21 Reacties

4 maanden geleden

Het enige wat ik je kan aanraden is doen wat goed voelt. Ik heb het zelfde gedaan als jij en iemand anders zijn mening maakte mij niet veel uit, voor mij voelde het verkeerd en als dat voor jou ook zo is dan zou ik je daar aan vast houden. Nooit dingen tegen je zin in doen! En of het kwaad kan, geen idee eigenlijk, persoonlijk ben ik van mening dat elk drankje slecht voor je lichaam is (maar wel leuk natuurlijk :) Nogmaals doe vooral waar jij je goed bij voelt❤️

4 maanden geleden

Jaa wat voor jou goed voelt, er is geen goed of fout hierin denk ik. Ik heb in het begin van het proberen mij gehouden aan geen alcohol tussen eisprong en menstruatie. Iedereen vond dat maar gek, maar daar voelde ik mij goed bij. Na 6 maanden ongeveer heb ik dat losgelaten, omdat ik het jammer vond dat ik dan maar 1,5 week per maand wel kon drinken. Ik dacht ik ga er van genieten zolang ik niet overtijd ben en geen positieve test heb. Vrijdag 14 juni nog uitgebreid gedronken en zondag 16 juni een positieve test in mijn hand. Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, dat is het belangrijkste.

4 maanden geleden

Hoi hoi, Ik wist bij mijn eerste niet dat ik zwanger was, en heb toen met mijn verjaardag flink rosétjes lopen drinken en sushi gegeten met rauwe vis. Toen ik merkte dat ik zwanger was, schrok ik. Maar er werd mij verteld dat de baby pas met 6 weken zwanger de voedingsstoffen binnen krijgt van de moeder via de placenta. Daarvoor is die placenta er niet. Wil je niet aanmoedigen te drinken hoor. Haha. Om zwanger te raken moet je lichaam natuurlijk stabiel zijn en er klaar voor zijn, en niet teveel te verwerken hebben. Doe wat goed voelt 😊

4 maanden geleden

De innesteling vindt natuurlijk pas een paar dagen na de ovulatie plaats, als er een innesteling plaatsvindt. Ik heb zelf het gevoel dat het inderdaad niet zo veel kwaad kan tot die tijd en heb zelf wel ook gedronken tot de positieve test. Niet dagelijks maar wel af en toe. Maaar de adviezen zijn er niet voor niets. Als je het voedingscentrum enzo moet geloven kan het wel vanaf de ovulatie gelijk kwaad. Ik sluit me in elk geval aan bij wat de rest zegt: volg je gevoel hierin. Stel je zou over 2 weken een positieve zwangerschapstest in handen hebben, wil je geen spijt hebben van die paar drankjes. Dan is het helemaal niet meer belangrijk wat iedereen om je heen ervan vindt 😊.

4 maanden geleden

Reactie op Lisaaa-

Jaa wat voor jou goed voelt, er is geen goed of fout hierin denk ik. Ik heb ...
Bedankt! Gefeliciteerd, wat fijn dat je een positieve test had laatst!

4 maanden geleden

Even 1 ding heel duidelijk sorry dat ik dit zo zeg Alcohol heeft heel veel invloed op de foetus / vruchtje Google maar eens op het FAS syndroom. Ik werk in de jeugdhulpverlening en gister daar een cursus over gehad. Klinkt heel rot maar zou je 6 weken zwanger zijn en 4 glazen alcohol op een feestje hebben gehad en dat kan best zonder dat je dit weet hè kan dit al heel veel nadelige effecten hebben op je baby vooral korte termijn geheugen wat zwaar aangetast raakt Dus hoe lastig ook alcohol echt mee stoppen Liefs

4 maanden geleden

Reactie op nice88

Even 1 ding heel duidelijk sorry dat ik dit zo zeg Alcohol heeft heel veel ...
Heb je goed haar berichtje gelezen? :) ze heeft zojuist een positieve ovulatietest in haar handen en is momenteel nog niet in verwachting. Dan denk ik dat sit advies momenteel niet opgaat gok ik zo?

4 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Heb je goed haar berichtje gelezen? :) ze heeft zojuist een positieve ovula ...
Jep gelezen maar geld ook als je ermee bezig bent ja ik wist dit zelf ook niet tot ik dus gister de cursus had

4 maanden geleden

Om me bij de rest aan te sluiten, doe wat voor jou goed voelt. Ik heb ook een hele periode niet gedronken na de ovulatie, maar merkte dat ik daardoor zo dwangmatig met zwanger worden bezig was dat het echt een ding werd. Uiteindelijk besloten om wel eens een wijntje hier en daar te drinken in die 2 weken en pas als ik me echt anders voelde een keer een vroege test gedaan voor de zekerheid.

