75 Reacties
18 dagen geleden
Wij hebben gisteren de Bugaboo Fox 5 Noir gekocht. Handig en compact inklapbaar, niet te zwaar, reed prima op de testbaan en alles is super snel los te halen. En heeft vakjes in de afsluitbare onderbak. Vonden wij heel handig!
18 dagen geleden
Wij hebben vandaag de maxi cosi plaza+ gekocht bij de babydump.
Mooie degelijke wagen.
Werkt soepel, rijdt fijn, mooie hoge wagen en past zowel in de achterbak van mijn Renault Twingo en in de Hyundai i10
Met maxi cosi, draaibare Isofix, luiertas en bekerhouder voor nog geen 1000.
18 dagen geleden
Reactie op z123z
Volgens mij had ik in de winkel te horen gekregen dat de easywalker harvey ...
Klopt maar dan ben je je boodschappenmandje volledig kwijt plus ik vind dat er zo onhandig uitzien! Je kan bijna niet bij je onderste kindje komen als ze er beiden inzitten.
Ook kost het ombouwpakket ongeveer 190€ en moeten we dan na 6 maanden een extra zitje halen van €250,-.
Voor die prijs heb je een tweedehands Bugaboo donkey duo of een nieuwe andere kinderwagen waar ze achter of naast elkaar zitten ipv boven elkaar
7 dagen geleden
Wij zijn nu aan t orienteren op kinderwagen en ik ben toch wel beetje gevoelig voor de mooiere en duurdere wagens maar mijn vriend vind dat echt onzin. Hij ziet dan bij de consumentenbond de beste koop de maxi cosi city+ voor300 of 400 euro en snapt niet dat we 3x zoveel zouden moeten betalen. En vind het ook wel beetje shocking om meer dan 1000 euro neer te leggen voor een wagen. Ware bij de prenatal en die verkoopster gaf ook niet echt advies maar zei juist dat je alleen maar betaald voor merk niet voor features ofzo. Dus dat helpt ook niet echt 😂
Ik kan me dat alleen niet echt voorstellen, die duurdere moeten toch op de langere termijn beter zijn ofzo? Wat zijn voor jullie redenen om voor die duurdere te gaan?
7 dagen geleden
Reactie op mickey23
Wij zijn nu aan t orienteren op kinderwagen en ik ben toch wel beetje gevoe ...
Wij zijn voor de Bugaboo Fox 5 gegaan. Merkte een super groot verschil in rijcomfort met de goedkopere merken.
Het is toch iets wat je intensief gaat gebruiken, dus dat gaf voor ons de doorslag om voor een duurdere te gaan.
7 dagen geleden
Reactie op mickey23
Wij zijn bij onze eerste voor een dure wagen gegaan. De joolz day+ voor toendertijd 1200 euro.
Wij vonden dit de mooiste wagen, en ik vond het ook echt oprecht lekkerder rijden dan de goedkopere merken. Wij kunnen het missen, en het is iets dat je als het goed is heel vaak gaat gebruiken. Wij gaan hem nu voor de tweede ook weer gebruiken, naast de duowagen die we erbij gekocht hebben.
Nu er een tweede komt zijn we weer voor een dure wagen gevallen, de bugaboo donkey duo. Dit omdat dit in de categorie duowagens de enige is die aan onze eisen voldoet 🤷♀️ (naast elkaar, niet te breed, makkelijk om te bouwen etc).
Een kinderwagen kiezen is echt iets heel persoonlijks, ik raad vooral aan om uitgebreid te testen. Ga ermee lopen, ook met gewicht erin (babypark heeft een parcourtje en gewichten voor erin), bouw hem eens om, klap hem in, kijk of hij in je auto past en streep de voor en nadelen van wagens tegen elkaar af.
7 dagen geleden
Reactie op mickey23
Wij zijn bij babydump gaan kijken. Toevallig hadden ze daar wat showmodellen staan die ze weg deden tegen 50% korting. Ons maximale budget wat we wilden uitgeven aan een wagen was €800. Hoger vinden wij echt onzin. Moet wel zeggen dat we ook naar Mamaloes zijn geweest om te kijken naar de goedkopere wagens (tussen de € 200-400) en die waren wel echt waardeloos. In de winkel was daar de helft al kapot, moeilijk in te klappen, reden niet lekker en voelde gewoon goedkoop aan. Bij babydump hebben we uiteindelijk de Easywalker rudey 2 in 1 weten te scoren. Normaal €800 nu dus 50% wegens dat het een showmodel was. Maakte ons niets uit, nog als nieuw, evenveel garantie als Nieuwkoop en scheelt weer een hoop centjes. Ik zie dat de wagen bij babydump nu 20% korting heeft, dus ipv €800 betaal je nu €600. Je kan altijd even testritten maken daar. Wij waren zelf aan t twijfelen tussen de showmodellen maxi cosi en Easywalker. We zijn uiteindelijk voor deze gegaan omdat hij makkelijker in te klappen was, kleiner is als die ingeklapt is, en universeel gebruikt kan worden. Bij maxicosi moet ook echt alles van dat merk zelf. Dus ook het autozitje. Bij de Easywalker kan je op de adapters alles klikken en dag was voor ons wel een afweging waard aangezien dit ons eerste kindje is en we in de toekomst waarschijnlijk nog wel meer kinderen willen en dus hopen dat deze wagen nog een ronde mee kan hierna haha 🙈. Ik zou zeggen, lekker samen naar de babydump, maak een lijstje wat jullie maximale bedrag is en jullie eisen zijn aan een wagen, leg het voor aan een medewerker en die helpen je op weg. Ze zijn daar super vriendelijk. Succes ☺️
7 dagen geleden
Reactie op anno123123
Wij zijn bij babydump gaan kijken. Toevallig hadden ze daar wat showmodelle ...
Oh, de Easywalker heeft ook mooie grote wielen waardoor hij veel grip heeft en geschikt is voor elk wegdek. Hier heb ik specifiek om gevraagd in de winkel omdat ik graag wandel met de hond in het bos enzo… sommige dure merken hadden daarentegen niet dat voordeel (zullen vast wel weer andere pluspunten hebben dan maar duur wilt niet altijd wat zeggen) dus je moet echt goed bedenken waar je wensen liggen.