21 Reacties

22 dagen geleden

Ik doe de prik wel, ook omdat er in mijn vriend zijn familie veel longproblemen zitten.

22 dagen geleden

ik heb het bij mijn eerste gedaan nu bij de 2e doe ik het weer je kind is gelijk bescheremd en scheelt je kleine baby een prikje nou dan is de keus heel makkelijk prikjes als ze klein zijn is zo sneu nee geef dan mij maar die prik en heb hier nog 2 kids in huis die basisschoool zitten wil geen risico dus gelijk beschermen

22 dagen geleden

Hoe weten ze zeker dat het door de vaccinatie komt? Ik vaccineer wel. De (eventuele) nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

22 dagen geleden

Er is bij mij wel gevraagd of epilepsie in de familie voorkomt. Kan me voorstellen dat jouw recente ervaring maakt dat je er vraagtekens bij hebt. Wij vaccineren wel volgens het rijksvaccinatie programma. Voor mij wegen de voordelen zwaarder dan de eventuele nadelen. Heb vorige x ook de 22w prik gehaald.

22 dagen geleden

Reactie op Gerda-

ik heb het bij mijn eerste gedaan nu bij de 2e doe ik het weer je kind is g ...
Hier dezelfde keuze! Ik vond bij mijn eerste dat eerste prikje al verschrikkelijk, laat staan dat hij die nog eerder had moeten hebben. Dus dan ik maar een paar dagen een stijve arm en nog wat extra weerstand tegen meerdere dingen. En daarbij zijn er de laatste jaren weer meer kindjes overleden door ziektes die met vaccinaties gewoon voorkomen hadden kunnen worden. Dus wij nemen dat risico niet.

22 dagen geleden

Ik denk dat dit topic gesloten gaat worden omdat vax topics vaak leiden tot (gemene) discussies. Ik zeg: zeker doen. Google maar eens op een baby met kinkhoest, en kijk hoe dat eruit ziet. Die kinderen gaan compleet kapot van het zuurstofgebrek. Het is echt het trieste wat er bestaat. Een vaccinatie betekent volgens mij niet per se dat je het niet kunt krijgen (vraagteken?), maar het zal het verloop allicht een stuk prettiger maken voor je kindje. Die prik wordt al zo lang gegeven en mag je idd echt wel als veilig beschouwen (zo denk ik over alle vaccinaties, behalve corona, die vertrouwde ik niet helemaal omdat de onderzoekstijd zo kort was). Mijn zusje heeft ook niet aangeboren epilepsie, gevolgd door zware meervoudige handicap waardoor ze praktisch niks kan. Ook door de k-vaccinatie, 20 jaar geleden. Maar de kans daarop is zo, ZO klein. Echt zo ontzettend klein. Dan denk ik; als ik al 1 iemand ken die dit is overkomen, overkomt dat mij sowieso niet. Beetje vreemde gedachtegang misschien maar u get the point 😊.) Succes met je keuze!

22 dagen geleden

Over de kinkhoest prik was bij mij (en mijn partner) geen twijfel over mogelijk. De griepprik daarentegen neem ik niet!

22 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ik denk dat dit topic gesloten gaat worden omdat vax topics vaak leiden tot ...
Hoe hebben ze dit bevestigd? Als ik google vind ik enkel artikelen die aangeven dat de vaccinatie geen epilepsie veroorzaakt, maar wel een eerste aanval kan uitlokken voor kinderen die hier reeds aanleg voor hadden. Ook dat een eerste aanval vaak op dezelfde leeftijd plaatvindt als de vaccinatie. De handicappen zouden ook door de vaccinatie komen?

22 dagen geleden

Oh huh, ik had nog niet van deze prik gehoord, mijn vorige zwangerschap kwam ik pas met 25 weken zwangerschap in Nederland 😅 Is dit als aanvulling op het vaccinatieprogramma van de baby zelf?

22 dagen geleden

Reactie op dutch-baby

Over de kinkhoest prik was bij mij (en mijn partner) geen twijfel over moge ...
Waarom niet? Geen oordeel, ben benieuwd wat daarmee kan zijn. Mij werd trouwens gezegd dat die niet nodig is en ze die enkel aanraden als je in het griepseizoen pril zwanger bent.

22 dagen geleden

Reactie op nikkii1988

Oh huh, ik had nog niet van deze prik gehoord, mijn vorige zwangerschap kwa ...
Hij heet officieel '22 weken prik' is niet alleen tegen kinkhoest, maar ook tegen tetanus en difterie. Het zorgt ervoor dat de baby vanaf dag 1 beschermd is. Anders zou de vaccinatie aan het kindje gegeven kunnen worden vanaf 2 maanden, maar is de baby voor die tijd dus niet beschermd en wel kwetsbaar. Plus voordeel is dat als je zelf de 22 weken prik hebt gehad, de baby pas bij 3 maanden zelf gevaccineerd hoeft te worden ipv bij 2 maanden :)

