16 Reacties

25 dagen geleden

Kan je kindje al staan? Mijn zoon (1,5 nu) vind het heel leuk om mee te kijken met koken. Ik geef hem dan iets waarmee hij kan rommelen en dan is hij wel eventjes zoet. TV werkt hier maar 2 minuten en dan hangt hij ook aan mijn been 😅 Ik deed eerst de draagzak om maar dat vind ik niet meer prettig zitten.

25 dagen geleden

Ik heb een kindje van 1 en bijna 3, nu 24w zwanger. De jongste zet ik tijdens het koken vaak in de box met de tv aan, als hij echt graag bij mij wil zijn sleep ik de box naar de keuken dan is hij wel dichtbij maar word t niet gevaarlijk voor beide .. en vooral accepteren dat t gewoon pittig is en voorlopig nog wel ff zo blijft...🍀🍀🍀🍀❤️

25 dagen geleden

Ik zou denk ik zoeken naar een meer gezamenlijk ritme. 17.45 is een prima tijd om te eten toch, samen met je man? Dat scheelt jou een hoop gedoe en dan kun je het samen doen. Zoals al getipt is, dochter in de leertoren en mee laten rommelen in de keuken. Of koken tijdens het middagdutje en dan alleen nog even opwarmen, zou dat een optie zijn? Maak het jezelf vooral makkelijk. Nu moet je 2x eten maken, 2x een eetmoment en mis je ook het gezamenlijk eten als gezin. Ik zou het voor jezelf dus makkelijker maken en allemaal hetzelfde eten op hetzelfde moment 😊.

25 dagen geleden

Ik eet vandaag: Ovenschotel met gehakt en spitskool #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1194435 Een gerecht zoals dit kun je ook tijdens het middag slaapje koken voor 4 personen en verdelen over 2 ovenschalen. Dan warm je het dezelfde avond en een of twee dagen later alleen op. Dan heb je 2 avonden rust! En ik koop vaak voor dit voorbeeld gesneden spitskool en voorgekookte aardappelen. Dat scheelt echt zoveel tijd en het smaakt me prima! Het is geen culinair hoogstandje ofzo maar het maar het gemak is het waard en mijn zoon van 1,5 jaar eet het ook goed dus tijdens het eten hebben we hier ook nog eens gemak! Wij eten trouwens wel bewust met het hele gezin, zien eten doet eten en ik vind het een belangrijk gezamenlijk moment :)

25 dagen geleden

Wat maakt het uit als je pas om 7u eet? Zo te lezen zou opruimen etc wel beter moeten lukken als ze wakker is ten opzichte van het koken wat heel lastig blijkt. Pick your battles 🤷🏼‍♀️ je kind van 13 maanden is niet makkelijk aan te passen, je eigen gewoontes en verwachtingen wel.

25 dagen geleden

Waarom eet je niet gewoon om 17:45u samen met je dochter en man? Ik zie niet zo goed het verschil in eerst je kind eten geven en dan voor de tv zetten terwijl je kookt, of eerst voor de tv zetten, koken en met zijn 3en samen eten? Lastig is het zo te lezen toch. Wellicht inderdaad als je haar idd laat ‘helpen’, dat dat de oplossing is en kunnen jullie gezamenlijk eten! Of koken in een slaapje en erna alleen nog opwarmen? Wij eten hier elke dag standaard pas om 18:00u met zijn 3en.

24 dagen geleden

Reactie op diplodocus

Ik zou denk ik zoeken naar een meer gezamenlijk ritme. 17.45 is een prima t ...
Nee geen twee keer eten maken, voor me dochter is het opwarmen in de magnetron. Maar zij heeft al echt honger om 17:15 en eten om 17:45 hoe dan als ik geen tijd heb om te koken. Leertoren werkt helaas niet

24 dagen geleden

Reactie op diplodocus

Ik zou denk ik zoeken naar een meer gezamenlijk ritme. 17.45 is een prima t ...
Oja en tijdens het middag dutje slaap ik ook, ze slaapt nog maar 1 x

24 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Ik eet vandaag: Ovenschotel met gehakt en spitskool #AlbertHeijn https://ww ...
Me dochter trekt dat niet duurt echt te lang voor der al geef ik der pas lunch om half 2 en wat pinda's om 4 uur. Heeft ze echt trek rond 5 uur en smiddags slaap ik ook

24 dagen geleden

Reactie op LV00

Waarom eet je niet gewoon om 17:45u samen met je dochter en man? Ik zie ni ...
Dit red ze niet ze heeft echt honger al rond 5 uur en al geprobeerd uit te stellen maar gaat niet. Plus uu mee kijken lukt der niet ze is te moe. Ze wil niet meer twee slaapjes doen en doet er maar een maar dat is einde dag dus niet fijn want ze is dan heel moe. En als zij slaapt slaap ik ook dus nee heb ook me rust nodig voor me lijf

24 dagen geleden

Reactie op MenMF

Dit red ze niet ze heeft echt honger al rond 5 uur en al geprobeerd uit te ...
Het klinkt wel alsof je het voor jezelf heel moeilijk maakt allemaal. Je kunt ook in het weekend vooruit koken of op de avonden als je in de middag mee wilt slapen. En een snack geven tussendoor, of elke keer 5 minuten het ritme opschuiven zodat je toewerkt naar samen eten om 17.45. Je krijgt hier super veel goede tips maar pareert alles met ‘nee dat kan niet’. Tja, dan niet, maar dan zal er ook niks veranderen 😉. Kinderen zijn super flexibel, als jij hierin iets ander wil gaat je dochter echt wel mee, maar ze zal wel even tijd nodig hebben om te wennen natuurlijk.

