14 Reacties

één maand geleden

Je krijgt ook nog aardig wat terug. Zou ook even naar je vergoedingen kijken en dat naast elkaar leggen.

één maand geleden

Heb je goed rekening gehouden met de kosten vs de opvangtoeslag 😊? Wij verdienen twee keer boven modaal, opvang kost bijna 1600 eutjes voor drie dagen, en de toeslag is iets van 1000 eutjes. Dus feitelijk 'maar' 600 euro per maand kwijt. Dus het hangt heel erg af van wat je verdient, en natuurlijk hoeveel opvang je af gaat nemen. Daarnaast om maandelijks te besparen; - Drogisterij spul kopen we allemaal bij Kruidvat en alleen wanneer in de aanbieding. Altijd 1+1 enzo. - Boodschappen laten we bezorgen. Zo kun je heel makkelijk eerst je winkelmandje volgooien met alles nodig denkt te hebben, om vervolgens door de acties te scrollen en te kijken wat je kunt vervangen. Altijd controle over het eindbedrag zo. - Je kunt je afvragen of je twee auto's nodig hebt, als je dat hebt. Je kan bijv. tijdelijk één auto laten schorsen, dan betaal je geen wegenbelasting maar houd je wel je auto (mag er dan niet mee de weg op). - Verzekeringen afsluiten via United Consumers (het meest gunstig in januari). - Zorgverzekering eigen bijdrage op z'n max, als je dat kunt veroorloven en nooit ziek ben. - Telefoon niet vervangen als je abbo is afgelopen, maar een Simpel abbonement nemen van 7,50. Mijn telefoon gaat al vier jaar mee :). Als ik nog meer bedenk hoor je et 😅.

één maand geleden

Ik zou vooral op papier zetten wat het verschil is in een dag minder werken en zelf thuis blijven of die dag werken en je kind naar de opvang brengen. Mijn man werkt bewust 4 dagen, want als hij 5 zou werken zou die eigenlijk onderaan de streep maar voor €100 werken extra in de maand. En nu komt er een tweede bij dus het zou nog minder waard zijn. Wij hebben 1 dag opvang. 1 dag oma en 1 dag is mijn man thuis en ik ben twee dagen vrij.

één maand geleden

Bij ons kost het zo’n 1000 euro pm voor 2 dagen pw. ondanks dat we beide goed verdienen krijgen we toch zo’n 550 euro toeslag.

één maand geleden

Heb je ook de kinderopvangtoeslag berekend? Je krijgt een groot deel terug! Dus het lijkt enorm duur maar kan dus nog meevallen. Hier voor 2 dagen kleine duizend euro en betalen zelf ruim 300 nog maar ervan!

één maand geleden

Wij betalen voor 2 volle dagen 280 euro zelf. En straks met de 2e ongeveer 400 euro zelf.

één maand geleden

Wij moeten straks 530€ zelf gaan betalen. Best een klap geld, maar voor ons haalbaar met hoe we nu leven. Leuke dingen doen we zeker, maar we letten ook zeker wel op. Wellicht dat er nog dingen zijn waar je op kan besparen, zonder dat het voelt alsof je niet meer normaal kan leven? Hier zal het vooral betekenen dat we minder kunnen sparen dan we zouden willen. Maar het bedrag wat we straks aan kinderopvang kwijt zijn, zijn we nu aan het aflossen op mijn studieschuld, dus wat dat betreft gaan we er niet veel van merken in de portemonnee. Behalve dus het minder sparren door de andere kosten die bij een baby komen kijken 🙃

één maand geleden

Met kinderopvangtoeslag krijg je gelukkig flink terug, wij zijn nu 1360 kwijt voor 3 dagen, en krijgen 720 terug, dalijk met de andere kleine erbij krijgen we meer terug procentueel gezien, dus we gaan er niet heel veel op achteruit.

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Met kinderopvangtoeslag krijg je gelukkig flink terug, wij zijn nu 1360 kwi ...
Oh correctie, we betalen 1500 per maand.

één maand geleden

En je krijgt de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Dat is afhankelijk van je inkomen ook al snel ruim 2000 euro per jaar. Dat gaat via je belastingaangifte. Dat scheelt ook weer. Daarnaast krijg je ook nog kinderbijslag en als je een wat lager inkomen hebt kindgebonden budget. Wij gaan er ook best wat op achteruit maar het is altijd beter dan niet werken. Want vergeet ook niet je pensioenopbouw die je anders misloopt (en zoiets als de combinatiekorting, die krijg je alleen als je werkt).

één maand geleden

Ja duur he! Gelukkig krijg je een groot deel kinderopvangtoeslag terug, maar kinderen zijn inderdaad vooral duur.. ik wil eerlijk gezegd niet weten hoeveel ik aan mijn kind uitgeef in totaal en alles wat het nodig heeft/ik wil🙈 Natuurlijk krijg je ook nog elke 3 maanden kinderbijslag, zo’n €280,- Mijn tip is echt tot en met maat 74/80 zoveel mogelijk kleertjes op Vinted te kopen! Die zijn vrijwel altijd nog in zo’n goede staat en scheelt je heel veel geld! En ook voor speelgoed is Vinted echt top! Ik koop echt veel van het speelgoed op vinted en dat scheelt zoveel geld terwijl het meestal nog in super goede staat is.

één maand geleden

Zoals anderen ook al aangeven krijg je, afhankelijk van je salaris, een redelijk gedeelte terug. Je krijgt ieder kwartaal ook kinderbijslag. Daarnaast krijg je bij de belastingaangifte nog geld terug als je beide werkt: volgens mij heet dat combinatiekorting. Verder optimaal gebruik maken van ouderschapsverlof (tegen 70% van je salaris), zodat je minder opvang nodig hebt. De tips van Kiimi vind ik ook heel goed. Wij doen dat precies hetzelfde. We hebben onze tweede auto op een gegeven moment verkocht ipv geschorst.

één maand geleden

Kijk ook naar een gastouder, die kosten zijn lager dan een kinderopvang,

één maand geleden

Wij betalen straks 800 euro per maand maar krijgen er 600 van terug (dit is voor 1 dag). Nu betalen we 400 en krijgen we 250 euro terug, dus we gaan netto maar 50 euro meer betalen voor onze tweede.