14 Reacties

één maand geleden

Meteen regelen! Sinds corona is het helaas super druk en wachtlijsten super lang. Ik heb nu een opvang op het oog die nog maar 1 plek overheeft voor wanneer ik wil starten met opvang. Bijna 11 weken zwanger zit ik nu. Je kunt je ongeboren kindje gewoon al inschrijven. Wat een gekke tijd om in te leven helaas

één maand geleden

Die bij mij in de stad heeft plek vanaf januari 2027... je moet er inderdaad haast eerder bij zijn dan je zwanger bent. Ik zou zeker gaan rondbellen!

één maand geleden

Hi hi, ik zou eerst kijken in je omgeving of evt je ouders of familie voor je kind vaak kunnen oppassen. Dit heb ik overigens wel met mijn ouders/ schoonouders besproken. Indien je zeker weet dat ze niet altijd kunnen oppassen zou ik nu al kijken naar kinderopvang, dit omdat er hele lange wachttijden zijn eerder ze plek hebben.

één maand geleden

Ligt eraan welke regio je woont, maar kan inderdaad erg problematisch zijn. Kraamzorg en opvang heb ik beide keren meteen na de positieve test geregeld. Dan ben je soms net wat mensen voor en mogelijk wel op tijd.

één maand geleden

Nu 10 weken zwanger en heb de kleine al bij 2 ingeschreven en bij een 3e gaan we nog kijken+inschrijven 😅 het is overal drama met wachtlijsten enzo. Ik zou oprecht ook niet weten wat ik moet doen als er bij geen enkele plek blijkt te zijn? Meer mensen die zich daar zorgen over maken als ze weer aan het werk moeten na het verlof? 😅

één maand geleden

Ik snap dat het misschien rauw op je dak kwam vallen, maar de opmerking was goed bedoeld denk ik! Opvang vinden is namelijk op de meeste plekken in Nederland inmiddels echt een drama. Wij hebben met 5 weken zwangerschap al ingeschreven, en hadden het geluk dat broertjes en zusjes voorrang krijgen, want er moest voor ons al geschoven worden in de planning en we kunnen nu in juni 2025 terecht 😅. Als je dus vanaf 3 tot 6 maanden al opvang wil voor je kindje zou ik je zeker op een aantal plekken inschrijven, kijken en beslissen kan later nog 🤷‍♀️

één maand geleden

Twee weken na de positieve test hebben wij ingeschreven bij de kinderopvang.

één maand geleden

Regio Flevoland, nog niet ingeschreven/doorgegeven. Ons eerste kindje kon relatief snel bij de opvang terecht. Zowel gastouder als opvang (gekozen voor de opvang). Las bij jou Lelystad, denk dat dat ook anders is dan in de stad. Maar je kan altijd is bellen en meer info vragen kijken of je ind haast moet maken.

één maand geleden

Topic nummer drie hierover in de geboortegroep 😅.. Aanmelden, asap! Het is op sommige plekken echt een gekkenhuis. Ik heb aangemeld rond 9 weken; wachtlijst is iets meer dan een jaar 😵‍💫.

één maand geleden

We gaan regelen hoor, hier in de gemeente zijn de wachtlijsten 2 jaar. Wij hebben geluk dat we in mei/juni 1 dag al hebben kunnen regelen bij de gastouder. En dan in oktober komt de tweede dag er pas bij.

één maand geleden

Ben vandaag 9+3 en heb mij vandaag ingeschreven bij het kdv naast mijn huis 😅

één maand geleden

Lees dit topic even, ook van deze geboorteclub! dezelfde vraag waar echt iedereen zegt: meteen aanmelden! https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-februari-2025/inschrijven-kinderopvang-mOjgyQ9?utm_source=24Baby&utm_medium=app

één maand geleden

Toen ik 6 weken zwanger was hebben we het direct geregeld. We kunnen 6 maanden na de geboorte terecht.

één maand geleden

Ligt heel erg aan waar je woont en wat je zoekt! Ik zal het wel gewoon zo snel mogelijk regelen er is wel meestal een wachtlijst namelijk bij een kdv. Bij onze vorige ingeschreven voor maart 2023 en kon terrecht in juli 2024.. ingeschreven in juli 2022.. dus 2 jaar wachtlijst (klein boerendorp) de 2e daarom gelijk erbij ingeschreven toen ik net zwanger was en nu is er wel plekje vrij gelukkig als ik hem nodig ben.