geen suiker), slaapbeleid (wij laten absoluut niet huilen, het kdv werkt hieraan mee), buitenspeel beleid (zoveel mogelijk naar buiten, in hun grote groene buitenruimte), horizontaal/verticale groep, wij hebben duidelijke voorkeur voor horizontaal. En hoe vaak ze vaste gezichten hebben en hoe vaak invallers. Verder hebben we dus vooral gekeken hoe de sfeer was, lijken de kindjes relaxt, liggen er kindjes te huilen in bed, hoe komen de juffen op je over etc. Bedenk van tevoren wat jij echt belangrijk vind

茅茅n maand geleden

Ook handig om te vragen hoe het zit met ruildagen! Verder vond ik gevoel heel belangrijk, wij zijn toen bij 2 wezen kijken en bij die tweede had ik meteen zoiets van, hier wil ik mijn kindje graag hebben!