22 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hoe hebben ze dit bevestigd? Als ik google vind ik enkel artikelen die aang ...
Ja da's inderdaad een beetje het lastige... Het is zó zeldzaam. De artsen hebben het destijds gezegd. Ze kreeg haar eerste aanval pas met 9 maanden, in de handen van de buurvrouw. Daarvoor was haar ontwikkeling perfect en verliep alles zoals het hoort. Sindsdien is haar ontwikkeling blijven steken op ongeveer een 9-12 maanden oude baby (ze is nu dus 20 jaar..). De handicaps leken eerder een gevolg te zijn van een epileptische aanval die bijna tot de dood heeft geleid, eentje waar ze niet uit kwam. Maar ook dat is niet met zekerheid vast te stellen. Het heeft ook geen 'naam' wat zij heeft, het is gewoon een 'meervoudige handicap'.. Mijn ouders waren zo wanhopig dat ze in allerlei andere hoeken ook redenen zijn gaan zoeken (de buurvrouw hield haar te hard vast, zuurstofgebrek, zelfs straf van God om een eerdere abortus is weleens ter sprake gekomen 😅). De artsen hebben toen gezegd dat het kán door de k-vaccinatie. Maar hier werd verder niks mee gedaan, niet gerapporteerd of wat dan ook. Dit zou in principe de meest logische verklaring zijn; epilepsie komt niet voor in de familie, evenals handicaps. Ik weet alleen niet hoeveel tijd tussen de vax en de ziekte zat. Maar voor een beetje peace of mind zijn we dit maar gewoon gaan geloven 🙂..

22 dagen geleden

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd dan kan ik je wat doorsturen als je wil. ☺️

22 dagen geleden

Reactie op KIM19983

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd dan kan ik je wat doorsturen als ...
Wil je dat ook naar mij sturen?🫶🏼

22 dagen geleden

Ik heb toen ik klein was kinkhoest gehad (was wel gewoon gevaccineerd). Ik wil er graag alles aan doen om te voorkomen dat mijn kinderen het krijgen. Ik kan mij namelijk nog goed herinneren dat het zeer zeer onprettig was dat hoesten. Ook vergeten mensen tegenwoordig dat je niet alleen je eigen kindje beschermd maar ook de gehele samenleving. Door goed vaccineren komen er in Nederland ziektes maar zelden voor terwijl dezelfde ziektes in het buitenland wel heersen. Liever voorkomen dan genezen!! Verder ben ik ook niet overtuigd dat bijvoorbeeld epilepsie door een vaccinatie kan ontstaan. Wel aanzetten maar niet ontstaan. Dus dat vind ik alleen maar bangmakerij, fabels zonder wetenschappelijk bewijs.

22 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Ik heb toen ik klein was kinkhoest gehad (was wel gewoon gevaccineerd). Ik ...
Ben het 100% met je eens! Alleen kan ik me ook ergens voorstellen dat mensen tegenwoordig kritisch zijn. Het wantrouwen richting de overheid groeit met de jaren, laat staan het wantrouwen tegen de rivm na corona. Daarnaast zijn een hoop 'vaccinatie-gerelateerde ziekten' niet écht fabels..er zijn juist een heel klein aantal gevallen bekend van bepaalde ziekten, zoals die epilepsie. Maar die lijken niet echt te worden bijgehouden of een beetje weggemoffeld. Hierdoor ga ik zelfs weleens denken; zouden ze niet bewust achterhouden dat bijv. de k-vax epilepsie kan veroorzaken, want dan laat nieeeemand hem meer zetten? Zelfs mijn niet-wantrouwende brein wordt dan enigszins sceptisch 😅. Zo was er een poosje terug een programma over het afnemend aantal vaccinaties. Stel dat ze daar zeggen dat het potentieel epilepsie veroorzaakt. Zeg dan maar dag tegen je vaccinatiegraad, niemand doet het nog. Dus ergens snap ik de 'bange mensen' ook wel, ze weten soms gewoon niet meer wat waar is. Maar ik ga zelf liever voor vertrouwen en veiligheid en laat m'n kinderen lekker vaccineren 👌. Om het ook nog maar niet te hebben over potentiële problemen bij het aanmelden op bepaalde scholen / gemeenschappen waar je gevaccineerd móet zijn, of bij reizen naar bepaalde landen, als je niet gevaccineerd ben..

22 dagen geleden

Ik neem hem wel, in combinatie met de griep prik. Toch een stukje zekerheid voor de baby. Wanneer straks al het kraambezoek komt wil ik mij niet zorgen maken over het feit dat iemand misschien niet verteld heeft dat die ziek is of dat mijn dochter wat van de opvang mee naar huis neemt. Februari is toch wel een maand waar veel mensen ziek zijn.

22 dagen geleden

Ik ga zeker de 22 weken prik nemen. Op deze manier is je kwetsbare baby de eerste maanden totdat ze zelf vaccinaties krijgen beschermd.

22 dagen geleden

Ik doe wel de Kinkhoest prik, maar niet de griep en/of corona vaccinatie. Ik heb zelf als baby met ademhalingproblemen in het ziekenhuis gelegen. Het was voor mijn ouders een verschrikkelijke tijd. In die tijd wachtte ze nog tot de ouders weg waren om met 5 man het kind vast te houden voor een injectie. Ik heb daar best een trauma aan overgehouden. Gelukkig is dat tegenwoordig wel anders. Ik heb ook een klasgenootje waarvan het broertje na Kinkhoest hersenvliesontsteking kreeg wat en door omstandigheden nu een enorme achterstand heeft en blijft houden. Hij is 13 maar blijft en ziet er ook uit als 8jaar. Door die doemscenario's overweeg ik de vaccinatie.

22 dagen geleden

Hi , Vanwege vervelende discussies in het verleden , zijn vaccinatie topics niet meer toegestaan op ons forum . Voor vragen sturen we jullie liever door naar een zorgverlener . Daar krijg je de juiste informatie . Ik zal dit topic sluiten . Liefs , Jaleesa|Moderator