15 Reacties

茅茅n maand geleden

Ik denk dat er best veel wagens aan je eisen voldoen, behalve je tweede: als je de kinderwagen eenmaal ombouw tot buggy, wil je dat ie in z'n geheel inklapbaar is. Misschien met die vraag eens langs gaan bij baby zaken, en kijken of zij er eentje hebben die dit kan? Ik heb het zelf nog nooit gezien 馃槄. Maar zal vast bestaan (voor het juiste bedrag...). Lijkt me wel errrug handig. Wij hebben zelf een Bugaboo Fox 3. Gigantisch ding, veel opbergruimte, grote flexibele banden geschikt voor bos (strand ook wel maar iets lastiger). Alleen nu die omgebouwd is, moet ie in twee delen opgevouwd worden. Eerst het zitgedeelte eraf, en dan het wielgedeelte inklappen... Best onhandig dus. Vandaar dat we een aparte buggy hebben gekocht (oa voor vakantie, reizen met ov/fiets, etc.). Als je budget toereikend is kun je dat ook gewoon overwegen natuurlijk: kinderwagen 茅n buggy.

茅茅n maand geleden

Kijk eens naar een Cybex! Kleur zelf te bepalen. Geschikt voor iedere ondergrond! je kunt wanneer je hem ombouwd naar de wandelwagen in zijn geheel inklappen met zitje erop. Zit een heel goede ventilatie op. Voldoet dus aan al je eisen.

茅茅n maand geleden

Lekker naar de winkel gaan en uitproberen! Goed letten dan op zitje ipv de reiswieg bij een kinderwagen. Een buggy is vaak meer voor even snel in de winkel, terwijl een kinderwagen vaak wat grotere wielen heeft en voor meer ondergronden geschikt is. Al zit hier ook veel ontwikkeling in, dus er zijn ook zeker stevigere buggy鈥檚 te krijgen en compactere kinderwagens. Iedereen heeft een eigen voorkeur en budget 馃

茅茅n maand geleden

Reactie op Kiimi

Ik denk dat er best veel wagens aan je eisen voldoen, behalve je tweede: al ...
De nuna mixx next kan in zijn geheel (met zitje) inklappen.

茅茅n maand geleden

Tip: wij gingen ook met het ov met de 1e en los in de reiswieg zo'n kleine baby vond ik eng. Dus hebben wij er specifiek 1 uitgezocht die ook gordeltjes in de reiswieg had. Zodat met ineens hard remmen van de bus oid de baby gewoon lekker veilig blijft liggen.

茅茅n maand geleden

Kinderwagen is wat groter, robuuster en heeft vaak grotere banden. Vooral heel geschikt voor wanneer de kleine nog heel klein is, omdat ze vaak goede schokdempers enz hebben. Buggy is voor later, veel lichter en handzamer maar ook minder comfortabel voor de kleine en vaak geen schokdemping. Je zou kunnen kijken naar Joolz Geo, die heeft volgens mij een flinke mand ook eronder. Wij hebben de Cybex Priam. Heel te vreden mee. Hele goede schokdempers, rijdt soepel, voor ons een prima mand (niet heel groot), maar wel relatief groot en zwaar als die is ingeklapt. Maar ik vond dat gelden voor alle kinderwagens. Ik zou lekker naar een babywinkel gaan en je daar laten adviseren. Er is z贸veel tegenwoordig!

茅茅n maand geleden

Het verschil tussen een kinderwagen en een buggy zit hem veelal in het comfort voor zowel jouzelf als je kind. Een buggy is vrijwel nooit gemaakt op off road terrein. De meeste buggy's hebben ook geen grote wielen of luchtbanden. Daar staat tegenover dat buggy's vaak compact en lichtgewicht zijn, zoals de Joolz Aer+ of de Babyzen Yoyo2. Kinderwagens zijn inde regel groter en zwaarder. Wij hebben een kinderwagen van Thule (Urban Glide 2), omdat we graag en veel lange afstanden wandelen (ook off road). De mand is groot. Het kind zit er heerlijk in. Met 茅茅n hand in te klappen (zonder een zit of banden te verwijderen), maar groot en zwaarder om te dragen dan een buggy. Als ik met de trein weg ga, dan pak ik de buggy. Zoals al eerder is geschreven kan je het beste naar een babywinkel gaan en daar verschillende wagens en buggy's testen, maar voor het eerste jaar zou enkel een buggy niet mijn voorkeur hebben; zeker niet als je ermee over onverharde, hobbelige paden wil rijden.