3 maanden geleden

Reactie op J052

Om me bij de rest aan te sluiten, doe wat voor jou goed voelt. Ik heb ook ...
Ja ik snap precies wat je zegt! Ik merkte dit de afgelopen maanden ook aan mezelf. Doordat ik dan zo bezig was in de periode erna niet drinken dat ik er dan zo mee bezig ben. Maar anderzijds merkte ik nu ook na 1,5 maand niet drinken dat het meer uit je systeem is en ik er dan niet zoveel mee bezig ben! Het blijft gewoon aanvoelen hoe ik mij er bij voel en hopelijk mag ik snel weer een positieve test in handen hebben!❤️

3 maanden geleden

Reactie op nice88

Even 1 ding heel duidelijk sorry dat ik dit zo zeg Alcohol heeft heel veel ...
Bedankt voor je berichtje! Juist fijn de duidelijkheid. Inderdaad al vaker over FAS syndroom gehoord. Ik dacht inderdaad dat dit pas geld als je zwanger bent maar als ik het goed begrijp ook voor het eitje etc geen goede combi?

3 maanden geleden

Misschien kun je voor een tussenweg gaan en er geen 5-6 drinken maar 2-3? Dan hoef je geen gezeur van vriendinnen aan te horen over dat het overdreven is dat je niks drinkt, maar drink je ook niet overmatig veel. Uiteraard alleen doen als het goed voelt.

3 maanden geleden

Het wordt geadviseerd om alle risico's niet te nemen als je zwanger wil worden. Dus dan ook niet drinken enz. Ik zou het zelf niet doen.

3 maanden geleden

Je maakt toch een keuze om zwanger te worden, dan moet je dingen late en ja dat zal straks nog veel meer worden als je een kindje hebt. Dus ik snap niet waarom mensen hierover twijfelen, je kiest toch voor de gezondheid van je kindje boven alles!!!

3 maanden geleden

Ik zou het niet doen… 5 of 6 drankjes is ook wel erg veel! Bij 1 zou ik nog denken a la … Maar goed het maakt niet uit wat men hier zegt , je kan officiële bronnen raadplegen en allen adviseren om het niet te doen, dat is belangrijker dan wat mensen op een forum zeggen

3 maanden geleden

Ik lees deze reacties en ik wist niet dat de moeder maffia al begon voor de bevalling. Vooral doen waar jij je goed bij voelt, heb je zin in een paar drankjes; doen. Maar wel omdat jij het wil en niet omdat iemand er iets van vind. Mijn verloskundige vertelde dat het geen kwaad kan (ook niet als je achteraf al zwanger bleek te zijn). In ieder geval veel plezier op het vrijgezellenfeest!

3 maanden geleden

Ik neem zelfs een maand of 3 voordat ik zwanger wil worden helemaal geen alcohol meer. Het doet gewoon ook echt wat met je vruchtbaarheid. Ik zou het gewoon niet doen.

3 maanden geleden

Kijken waar je je zelf goed bij voelt! Er zijn altijd mensen die je ervoor zouden veroordelen en ook genoeg mensen die je heel goed zouden begrijpen. Het gaat erom waar je zelf het beste mee kan leven. Soms is het zwanger worden een langer en zwaarder traject dan gehoopt. Wij hebben zo’n twee jaar geprobeerd zonder succes, en toen vanwege traject alcohol geminderd. Maar nu totaal onverwacht zwanger van een tweede, en deze keer waren we helemaal niet bezig met minderen (omdat we dachten dat er weer een traject nodig zou zijn). En poh wat heb ik ervan genoten om na het eerdere traject, de zwangerschap en de borstvoeding weer even zorgeloos een drankje te kunnen drinken in de zon 😄 en nu ik zwanger ben laat ik dat natuurlijk met heel veel liefde ook weer staan

3 maanden geleden

Reactie op JohannaLinda

Kijken waar je je zelf goed bij voelt! Er zijn altijd mensen die je ervoor ...
Wat ontzettend fijn en een mooi nieuws! Gefeliciteerd! Bedankt voor je berichtje

3 maanden geleden

Het kan echt geen kwaad als je dit een keer doet, sowieso ben je op dat moment nog niet zwanger. De eerste weken in je zwangerschap deel je zelfs nog geen bloed met het vruchtje dus als je nagaat dat er genoeg vrouwen zijn die zelfs dán niet eens weten dat ze zwanger zijn en gedronken hebben, t komt eigenlijk altijd wel goed. Zelf heb ik een dag voor de positieve test nog 3 glazen wijn op. Ik wilde niet mezelf alles ontzeggen tot een positieve test. De verloskundige zei later ook dat t echt geen kwaad kon. dus ik zou zonder zorgen genieten van die paar drankjes als dat eenmalig is :)