24 dagen geleden

Reactie op diplodocus

Het klinkt wel alsof je het voor jezelf heel moeilijk maakt allemaal. Je k ...
Dit gevoel heb ik inderdaad ook dat je alle tips aan de kant zet. Als een paar pinda's niet voldoende zijn als snack om het te redden kun je ook bijvoorbeeld fruit geven of iets anders dat misschien voldoende vult zodat ze het wel haalt tot 17.45u. Verder helpt het hier ook om nog even weg te gaan in de middag. Hoeft niet iets bijzonders te zijn, de speeltuin in de hoek kan ook. Maar er even uit in ieder geval. Dan heeft mijn zoon ook minder trek en speelt hij weer meer met zijn speelgoed als ik kook. Mijn zoon eet geen groentes zoals komkommer en paprika. Jou dochter wel? Anders kun je dat gemakkelijk tijdens het koken vast geven. Het zij wat te knabbelen en krijgt ze vast vitamines binnen... misschien is dat iets? De leertoren werkte hier ook niet meteen en ook tussendoor weer periodes niet. Ze moeten leren wat ze er mee kunnen dus dat heeft ook even tijd nodig. Dat heeft hier 4/5 maanden geduurd en nu pakt hij hem er zelf bij een wijst waar hij wil kijken. Dus als je er een hebt, zet het door een vertel alles wat je doet en wat als is. Leren ze veel van maar je moet het wel doen!

24 dagen geleden

Reactie op MenMF

Dit red ze niet ze heeft echt honger al rond 5 uur en al geprobeerd uit te ...
Ah zo begrijpelijk! Lastig. Wat je nog zou kunnen proberen is elke dag het eten 5 minuutjes op te schuiven? Ik heb hier gemerkt dat die vaste tijd echt een beetje gewenning is. Wellicht als je het bijvoorbeeld elke 2 dagen 5min opschuift dat het je lukt om naar die 17.45 te gaan? Je zou dan tussendoor een klein snackje kunnen geven om 16.30 bijvoorbeeld zoals een paar cherrytomaatjes (door 4) of reepjes komkommer. Dat werkt bij mijn zoontje erg goed en heeft hij vast wat groente binnen!

24 dagen geleden

Eerlijk, het is ook pittig. Maar misschien kun je het jezelf wel iets makkelijker maken. Je kunt dr misschien smiddags nog een snackje geven (fruit, yoghurt) waardoor ze het wel trekt tot 18u om te eten. Kook in etappes. Dus doe bijv eerst alleen het snijwerk/de voorbereidingen. Speel daarna weer met je kind en doe als laatst het 'koken' zelf. Dan ben je bijv 3x 20min of 2x 30min bezig ipv 1x een uur. Of maak ook voor jezelf en je man eten wat je kunt invriezen, zodat je deze struggle niet iedere dag hebt. Wat vind ze wel leuk om mee te spelen? Die van mij is iets ouder (18m) maar toen ze zo klein was zette ik dr vaak in de box met wat speelgoed en juf roos aan met liedjes. En ja soms jammerde ze dan ook. Maar bleef vooral veel tegen dr praten over wat ik aan t doen was. Nu vindt ze het superleuk om me te helpen in de leertoren. Succes!

24 dagen geleden

Wow! Ik schrik ervan dat kinderen al pinda's krijgen! Daarin zit zo'n groot stikgevaar! Hier krijgen ze dat pas als ze hun 'apendiploma' hebben. https://eurolac.net/apendiploma/ Maar weer ontopic: Heb je geen box meer voor je dreumes? Hier gaat onze bijna 14 maander gewoon in de box tijdens het koken. Als hij echt vervelend is dan zet ik de tv aan met Nijntje. Snijden kun je ook aan tafel doen met de kleine in de stoel naast je. En met koken kan ze ook in de stoel er bij zitten. Ondertussen liedjes zingen of wat geks in de handen geven.

24 dagen geleden

Reactie op QueXan

Wow! Ik schrik ervan dat kinderen al pinda's krijgen! Daarin zit zo'n groot ...
Ik ook, vind het een heel apart tussendoortje voor een dreumesje van 1. Daarnaast vind ik het ook niet gek dat dat niet vult tot 6u. Ik zou het op een klein handje pinda's ook geen uren vol kunnen houden. Misschien een wat omvangrijker tussendoortje? Banaan of pap ofzo? Mijn dochter heeft nooit last van honger gehad op gezette tijden (van zo'n omvang dat ze nog geen 30 minuten zou kunnen wachten bedoel ik), veel heb je ook gewoon zelf in de hand.. Als je haar avondeten een paar dagen uitstelt tot 6u went ze er vanzelf aan dat dat etenstijd is voor haar. Je maakt het jezelf gewoon echt heel moeilijk door op die manier meerdere keren met eetmomenten bezig te zijn, terwijl je er eigenlijk de luxe uit zou kunnen pakken dat zij tegelijk met jullie rustig aan tafel zit.