茅茅n maand geleden

Ik heb zelf nog geen ervaring met deze kinderwagen, maar is de veer switchback misschien wat je zoekt? Mega grote wielen, all terrain, superveel opbergruimte, en het zitje kan ook gebruikt worden als fietszitje, kinderstoel en losstaand stoeltje. Ik weet alleen niet hoe makkelijk die in te klappen is. Maar misschien wel de moeite waard om naar te kijken!

茅茅n maand geleden

Zo ziet hij eruit met alleen de een reiswieg erop

茅茅n maand geleden

Bugaboo Buffaloo heb ik hiervoor gehad. Top wagen, zowel in babytijd als later. Bestaat wel uit twee delen dus inklappen als een buggy, dat werkt natuurlijk niet. Erg geschikt voor bos, sneeuw en strand. Ging bij ons altijd mee op skivakantie.

茅茅n maand geleden

Ik denk dat er wel redelijk veel wagens aan je eisenlijstje voldoen! Ik zou gewoon met jouw lijstje eens langs de babywinkel gaan. Dan kunnen ze je uitleg geven wat wel zou passen en wat niet en dan kan je zelf ook eens proefrijden. Veel hangt ook af van het budget dat je wil uitgeven aan de wagen.

茅茅n maand geleden

Wij hebben een Joolz geo 2, en die loopt overal fijn. In zand blijft lastig, maar je kan dan de voorste wielen vast zetten zodat ze niet zwenken. Past prima in de bus, niet in elke trein gaat hij door het gang pad. Grote mand, wij doen er altijd boodschappen mee. Maar vouwt niet heel klein op. Als je er veel mee wilt lopen en op pad wilt zou ik wel een kinderwagen aanraden. Wij hadden de buggy alleen om mee te nemen en korte stukjes mee te lopen.

茅茅n maand geleden

Is dit wat? Zag ik laatst, is een nieuwe van bugaboo en zelfs met reiswieg inklapbaar, zelf geen ervaring mee maar lijkt me heel chill: https://www.bugaboo.com/nl-nl/kinderwagens/bugaboo-dragonfly/bugaboo-dragonfly-bassinet-and-seat-stroller-black-base-desert-taupe-fabrics-desert-taupe-sun-canopy-PV007286.html?cectid=40-14625-43&gad_source=1&gbraid=0AAAAADh-xiqjBsUiJRPdDuuOZ6otZv49O&gclid=Cj0KCQjw5ea1BhC6ARIsAEOG5pyOb545P4gOWy1eHxl0_CQt6M16XmugUv9e4mE6lTZQgB_NELqY2cwaAnDjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Maar het verschil: Kinderwagen: voordelen: erg degelijk, super stabiel en stevig kwa rijden, reiswieg tot minimaal 7 maanden gebruiken Nadelen: erg zwaar en groot met inklappen want 2 delen Buggy: nadelen: kun je niet gebruiken voor een baby, (geld ook voor het zitje van de kinderwagen overigens), idealiter pas als je baby kan zitten en anders geloof ik pas vanaf 7 maanden te gebruiken. Is vaak een stuk minder stabiel Voordelen: super klein inklapbaar en licht van gewicht

茅茅n maand geleden

Reactie op LV00

Is dit wat? Zag ik laatst, is een nieuwe van bugaboo en zelfs met reiswieg ...
Hmm weet alleen niet zeker of die echt geschikt is voor alle ondergronden zie ik nu

茅茅n maand geleden

Wij hebben de easy walker Harvey 2. Aangeschaft voor onze dochter 2,5 jaar geleden. Ondertussen hebben ze meerdere versies uitgebracht. Veel vriendinnen rond de zelfde tijd een kindje gekregen dus goed vergelijkingsmateriaal gehad. Ik vind deze kinderwagen helemaal geweldig. Hij is niet zwaar om in de auto te pakken. Zeker soepel om mee te rijden. Voor mij genoeg opbergruimte. Als deze omgebouwd is tot zitje, kan deze alsnog als 1 ingeklapt worden. Hij past in de kofferbak van een Volkswagen lupo. Daarnaast zit er, wanneer je de kinderwagen registreert, levenslange garantie op.